Ειδικός: Οι στόχοι πρέπει να είναι σαφείς και ακριβείς, όχι ασαφείς. Μετρήσιμο: Θα πρέπει να είστε σε θέση να ποσοτικοποιήσετε ή τουλάχιστον να έχετε κάποιο τρόπο να μετρήσετε την πρόοδο.
Επιτεύξιμος: Οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και εφικτοί δεδομένων των πόρων και των περιορισμών σας.
Σχετικός: Ο στόχος πρέπει να ευθυγραμμίζεται με ευρύτερους στόχους και να αξίζει τον κόπο.
Χρονικά δεσμευμένο: Θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επίτευξη του στόχου.
Αυτό το πλαίσιο βοηθά στη δημιουργία σαφώς καθορισμένων στόχων που είναι πιο πιθανό να επιτευχθούν. Για παράδειγμα, αντί να πείτε “Θέλω να αυξήσω τις πωλήσεις”, ένας στόχος SMART θα ήταν “Αύξηση των μηνιαίων εσόδων από πωλήσεις κατά 15% εντός του επόμενου τριμήνου μέσω της κυκλοφορίας δύο νέων σειρών προϊόντων και της επέκτασης της καμπάνιας μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου”. Η χρήση στόχων SMART μπορεί να βελτιώσει την εστίαση, να αυξήσει τα κίνητρα και να παρέχει μια σαφή πορεία προς την επιτυχία τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό πλαίσιο. Βοηθούν στη μετατροπή των ασαφών προθέσεων σε συγκεκριμένα σχέδια δράσης.