Μια στρατηγική τιμολόγησης όπου οι επιχειρήσεις καθορίζουν τιμές για προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με την αγορά, τους πελάτες, τους ανταγωνιστές και άλλους παράγοντες. Οι τιμές πρόκειται να αλλάξουν κατά τη στιγμή της αγοράς ή σε προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα για την ενίσχυση των εσόδων και της κερδοφορίας.
Βασικά στοιχεία:
Αλλαγές τιμών βάσει Algo, ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, τμηματοποίηση πελατών, προγραμματισμός ζήτησης, ανταγωνιστική συγκριτική αξιολόγηση, παρακολούθηση επιπέδου υλικού / αποθέματος.
Κοινές εφαρμογές:
Αεροπορικές εταιρείες (αλλαγές τιμών ανάλογα με τη διαθεσιμότητα της θέσης, την εποχή του χρόνου και τη ζήτηση), Ξενοδοχεία (οι τιμές υπόκεινται σε αλλαγές ανάλογα με την πληρότητα, την εποχή και τις εκδηλώσεις), Εφαρμογές κοινής χρήσης διαδρομών (τιμολόγηση αιχμής κατά τις ώρες αιχμής), Ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου (η τιμή του προϊόντος αλλάζει ανάλογα με το ιστορικό περιήγησης του χρήστη και το απόθεμα), Χώροι που πωλούν εισιτήρια (η τιμή των εισιτηρίων ποικίλλει ανάλογα με τη δημοτικότητα και την εποχή του έτους), Εταιρείες κοινής ωφέλειας (τιμολόγηση χρόνου χρήσης).
Μέθοδοι υλοποίησης:
ᆞΤιμολόγηση βάσει κανόνων: Οι αλλαγές τιμών ενεργοποιούνται από προκαθορισμένους κανόνες.
ᆞ Μηχανική μάθηση: Συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που μαθαίνουν από μοτίβα και βελτιστοποιούν την τιμολόγηση.
ᆞΤμηματική τιμολόγηση: Διαφορετικές τιμές για διαφορετικά τμήματα πελατών.
ᆞΤιμολόγηση βάσει χρόνου: Οι τιμές αλλάζουν σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές σύμφωνα με τα μοτίβα χρόνου.
ᆞΤιμολόγηση βάσει ανταγωνισμού: Αλλαγές τιμών με βάση τις ενέργειες των ανταγωνιστών.
Βέλτιστες πρακτικές:
ᆞΔιαφάνεια στο χειρισμό των τιμολογιακών πολιτικών.
ᆞΚαθορισμός ορισμένων εύρους τιμών για την αποφυγή ακραίων διακυμάνσεων.
ᆞΟ έλεγχος και η βελτιστοποίηση αλγορίθμων πρέπει να γίνεται σε τακτική βάση.
ᆞΔιασφάλιση ότι υπάρχουν αρκετά δεδομένα αγοράς για ανάλυση.
ᆞΗ σύγκρουση μεταξύ των εσόδων της εταιρείας και της άνεσης των πελατών.
ᆞΗ σταδιακή αλλαγή είναι καλύτερη από μια ξαφνική αλλαγή στην τιμή.