Η πολυκαναλική πώληση αναφέρεται στην πρακτική πώλησης προϊόντων σε πολλαπλά κανάλια πωλήσεων ταυτόχρονα. Αυτή η στρατηγική επιτρέπει στους λιανοπωλητές να προσεγγίζουν πελάτες όπου προτιμούν να ψωνίζουν, είτε μέσω επώνυμων ιστότοπων, διαδικτυακών αγορών, πλατφορμών κοινωνικών μέσων, εφαρμογών για κινητά ή φυσικών καταστημάτων.
Βασικά χαρακτηριστικά:
- Διαφορετικά σημεία επαφής πωλήσεων: Παρουσία σε πολλές πλατφόρμες όπου οι πελάτες ψωνίζουν
- Προσεγγίσεις για συγκεκριμένα κανάλια: Προσαρμοσμένες στρατηγικές πώλησης για το μοναδικό κοινό κάθε πλατφόρμας
- Διευρυμένη προσέγγιση χρηστών στην αγορά: Πρόσβαση σε διαφορετικές ομάδες πελατών μέσω ποικίλων καναλιών
- Κατανομή κινδύνου: Μειωμένη εξάρτηση από οποιοδήποτε μεμονωμένο κανάλι πωλήσεων
Οφέλη:
- Αυξημένη προβολή επωνυμίας και ευκαιρίες απόκτησης πελατών
- Υψηλότερος συνολικός όγκος πωλήσεων μέσω πολλαπλών ροών εσόδων
- Πρόσβαση σε καθιερωμένες πελατειακές βάσεις σε δημοφιλείς αγορές
- Πολύτιμες πληροφορίες πελατών μεταξύ καναλιών και δεδομένα αγοραστικών μοτίβων
Προκλήσεις:
- Διαχείριση αποθεμάτων σε πολλές πλατφόρμες
- Διατήρηση σταθερής τιμολόγησης και μηνυμάτων επωνυμίας
- Λειτουργικές απαιτήσεις και τέλη ανά κανάλι
- Ενσωμάτωση διαφορετικών τεχνολογιών πλατφόρμας
Οι συνηθισμένοι συνδυασμοί πολλαπλών καναλιών περιλαμβάνουν επώνυμους ιστότοπους σε συνδυασμό με το Amazon, το eBay, το Walmart Marketplace, τις κοινωνικές πωλήσεις στο Instagram και το Facebook και τις φυσικές τοποθεσίες λιανικής.