2 λεπτά για ανάγνωση

Τι είναι το FOMO;

Το FOMO (Fear of Missing Out) είναι μια ισχυρή ψυχολογική στρατηγική ενεργοποίησης και μάρκετινγκ που δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος και έλλειψης για να οδηγήσει τη δράση των καταναλωτών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το FOMO αξιοποιεί το έμφυτο άγχος των καταναλωτών για πιθανή απώλεια πολύτιμων ευκαιριών, εμπειριών ή προσφορών περιορισμένου χρόνου.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη

Το FOMO (Fear of Missing Out) είναι μια ισχυρή ψυχολογική στρατηγική ενεργοποίησης και μάρκετινγκ που δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος και έλλειψης για να οδηγήσει τη δράση των καταναλωτών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το FOMO αξιοποιεί το έμφυτο άγχος των καταναλωτών για πιθανή απώλεια πολύτιμων ευκαιριών, εμπειριών ή προσφορών περιορισμένου χρόνου.

Βασικές τακτικές εφαρμογής FOMO:

  • Προσφορές περιορισμένου χρόνου: Χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης σε σελίδες προϊόντων που επισημαίνουν πότε τελειώνει μια πώληση
  • Δείκτες χαμηλού αποθέματος: Ειδοποιήσεις “Μόνο 3 έμειναν!” που δημιουργούν επείγουσα ανάγκη αγοράς
  • Αποκλειστική πρόσβαση: Προϊόντα μόνο για μέλη ή πρώιμη πρόσβαση σε νέες συλλογές
  • Απόδειξη κοινωνικής δικτύωσης: Εμφάνιση πρόσφατων αγορών ή του αριθμού των ατόμων που βλέπουν ένα στοιχείο
  • Flash sales: Σύντομες, απροειδοποίητες πωλήσεις που ανταμείβουν τους συχνούς επισκέπτες του ιστότοπου
  • Λίστες αναμονής: Δημιουργία προσμονής για εξαντλημένα προϊόντα με ειδοποιήσεις ανανέωσης αποθέματος

Αποτελεσματικότητα &; