
Πόσο προηγμένη είναι η πραγματική υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο;
Η μελέτη της Uptain αποκαλύπτει, για πρώτη φορά, το βαθμό στον οποίο τα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν AI. Τα αποτελέσματα δείχνουν πόσο δυναμικό παραμένει αναξιοποίητο.
Η πλειοψηφία έχει ήδη δοκιμάσει AI
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων διαχειριστών διαδικτυακών καταστημάτων (71%) έχουν χρησιμοποιήσει AI για το ηλεκτρονικό τους κατάστημα τουλάχιστον μία φορά. Αυτός ο αριθμός δείχνει ότι η αποδοχή και η ευαισθητοποίηση για την τεχνητή νοημοσύνη στον κλάδο είναι σχετικά υψηλή. Ωστόσο, περισσότερο από το ένα τέταρτο (29%) δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ AI. Παρά τα συνεχιζόμενα πρωτοσέλιδα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, πολλοί φορείς εκμετάλλευσης διαδικτυακών καταστημάτων δεν έχουν ακόμη χρησιμοποιήσει αυτήν την τεχνολογία.

Source: Uptain
AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο: δεν αποτελεί ακόμη αναπόσπαστο μέρος των καθημερινών επιχειρήσεων
Η πλειοψηφία των διαχειριστών ηλεκτρονικών καταστημάτων (55%) χρησιμοποιούν AI εβδομαδιαίως ή ακόμα πιο συχνά. Ωστόσο, μόνο το 12% χρησιμοποιεί την τεχνολογία καθημερινά και μόνο το 8% την εφαρμόζει πολλές φορές την ημέρα. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη έχει εξασφαλίσει μια θέση σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί πλήρως στις καθημερινές λειτουργίες. Επιπλέον, το 45% των διαδικτυακών καταστημάτων αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν AI λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.

Source: Uptain
Το δυναμικό της τεχνητής νοημοσύνης παραμένει αναξιοποίητο σε πολλούς τομείς
Για τη μελέτη αυτή, οι φορείς εκμετάλλευσης ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέφεραν σε ποιους τομείς χρησιμοποιούν ήδη AI. Ο πιο συχνά αναφερόμενος τομέας ήταν η δημιουργία περιεχομένου, με το μάρκετινγκ να ακολουθεί από κοντά. Παρά τις εφαρμογές αυτές, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης σε πολλούς άλλους πολλά υποσχόμενους τομείς παραμένει σπάνια.
Υπάρχουν ήδη πολλά υποσχόμενα εργαλεία AI για ανάλυση δεδομένων, πρόβλεψη, τιμολόγηση, πρόληψη απάτης και συστάσεις προϊόντων. Ωστόσο, λιγότερα από τα μισά (41%) ηλεκτρονικά καταστήματα βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη σε αυτούς τους τομείς.
Συμπέρασμα
Αυτή η μελέτη αποκαλύπτει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ της ευαισθητοποίησης για την τεχνητή νοημοσύνη και της βαθιάς ενσωμάτωσης στις λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενώ οι περισσότεροι διαδικτυακοί λιανοπωλητές έχουν πειραματιστεί με την τεχνητή νοημοσύνη, κυρίως για τη δημιουργία περιεχομένου και το μάρκετινγκ, η τεχνολογία δεν έχει ακόμη καταστεί απαραίτητη για τις καθημερινές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Αυτό αποτελεί τόσο πρόκληση όσο και ευκαιρία για τη βιομηχανία.
Καθώς τα εργαλεία AI γίνονται πιο προσβάσιμα και επιδεικνύουν σαφέστερη απόδοση επένδυσης (ROI), μπορούμε να αναμένουμε ότι η υιοθέτηση θα επιταχυνθεί πέρα από τις βασικές εφαρμογές. Οι προοδευτικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να κοιτάξουν πέρα από την παραγωγή περιεχομένου για να διερευνήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για ανάλυση δεδομένων, εξατομίκευση και λειτουργική αποτελεσματικότητα.
Όσοι ενσωματώσουν με επιτυχία την τεχνητή νοημοσύνη σε πολλαπλές επιχειρηματικές λειτουργίες πιθανότατα θα αποκτήσουν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τα επόμενα χρόνια, καθώς η τεχνολογία μετακινείται από πειραματική σε ουσιαστική.