Ένα επιχειρηματικό μοντέλο εκπλήρωσης λιανικής όπου ο πωλητής δέχεται παραγγελίες πελατών χωρίς να διατηρεί απόθεμα. Αντ ‘αυτού, όταν ένας πελάτης πραγματοποιεί μια αγορά, ο πωλητής αγοράζει το προϊόν από έναν τρίτο προμηθευτή, ο οποίος στη συνέχεια αποστέλλει το προϊόν απευθείας στον πελάτη.
Πώς λειτουργεί:
- Ο πελάτης κάνει μια παραγγελία στο κατάστημα του πωλητή
- Ο πωλητής προωθεί τα στοιχεία της παραγγελίας στον προμηθευτή του
- Ο προμηθευτής συσκευάζει και αποστέλλει το προϊόν απευθείας στον πελάτη
- Ο πωλητής πληρώνει τον προμηθευτή διατηρώντας παράλληλα τη σήμανση ως κέρδος
Βασικά πλεονεκτήματα:
- Χαμηλό κόστος εκκίνησης (δεν απαιτείται επένδυση αποθέματος)
- Μειωμένα γενικά έξοδα (χωρίς έξοδα αποθήκευσης)
- Ανεξαρτησία τοποθεσίας (μπορεί να λειτουργήσει από οπουδήποτε)
- Επεκτασιμότητα (εύκολη προσθήκη νέων προϊόντων)
- Δεν υπάρχει διαχείριση αποθεμάτων ή κίνδυνος απούλητου αποθέματος
- Ευελιξία για τη δοκιμή διαφορετικών θέσεων προϊόντων
Βασικές προκλήσεις:
- Χαμηλότερα περιθώρια κέρδους (συνήθως 15-45% σε σύγκριση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο)
- Περιορισμένος ποιοτικός έλεγχος προϊόντων και συσκευασιών
- Εξάρτηση από την αξιοπιστία του προμηθευτή για αποστολή και εκπλήρωση
- Πιθανές καθυστερήσεις και επιπλοκές αποστολής
- Πιο σύνθετη παρακολούθηση παραγγελιών και εξυπηρέτηση πελατών
- Αυξημένος ανταγωνισμός λόγω χαμηλών φραγμών εισόδου
- Ζητήματα ορατότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας
Ιδανικό για: Επιχειρηματίες που θέλουν να δοκιμάσουν επιχειρηματικές ιδέες με ελάχιστη αρχική επένδυση, ψηφιακούς νομάδες και όσους αναζητούν μια πλευρική κίνηση με ευέλικτες λειτουργίες.