Το Κοινωνικό Εμπόριο αναφέρεται στην πρακτική αγοράς και πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών απευθείας στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Ακολουθεί μια συνοπτική εξήγηση:
Το κοινωνικό εμπόριο είναι η ενσωμάτωση της λειτουργικότητας του ηλεκτρονικού εμπορίου στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, επιτρέποντας στους χρήστες να ολοκληρώσουν ολόκληρη τη διαδικασία αγορών – από την ανακάλυψη προϊόντων έως την αγορά – χωρίς να εγκαταλείψουν την προτιμώμενη εφαρμογή κοινωνικών μέσων. Αυτή η προσέγγιση αξιοποιεί την αφοσίωση των χρηστών και τη συνδεσιμότητα των κοινωνικών δικτύων για να δημιουργήσει μια πιο διαδραστική και απρόσκοπτη εμπειρία αγορών.
Βασικά χαρακτηριστικά του Κοινωνικού Εμπορίου συχνά περιλαμβάνουν:
1. Αναρτήσεις ή διαφημίσεις με δυνατότητα αγοράς
2. Διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς εντός εφαρμογής
3. Προτάσεις προϊόντων με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών και τις κοινωνικές συνδέσεις
4. Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, όπως κριτικές και φωτογραφίες
5. Άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ αγοραστών και πωλητών
Οι δημοφιλείς πλατφόρμες για το κοινωνικό εμπόριο περιλαμβάνουν το Facebook, το Instagram, το Pinterest και το TikTok. Ενώ το Facebook ηγείται του Κοινωνικού Εμπορίου σε πολλές δυτικές αγορές, το ποσοστό υιοθέτησης ποικίλλει μεταξύ διαφορετικών περιοχών και δημογραφικών στοιχείων.
Το Κοινωνικό Εμπόριο στοχεύει στη μείωση των τριβών στο ταξίδι των διαδικτυακών αγορών, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες συνήθειες κοινωνικών μέσων και τα αξιόπιστα δίκτυα των χρηστών.