2 λεπτά για ανάγνωση

4 στους 5 Influencers παραβιάζουν τους κανόνες για το εμπορικό περιεχόμενο

Με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) να έχει πλέον τεθεί σε ισχύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε έκθεση σχετικά με την αθέμιτη συμπεριφορά των influencer.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
4 στους 5 Influencers παραβιάζουν τους κανόνες για το εμπορικό περιεχόμενο
Πηγή: Depositphotos

Η παρακολούθηση κάλυψε 576 influencers από 22 κράτη μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του Λουξεμβούργου, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας. Έδειξε ότι έως και το 97% από αυτούς δημοσίευσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% δήλωσε ότι ήταν διαφήμιση. Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαπίστωσε επίσης ότι έως και το 62% των influencers δεν ακολούθησαν τους κανόνες.

Οι influencers χρησιμοποίησαν άλλες διατυπώσεις όπως «συνεργασία» (16%), «συνεργασία» (15%) ή ένα γενικό ευχαριστώ στο brand του συνεργάτη (11%) αντί για την κατάλληλη ετικέτα «αμειβόμενης συνεργασίας».

Οι αναρτήσεις αφορούσαν κυρίως τη μόδα, τον τρόπο ζωής, την ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και τη φυσική κατάσταση. Η μελέτη διαπίστωσε ότι 119 influencers προώθησαν ακόμη και ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή καλλυντικές διαδικασίες, τυχερά παιχνίδια ή χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες όπως συναλλαγές κρυπτονομισμάτων.

Στις 17 Φεβρουαρίου 2024 θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες, ο οποίος απαιτεί μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια του διαδικτύου. Σύμφωνα με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι influencers θα πρέπει να δηλώνουν εάν το περιεχόμενό τους περιέχει εμπορικά μηνύματα και να παρέχουν πληροφορίες ιχνηλασιμότητας.

Στόχος της παρακολούθησης ήταν να ελεγχθεί κατά πόσον οι influencers συμμορφώνονται με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Εξέτασε αναρτήσεις σε Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat και Twitch. 82 influencers είχαν περισσότερους από 1 εκατομμύριο followers, 301 είχαν περισσότερους από 100.000 και 73 είχαν μεταξύ 5.000 και 100.000 followers.

Από τα 576 προφίλ, τα 358 επιλέχθηκαν για περαιτέρω διερεύνηση. Οι εθνικές αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να συμμορφωθούν με τους κανόνες. Μπορούν ακόμη και να λάβουν περαιτέρω μέτρα επιβολής.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το Meta AI κυκλοφορεί στην Ευρώπη
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Meta AI κυκλοφορεί στην Ευρώπη

Ο τεχνολογικός γίγαντας Meta αποκάλυψε αυτή την εβδομάδα ότι το εργαλείο AI συνομιλίας θα αναπτυχθεί σε 41 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και σε 21 υπερπόντια εδάφη – σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη παγκόσμια επέκταση του Meta AI μέχρι σήμερα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Balkan Ecommerce Summit: Παγκόσμιοι ηγέτες συγκεντρώνονται στη Σόφια, Απρίλιος 2025
3 λεπτά για ανάγνωση

Balkan Ecommerce Summit: Παγκόσμιοι ηγέτες συγκεντρώνονται στη Σόφια, Απρίλιος 2025

Το Balkan Ecommerce Summit 2025, μία από τις κορυφαίες εκδηλώσεις ψηφιακού εμπορίου της περιοχής, θα μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου για ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025, στην Arena Sofia. Αυτή η εκδήλωση-ορόσημο θα συγκεντρώσει πάνω από 4.000 συμμετέχοντες από περισσότερες από 20 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Η Meta αντικαθιστά επίσημα τον έλεγχο γεγονότων με το σύστημα σημειώσεων κοινότητας
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta αντικαθιστά επίσημα τον έλεγχο γεγονότων με το σύστημα σημειώσεων κοινότητας

Ξεκινώντας αυτή την εβδομάδα, η Meta αλλάζει θεμελιωδώς τον τρόπο επαλήθευσης των πληροφοριών στο Facebook, το Instagram και το Threads. Αντί να συνεργάζονται με ανεξάρτητους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, παρουσιάζουν τις Σημειώσεις κοινότητας, έναν μηχανισμό που βασίζεται στο crowdsourcing. Αυτή η αλλαγή είναι αμφιλεγόμενη, αλλά η Meta την παρουσιάζει ως έναν τρόπο μείωσης της προκατάληψης. Για […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+