Η πρόθεση αναζήτησης, γνωστή και ως πρόθεση χρήστη, αναφέρεται στον πρωταρχικό στόχο ή σκοπό πίσω από το ερώτημα αναζήτησης ενός χρήστη. Αντικατοπτρίζει αυτό που ο χρήστης ελπίζει να επιτύχει, όπως η εύρεση πληροφοριών, η πλοήγηση σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο, η σύγκριση προϊόντων ή η ολοκλήρωση μιας αγοράς.
Τύποι πρόθεσης αναζήτησης
- Ενημερωτική πρόθεση: Οι χρήστες αναζητούν γνώσεις ή απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις (π.χ. «πώς να ψήσετε ψωμί»).
- Πρόθεση πλοήγησης: Οι χρήστες στοχεύουν να βρουν έναν συγκεκριμένο ιστότοπο ή σελίδα (π.χ. “σύνδεση στο Facebook”).
- Εμπορική πρόθεση: Οι χρήστες συγκρίνουν τις επιλογές πριν λάβουν μια απόφαση (π.χ. “τα καλύτερα smartphone κάτω των 500 €”).
- Πρόθεση συναλλαγής: Οι χρήστες είναι έτοιμοι να αναλάβουν δράση, πραγματοποιώντας συχνά μια αγορά (π.χ. “αγοράστε παπούτσια για τρέξιμο online”).
Γιατί είναι σημαντική η πρόθεση αναζήτησης;
Η κατανόηση και η ευθυγράμμιση του περιεχομένου με την πρόθεση αναζήτησης διασφαλίζει τη συνάφεια, βελτιώνει την ικανοποίηση των χρηστών και βελτιώνει την απόδοση SEO. Η Google δίνει προτεραιότητα στο περιεχόμενο που ταιριάζει με την πρόθεση του χρήστη, καθιστώντας το κρίσιμο για την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.