3 λεπτά για ανάγνωση

Χρονολόγιο των Χαρτών Google που πηγαίνει τοπικά: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι έμποροι ηλεκτρονικού εμπορίου

Ο Μάιος έφτασε, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία Google Maps Timeline που οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να παρακολουθούν στενά. Από τις 18 Μαΐου 2025, το Χρονολόγιο των Χαρτών Google θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης του ιστορικού τοποθεσίας. Ενώ αυτές οι ενημερώσεις στοχεύουν κυρίως στην ενίσχυση της ιδιωτικής ζωής για τους καθημερινούς χρήστες, οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιούν δεδομένα τοποθεσίας για μάρκετινγκ ή εφαρμογές για κινητά θα πρέπει να κατανοήσουν τις συνέπειες για τις στρατηγικές τους. Η μετατόπιση του Χρονολογίου των Χαρτών Google στον αποθηκευτικό χώρο στη συσκευή αντιπροσωπεύει τη συνεχή δέσμευση της Google για το απόρρητο των δεδομένων, αλλά μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση και αξιοποιούν πληροφορίες τοποθεσίας.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Χρονολόγιο των Χαρτών Google που πηγαίνει τοπικά: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι έμποροι ηλεκτρονικού εμπορίου
Πηγή: Depositphotos

Η Google ανακοίνωσε ότι από τις 18 Μαΐου 2025, το ιστορικό τοποθεσίας (Timeline) θα λειτουργεί σε νέα λειτουργία. Τι αλλάζει;

  • Τα δεδομένα θα αποθηκεύονται απευθείας στη συσκευή του χρήστη, όχι στο cloud όπως πριν.
  • Αν οι χρήστες δεν επιβεβαιώσουν τις ρυθμίσεις τους μέχρι αυτήν την ημερομηνία, τα υπάρχοντα δεδομένα σχετικά με τις διαδρομές και τα μέρη που επισκέπτονται θα διαγραφούν και η λειτουργία Χρονολόγιο θα απενεργοποιηθεί.
  • Η προεπιλεγμένη περίοδος διατήρησης δεδομένων θα μειωθεί σε 3 μήνες, αντί για 18 που ισχύει σήμερα.
  • Οι χρήστες θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στις ρυθμίσεις και τις επιλογές διαγραφής δεδομένων απευθείας στην εφαρμογή Χάρτες.

Αυτό συνεχίζει τις προσπάθειες της Google να αυξήσει τη διαφάνεια και τον έλεγχο των δεδομένων τοποθεσίας που αποθηκεύονται και του τρόπου με τον οποίο είναι προσβάσιμα.

Γιατί μπορεί αυτό να ενδιαφέρει τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Για τις περισσότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτή δεν είναι μια αλλαγή που θα επηρεάσει σημαντικά την καθημερινή τους δραστηριότητα. Ωστόσο, εάν είστε μεταξύ των εταιρειών που:

  • εργασία με κινητές εφαρμογές με λειτουργίες γεωεντοπισμού,
  • χρησιμοποιήστε το API των Χαρτών Google με επεκτάσεις που βασίζονται στο ιστορικό τοποθεσίας (π.χ. για σχεδιασμό διαδρομής ή εξατομικευμένες προτάσεις),
  • Εφαρμόστε υπερτοπικές καμπάνιες με βάση τα μέρη που επισκέπτονται οι πελάτες (π.χ. εάν επαναστοχεύσετε άτομα που έχουν επισκεφτεί φυσικά καταστήματα), οι νέοι κανόνες ενδέχεται να παρουσιάζουν ορισμένους περιορισμούς στη διαθεσιμότητα δεδομένων. Είναι σκόπιμο να επαναξιολογήσετε τις τεχνικές λύσεις σας.

