Οι διαφημίσεις Αγορών Google (παλαιότερα γνωστές ως διαφημίσεις με καταχωρίσεις προϊόντων ή PLA) είναι μια μορφή οπτικής διαφήμισης που προβάλλει προϊόντα απευθείας στα αποτελέσματα αναζήτησης Google και στην καρτέλα Αγορές. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζουν εικόνες προϊόντων, τίτλους, τιμές, ονόματα καταστημάτων και ειδικές προσφορές, παρέχοντας στους καταναλωτές βασικές πληροφορίες αγοράς πριν κάνουν κλικ.
Βασικά χαρακτηριστικά:
- Οπτική μορφή: Οι εικόνες προϊόντων εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης
- Βάσει ροής προϊόντων: Υποστηρίζεται από δομημένα δεδομένα προϊόντων από το Google Merchant Center ενός εμπόρου
- Τιμολόγηση βάσει δημοπρασίας: Οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορές για προβολή προϊόντων και όχι για λέξεις-κλειδιά
- Επιλογές έξυπνης καμπάνιας: Αυτόματη υποβολή προσφορών και στόχευση μέσω καμπανιών μέγιστης απόδοσης
- Σύγκριση αγορών: Επιτρέπει στους καταναλωτές να συγκρίνουν εύκολα προϊόντα από διαφορετικούς λιανοπωλητές
Οφέλη για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου:
- Υψηλή πρόθεση αγοράς: Στοχεύει τους καταναλωτές που αναζητούν ενεργά συγκεκριμένα προϊόντα
- Κατάλληλη επισκεψιμότητα: Προφιλτραρισμένο κοινό που μπορεί να δει την τιμή και την εμφάνιση πριν πατήσει
- Βελτιωμένη απόδοση επένδυσης (ROI): Συχνά παρέχει υψηλότερα ποσοστά μετατροπών από τις διαφημίσεις μόνο με κείμενο
- Ορατότητα επωνυμίας: Τα προϊόντα εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και στην καρτέλα Αγορές
- Διαφημίσεις τοπικού αποθέματος: Επιλογή επισήμανσης προϊόντων που διατίθενται σε κοντινά φυσικά καταστήματα
Απαιτήσεις υλοποίησης:
Για την προβολή διαφημίσεων Αγορών Google, οι έμποροι πρέπει:
- Ρύθμιση λογαριασμού Google Merchant Center
- Μεταφόρτωση και συντήρηση ροής προϊόντων που πληροί τις προδιαγραφές της Google
- Σύνδεση του Merchant Center με έναν λογαριασμό Google Ads
- Δημιουργία καμπανιών Αγορών ή καμπανιών μέγιστης απόδοσης
Οι διαφημίσεις Αγορών Google είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές για επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου με ισχυρά οπτικά στοιχεία προϊόντων, ανταγωνιστικές τιμές και ευρύ απόθεμα προϊόντων με μοναδικά αναγνωριστικά (όπως GTIN, MPN ή επωνυμίες).