3 λεπτά για ανάγνωση

87% των Πολωνών αγοραστών γίνονται ψηφιακοί: Το πράσινο εμπόριο πρωτοπορεί

Το πολωνικό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου βιώνει σημαντική εξέλιξη σε πολλαπλά μέτωπα, από ρυθμιστικές αλλαγές έως αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Πρόσφατα στοιχεία από την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου 2024 αποκαλύπτουν συναρπαστικές τάσεις στη βιωσιμότητα, την υιοθέτηση τεχνολογίας και τις προτιμήσεις πληρωμής που αναδιαμορφώνουν την αγορά.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
87% των Πολωνών αγοραστών γίνονται ψηφιακοί: Το πράσινο εμπόριο πρωτοπορεί
Πηγή: Depositphotos

Το κανονιστικό πλαίσιο ενισχύει το ψηφιακό εμπόριο

Η Πολωνία εφαρμόζει ενεργά βασικούς κανονισμούς της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες και του κανονισμού για τις πλατφόρμες προς τις επιχειρήσεις. Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στην ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και στη ρύθμιση των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως εκείνων που λειτουργούν από χώρες εκτός της ΕΕ. Το Επιμελητήριο Ψηφιακής Οικονομίας υποστηρίζει σθεναρά αυτά τα μέτρα, ιδίως όσον αφορά τη βελτίωση της επιβολής της προστασίας των καταναλωτών και της είσπραξης του ΦΠΑ.

Οι βιώσιμες αγορές κερδίζουν δυναμική

Η στάση των καταναλωτών απέναντι στις βιώσιμες αγορές έχει δείξει αξιοσημείωτες αλλαγές:

  • Το 60% των αγοραστών είναι πλέον πρόθυμοι να περιμένουν για ενοποιημένες αποστολές (από 40%)
  • Το 55% τονίζει τη σημασία της οικολογικής συσκευασίας
  • 34% έτοιμο να πληρώσει επιπλέον για οικολογικές συσκευασίες (αύξηση 6%)

Επιστροφές και Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση

Η αγορά παρουσιάζει ενδιαφέροντα παράδοξα στην περιβαλλοντική συνείδηση:

  • Το 36% αναγνωρίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των επιστροφών
  • Η συνολική βαθμολογία κοινωνικής ευθύνης αυξήθηκε σε 4,19 το 2023 (από 4,08)
  • Οι καταναλωτές εκτιμούν λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων και εικόνες για να μειώσουν τα ποσοστά επιστροφής
marketing

Source: Depositphotos

Υιοθέτηση Τεχνολογίας και Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Οι βασικές τεχνολογικές τάσεις περιλαμβάνουν:

  • Ευρεία υιοθέτηση AI για αυτοματοποίηση, σχεδιασμό UX και εξυπηρέτηση πελατών
  • Εστίαση σε πολυκαναλικές στρατηγικές και εξατομίκευση
  • Τα μεγάλα δεδομένα και ο αυτοματισμός οδηγούν τις προτεραιότητες του 2024

Προτιμήσεις πληρωμής και συμπεριφορά καταναλωτή

Αξιοσημείωτες αλλαγές στις συνήθειες πληρωμής:

  • Το BLIK και οι γρήγορες μεταφορές κυριαρχούν στις ηλεκτρονικές πληρωμές
  • Το 40% χρησιμοποιεί πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου σε φυσικά καταστήματα
  • Οι πληρωμές σε μετρητά πέφτουν κάτω από το 10%
  • Οι θυρίδες δεμάτων αναδεικνύονται ως προτιμώμενη μέθοδος παράδοσης
Blik is one of the most succesful local system in Poland

Source: zbp.pl

Ανάπτυξη της αγοράς και καταναλωτικές τάσεις

Η αγορά παρουσιάζει ισχυρούς δείκτες ανάπτυξης:

  • Το 37% πραγματοποιεί 5+ online αγορές μηνιαίως
  • 87% πραγματοποιούν τακτικά ηλεκτρονικές αγορές (αύξηση 2% από το 2023)
  • 48% αγοράζουν είδη παντοπωλείου online
  • Το 42% συμμετέχει στο recommerce (αγορές μεταχειρισμένων)
  • Το 25% των αγοραστών recommerce διαθέτουν πάνω από το 30% του προϋπολογισμού τους σε μεταχειρισμένα αντικείμενα

Επιπτώσεις στον πληθωρισμό και προσαρμογή σε αυτόν

Το ένα τρίτο των καταναλωτών έχουν αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω του πληθωρισμού, θεωρώντας το ως εργαλείο βελτιστοποίησης του προϋπολογισμού. Αυτή η τάση συνέβαλε στη συνολική αύξηση της συχνότητας και της υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο πολωνικός τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να ωριμάζει, εξισορροπώντας τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, την τεχνολογική πρόοδο και τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, ενώ προσαρμόζεται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και τις οικονομικές συνθήκες.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η Google βελτιώνει την ενσωμάτωση του GA4 και του Search Console
3 λεπτά για ανάγνωση

Η Google βελτιώνει την ενσωμάτωση του GA4 και του Search Console

Η Google κυκλοφόρησε νέα τεκμηρίωση που ενισχύει την ενσωμάτωση δεδομένων από το Google Analytics (GA4) και το Search Console για καλύτερη απόδοση ιστότοπου και ανάλυση SEO. Αυτή η ενημέρωση θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από εταιρείες που επιθυμούν να αυξήσουν την οργανική επισκεψιμότητα και να βελτιώσουν την εμπειρία των χρηστών.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Το BuzzFeed εισέρχεται στην αγορά κοινωνικών μέσων με το BFisland
3 λεπτά για ανάγνωση

Το BuzzFeed εισέρχεται στην αγορά κοινωνικών μέσων με το BFisland

Το BuzzFeed ανακοίνωσε τη δουλειά του σε μια αυτόνομη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων ως λύση στα σημερινά ζητήματα τοξικότητας στο διαδίκτυο. Η εταιρεία ξεκίνησε την πρώτη της κίνηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω του ψυχαγωγικού περιεχομένου και της πλατφόρμας που βασίζεται σε κουίζ, όπως ανέφερε η Semafor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο: Η Amazon οδηγεί τον παγκόσμιο αγώνα 360 δισεκατομμυρίων δολαρίων
2 λεπτά για ανάγνωση

Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο: Η Amazon οδηγεί τον παγκόσμιο αγώνα 360 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Τα παγκόσμια δεδομένα ηλεκτρονικού εμπορίου από την ECDB δείχνουν ότι η Amazon και η Alibaba αποτελούν τις κορυφαίες οντότητες στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Η Amazon πέτυχε 360 δισεκατομμύρια δολάρια σε διασυνοριακό GMV το 2023, σύμφωνα με την ECDB, διατηρώντας παράλληλα ανώτερη παγκόσμια εμβέλεια και ικανοποίηση πελατών, που ισούται με το ΑΕΠ της Αιγύπτου.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+