3 λεπτά για ανάγνωση

87% των Πολωνών αγοραστών γίνονται ψηφιακοί: Το πράσινο εμπόριο πρωτοπορεί

Το πολωνικό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου βιώνει σημαντική εξέλιξη σε πολλαπλά μέτωπα, από ρυθμιστικές αλλαγές έως αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Πρόσφατα στοιχεία από την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου 2024 αποκαλύπτουν συναρπαστικές τάσεις στη βιωσιμότητα, την υιοθέτηση τεχνολογίας και τις προτιμήσεις πληρωμής που αναδιαμορφώνουν την αγορά.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
87% των Πολωνών αγοραστών γίνονται ψηφιακοί: Το πράσινο εμπόριο πρωτοπορεί
Πηγή: Depositphotos

Το κανονιστικό πλαίσιο ενισχύει το ψηφιακό εμπόριο

Η Πολωνία εφαρμόζει ενεργά βασικούς κανονισμούς της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες και του κανονισμού για τις πλατφόρμες προς τις επιχειρήσεις. Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στην ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και στη ρύθμιση των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως εκείνων που λειτουργούν από χώρες εκτός της ΕΕ. Το Επιμελητήριο Ψηφιακής Οικονομίας υποστηρίζει σθεναρά αυτά τα μέτρα, ιδίως όσον αφορά τη βελτίωση της επιβολής της προστασίας των καταναλωτών και της είσπραξης του ΦΠΑ.

Οι βιώσιμες αγορές κερδίζουν δυναμική

Η στάση των καταναλωτών απέναντι στις βιώσιμες αγορές έχει δείξει αξιοσημείωτες αλλαγές:

  • Το 60% των αγοραστών είναι πλέον πρόθυμοι να περιμένουν για ενοποιημένες αποστολές (από 40%)
  • Το 55% τονίζει τη σημασία της οικολογικής συσκευασίας
  • 34% έτοιμο να πληρώσει επιπλέον για οικολογικές συσκευασίες (αύξηση 6%)

Επιστροφές και Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση

Η αγορά παρουσιάζει ενδιαφέροντα παράδοξα στην περιβαλλοντική συνείδηση:

  • Το 36% αναγνωρίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των επιστροφών
  • Η συνολική βαθμολογία κοινωνικής ευθύνης αυξήθηκε σε 4,19 το 2023 (από 4,08)
  • Οι καταναλωτές εκτιμούν λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων και εικόνες για να μειώσουν τα ποσοστά επιστροφής
marketing

Source: Depositphotos

Υιοθέτηση Τεχνολογίας και Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Οι βασικές τεχνολογικές τάσεις περιλαμβάνουν:

  • Ευρεία υιοθέτηση AI για αυτοματοποίηση, σχεδιασμό UX και εξυπηρέτηση πελατών
  • Εστίαση σε πολυκαναλικές στρατηγικές και εξατομίκευση
  • Τα μεγάλα δεδομένα και ο αυτοματισμός οδηγούν τις προτεραιότητες του 2024

Προτιμήσεις πληρωμής και συμπεριφορά καταναλωτή

Αξιοσημείωτες αλλαγές στις συνήθειες πληρωμής:

  • Το BLIK και οι γρήγορες μεταφορές κυριαρχούν στις ηλεκτρονικές πληρωμές
  • Το 40% χρησιμοποιεί πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου σε φυσικά καταστήματα
  • Οι πληρωμές σε μετρητά πέφτουν κάτω από το 10%
  • Οι θυρίδες δεμάτων αναδεικνύονται ως προτιμώμενη μέθοδος παράδοσης
Blik is one of the most succesful local system in Poland

Source: zbp.pl

Ανάπτυξη της αγοράς και καταναλωτικές τάσεις

Η αγορά παρουσιάζει ισχυρούς δείκτες ανάπτυξης:

  • Το 37% πραγματοποιεί 5+ online αγορές μηνιαίως
  • 87% πραγματοποιούν τακτικά ηλεκτρονικές αγορές (αύξηση 2% από το 2023)
  • 48% αγοράζουν είδη παντοπωλείου online
  • Το 42% συμμετέχει στο recommerce (αγορές μεταχειρισμένων)
  • Το 25% των αγοραστών recommerce διαθέτουν πάνω από το 30% του προϋπολογισμού τους σε μεταχειρισμένα αντικείμενα

Επιπτώσεις στον πληθωρισμό και προσαρμογή σε αυτόν

Το ένα τρίτο των καταναλωτών έχουν αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω του πληθωρισμού, θεωρώντας το ως εργαλείο βελτιστοποίησης του προϋπολογισμού. Αυτή η τάση συνέβαλε στη συνολική αύξηση της συχνότητας και της υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο πολωνικός τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να ωριμάζει, εξισορροπώντας τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, την τεχνολογική πρόοδο και τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, ενώ προσαρμόζεται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και τις οικονομικές συνθήκες.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα παραβλέπουν πολύτιμες δυνατότητες
3 λεπτά για ανάγνωση

AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα παραβλέπουν πολύτιμες δυνατότητες

Καμία τεχνολογία δεν επηρεάζει επί του παρόντος τον επιχειρηματικό κόσμο τόσο βαθιά όσο η τεχνητή νοημοσύνη. Νέα εργαλεία αναδύονται συνεχώς και όλο και περισσότερες εταιρείες τα ενσωματώνουν στις διαδικασίες τους. Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει επίσης κύματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο – από τη δημιουργία περιεχομένου και τις προτάσεις προϊόντων έως τη βελτιωμένη υποστήριξη πελατών και την […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το μαθησιακό περιεχόμενο είναι Steamrolling Search
6 λεπτά για ανάγνωση

Το μαθησιακό περιεχόμενο είναι Steamrolling Search

Μέχρι πρόσφατα, ήταν απολύτως φυσικό να εισάγετε ερωτήσεις και ερωτήματα σε μια μηχανή αναζήτησης. Σήμερα, η κατάσταση έχει αλλάξει. Εκτός από την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στο παιχνίδι, οι άνθρωποι αναζητούν όλο και περισσότερο απαντήσεις απευθείας στα κοινωνικά μέσα. Αντί για Google, ανοίγουν το TikTok ή το Instagram και περιμένουν γρήγορες, πρακτικές εξηγήσεις, ιδανικά με […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Οι καλύτεροι λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο πρόκειται να φτάσουν τα 6.56 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι καλύτεροι λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο πρόκειται να φτάσουν τα 6.56 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025

Η τελευταία έκθεση Retail Week παρέχει νέες πληροφορίες για την αγορά σχετικά με τις μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου. Η συνεχής αναζήτηση των καταναλωτών για οικονομικά αποδοτικές επιλογές αγορών οδήγησε κορυφαίους λιανοπωλητές να αναπτύξουν ψηφιακές στρατηγικές που φέρνουν με επιτυχία τους πελάτες πίσω στα εικονικά καλάθια αγορών τους. Η βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να επεκτείνεται ραγδαία, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+