Βασικά αποτελέσματα:
- Η κοινή γνώμη για την καλή κοινωνική επιρροή της διαφήμισης άλλαξε από 34% το 2021 σε 44% στις αρχές του 2024.
- Ενώ το 28% των ατόμων ηλικίας 55+ πιστεύει στην ικανότητα της διαφήμισης για θετική αλλαγή, το 50% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών πιστεύει.
- Σε αντίθεση με το 37% των λευκών ερωτηθέντων, το 58% των ερωτηθέντων εθνοτικών μειονοτήτων πιστεύει ότι η διαφήμιση αποτελεί κινητήρια δύναμη της κοινωνικής αλλαγής.
Η έρευνα εντοπίζει διάφορους τρόπους με τους οποίους η διαφήμιση συμβάλλει στα κοινωνικά οφέλη. Αυτές περιλαμβάνουν την αύξηση των χρηματοδοτήσεων για φιλανθρωπικούς σκοπούς και την αύξηση της ευαισθητοποίησης για σημαντικούς σκοπούς.
Επιπλέον, η διαφήμιση μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην υποστήριξη καλύτερων συνθηκών διαβίωσης και στην προώθηση πιο υγιεινών τρόπων ζωής. Χρησιμεύει επίσης ως πλατφόρμα για την εμπορία φιλικών προς το περιβάλλον και κοινωνικά υπεύθυνων προϊόντων και υπηρεσιών.
Επιπλέον, η διαφήμιση και η στρατηγική μάρκετινγκ από μόνη της έχει τη δύναμη να φέρει τους ανθρώπους κοντά γύρω από σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα και κοινές εμπειρίες. Τέλος, διαδραματίζει καίριο ρόλο στην ενθάρρυνση μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς, εκπροσωπώντας την πολυμορφία και αμφισβητώντας τα στερεότυπα. Αυτές οι διάφορες πτυχές καταδεικνύουν τον πολύπλευρο αντίκτυπο της διαφήμισης στην κοινωνική πρόοδο και την ευημερία της κοινότητας.
Δαπάνες για φιλανθρωπικές διαφημίσεις
Από το 2021 έως το 2023, οι φιλανθρωπικές οργανώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου αύξησαν τον διαφημιστικό προϋπολογισμό τους κατά 64%. Από τα 872 εκατομμύρια λίρες που προβλέπονται για το 2023:
- £ 164 εκατομμύρια για φιλανθρωπικές οργανώσεις κατά του καρκίνου
- Φιλανθρωπικές οργανώσεις για ζώα: £117 εκατομμύρια
- £ 112 εκατομμύρια είναι φιλανθρωπική χρηματοδότηση για την υγεία
- Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις για παιδιά φέρνουν 72 εκατομμύρια λίρες
Αξιοσημείωτες καμπάνιες
Η μελέτη αναδεικνύει διάφορες δημιουργικές διαφημίσεις με βραβεία που αποδεικνύουν την καλή κοινωνική επίδραση της διαφήμισης. Ιδιαίτερα λαμπρό παράδειγμα της βιωσιμότητας του κλάδου είναι το Grub Club, ένα βιώσιμο κατάστημα τροφών για κατοικίδια που κέρδισε το βραβείο Sky Zero Footprint Fund. Αυτό συμβαδίζει με την κοινή γνώμη, δεδομένου ότι περισσότερο από το ένα τρίτο (34%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η διαφήμιση τους βοηθά να λαμβάνουν πιο οικολογικά ευαίσθητες αποφάσεις.
Μεταξύ των υπογραμμισμένων πρωτοβουλιών, η συνεργασία της Aldi με τη φιλανθρωπική οργάνωση Neighbourly και η στρατηγική μάρκετινγκ παρήγαγαν μια αξιοσημείωτη συνεισφορά 40 εκατομμυρίων γευμάτων. Ένα άλλο αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η εκστρατεία του ITV και της VegPower «Φάτε τους για να τους νικήσετε», η οποία ώθησε αποτελεσματικά την κατανάλωση επιπλέον 981 εκατομμυρίων τόνων φρούτων και λαχανικών.
Αυτά τα έργα, μαζί με πολλές άλλες καινοτόμες εκστρατείες, υπογραμμίζουν πώς η διαφήμιση και τα εξελιγμένα staretegies μάρκετινγκ μπορούν να εμπνεύσουν καλές αλλαγές και να υποστηρίξουν τη βιωσιμότητα στις συμπεριφορές των καταναλωτών. Τονίζουν επίσης για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου την αυξανόμενη σημασία της ηθικής διαφήμισης. Η συμπερίληψη του κοινωνικού αντίκτυπου στο σχέδιο μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε την αφοσίωση των πελατών καθώς και τις πωλήσεις, καθώς οι πελάτες εκτιμούν τις εταιρείες που ωφελούν την κοινωνία όλο και περισσότερο.
Σκεφτείτε να τονίσετε τις φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους σας, να συνεργαστείτε με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ή να ξεκινήσετε εκστρατείες για κοινωνική αλλαγή. Θυμηθείτε ότι η καλή επιχείρηση στη σύγχρονη αγορά αφορά τη δημιουργία διακρίσεων και όχι απλώς τις πωλήσεις προϊόντων.