Ένα μοντέλο απόδοσης είναι μια μεθοδολογία που χρησιμοποιείται στο μάρκετινγκ και την ανάλυση για τον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο εκχωρείται πίστωση για πωλήσεις και μετατροπές σε διαφορετικά σημεία επαφής σε όλες τις διαδρομές πελατών. Βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν ποια κανάλια μάρκετινγκ και αλληλεπιδράσεις συμβάλλουν πιο αποτελεσματικά στις μετατροπές.
Συνήθεις τύποι μοντέλων απόδοσης που χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ και την ανάλυση:
- Απόδοση πρώτου αγγίγματος: Αποδίδει την πρώτη αλληλεπίδραση που έχει ένας πελάτης με μια επωνυμία ή καμπάνια ως τον κύριο παράγοντα μιας μετατροπής.
- Απόδοση τελευταίου αγγίγματος: Αποδίδει τη μετατροπή στην τελευταία αλληλεπίδραση που έχει ένας πελάτης πριν από την ολοκλήρωση μιας επιθυμητής ενέργειας, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς ή η συμπλήρωση μιας φόρμας.
- Γραμμική απόδοση: Κατανέμει ομοιόμορφα την πίστωση σε όλα τα σημεία επαφής στη διαδρομή του πελάτη που οδηγεί σε μετατροπή, δίνοντας ίση βαρύτητα σε κάθε αλληλεπίδραση.
- Απόδοση φθοράς χρόνου: Δίνει μεγαλύτερη αναφορά στις αλληλεπιδράσεις που συμβαίνουν πιο κοντά στο χρόνο της μετατροπής, μειώνοντας σταδιακά το βάρος των προηγούμενων σημείων επαφής.
- Απόδοση σχήματος U (ή βάσει θέσης): Γνωστό και ως μοντέλο μπανιέρας ή χόκεϊ-μπαστούνι, αυτό δίνει περισσότερη πίστωση στην πρώτη και την τελευταία αλληλεπίδραση, με την υπόλοιπη πίστωση να κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ των ενδιάμεσων αλληλεπιδράσεων.
- Απόδοση βάσει δεδομένων (αλγοριθμική): Χρησιμοποιεί στατιστικά μοντέλα ή αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για την εκχώρηση πίστωσης με βάση την πραγματική συμβολή κάθε σημείου επαφής στις μετατροπές, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η σειρά, η συχνότητα και η επικαιρότητα των αλληλεπιδράσεων.
Κάθε μοντέλο απόδοσης προσφέρει πληροφορίες σχετικά με διαφορετικές πτυχές της συμπεριφοράς των πελατών και την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μάρκετινγκ, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τις στρατηγικές μάρκετινγκ και την κατανομή πόρων.