Μια σημαντική μέτρηση που επιτρέπει στις εταιρείες να κατανοήσουν τη μακροπρόθεσμη αξία των επαφών με τους πελάτες τους είναι η αξία διάρκειας ζωής των πελατών. Εξετάζει το αναμενόμενο χρηματικό ποσό που θα δαπανήσει ένας πελάτης σε μια εταιρεία καθ ‘όλη τη διάρκεια της θητείας του. Οι εταιρείες σταθμίζουν δύο βασικά στοιχεία προκειμένου να επιλύσουν αυτό το πρόβλημα. Πρώτα εξετάζουν το μέσο εισόδημα που φέρνει ένας καταναλωτής. Στη συνέχεια, προβάλλουν το χρονικό διάστημα που ο καταναλωτής πιθανότατα θα συνεχίσει να κάνει αγορές από αυτούς.
Ο πολλαπλασιασμός αυτών των δύο αριθμών βοηθά τις εταιρείες να κατανοήσουν τη συνολική αξία ενός πελάτη με την πάροδο του χρόνου. Η λήψη σοφών κρίσεων σχετικά με το μάρκετινγκ, την εξυπηρέτηση πελατών και την ανάπτυξη προϊόντων εξαρτάται πολύ από αυτή τη γνώση. Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να επικεντρωθεί περισσότερο στην προσέλκυση και διατήρηση συγκεκριμένων ειδών πελατών εάν γνωρίζει ότι ορισμένοι από αυτούς συνήθως μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα. Εναλλακτικά, εάν ανακαλύψουν ότι ορισμένοι καταναλωτές έχουν χαμηλή αξία ζωής, θα μπορούσαν να αναζητήσουν στρατηγικές για να αυξήσουν τις δαπάνες τους ή να εμβαθύνουν τους δεσμούς τους με την επιχείρηση.