Πώς να προσεγγίσετε τις αλλαγές στο Χρονολόγιο των Χαρτών Google

Οι βασικές επιλογές γεωγραφικής στόχευσης, όπως οι διαφημίσεις του Google Ads με βάση τη διεύθυνση IP ή την τρέχουσα τοποθεσία της συσκευής, παραμένουν αμετάβλητες. Ομοίως, εάν εργάζεστε με δεδομένα που λαμβάνονται από τις δικές σας εφαρμογές, εργαλεία ανάλυσης ή απευθείας από πελάτες με συγκατάθεση, μπορείτε να συνεχίσετε να τα χρησιμοποιείτε – φυσικά, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Επομένως, εάν η στρατηγική ηλεκτρονικού εμπορίου σας δεν εξαρτάται άμεσα από δεδομένα από το Χρονολόγιο των Χαρτών Google, πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να αλλάξετε τίποτα σημαντικό. Ωστόσο, συνιστάται να επαληθεύσετε από πού προέρχονται τα δεδομένα τοποθεσίας σας και εάν αυτές οι αλλαγές θα σας επηρεάσουν καθόλου στην πράξη.

Εάν χρησιμοποιείτε τους Χάρτες Google ως μέρος μιας εφαρμογής για κινητά, συνιστάται να ελέγξετε αν η εφαρμογή σας χρησιμοποιεί λειτουργίες που εξαρτώνται από το ιστορικό τοποθεσίας.

Από μακροπρόθεσμη άποψη, ίσως αξίζει τον κόπο να επενδύσετε στη δική σας συλλογή δεδομένων τοποθεσίας. Μια προσέγγιση είναι, για παράδειγμα, η λήψη της συγκατάθεσης του χρήστη κατά την εγγραφή ή απευθείας κατά την αλληλεπίδραση με την εφαρμογή. Το κλειδί είναι να διατηρηθεί η διαφάνεια και να εξηγηθεί με σαφήνεια ποια αξία κερδίζει ο πελάτης από αυτό.

Οι αλλαγές στο Χρονοδιάγραμμα των Χαρτών Google από τον Μάιο του 2025 αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη τάση: οι χρήστες θέλουν περισσότερο έλεγχο των δεδομένων τους και οι τεχνολογίες προσαρμόζονται σταδιακά σε αυτό. Για τις περισσότερες μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό δεν θα αποτελέσει θεμελιώδη διαταραχή στις λειτουργίες. Ωστόσο, οι εταιρείες που χρησιμοποιούν δεδομένα τοποθεσίας με στοχευμένο τρόπο – για παράδειγμα σε εφαρμογές για κινητά ή για καμπάνιες γεωγραφικής στόχευσης – θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη
3 λεπτά για ανάγνωση

Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη

Πρόσφατα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Βάσης Δεδομένων Εμπορίου (ECDB) αποκαλύπτουν εντυπωσιακά περιφερειακά πρότυπα στον τρόπο με τον οποίο διαφορετικά ευρωπαϊκά έθνη συνεργάζονται με διεθνείς διαδικτυακούς λιανοπωλητές και ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο ξένο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ανάλυση αυτή διερευνά τους διαφορετικούς βαθμούς υιοθέτησης του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την ήπειρο, διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το AI Max της Google επεκτείνει τις καμπάνιες αναζήτησης πέρα από τις λέξεις-κλειδιά
3 λεπτά για ανάγνωση

Το AI Max της Google επεκτείνει τις καμπάνιες αναζήτησης πέρα από τις λέξεις-κλειδιά

Η Google παρουσιάζει το AI Max – ένα νέο σύνολο λειτουργιών για καμπάνιες για το δίκτυο αναζήτησης που συνδέει τον αυτοματισμό δημιουργικού, την ακριβέστερη στόχευση και τον καλύτερο έλεγχο. Αξιοποιεί τις τελευταίες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης. Η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως σε έκδοση beta μέχρι το τέλος Μαΐου και στοχεύει να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Το Pinterest δείχνει πώς πρέπει να φαίνεται η οπτική αναζήτηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
2 λεπτά για ανάγνωση

Το Pinterest δείχνει πώς πρέπει να φαίνεται η οπτική αναζήτηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Το Pinterest μεταμορφώνει για άλλη μια φορά τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες ανακαλύπτουν προϊόντα. Πέρυσι, εισήγαγαν οθόνες προϊόντων σε εξατομικευμένο υπόβαθρο και τώρα έχουν αξιοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Είτε πρόκειται για ένα συγκεκριμένο ρούχο, συνδυασμό χρωμάτων ή ολόκληρο στυλ, οι χρήστες μπορούν πιο εύκολα να βρουν ακριβώς τι τράβηξε το ενδιαφέρον τους σε […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+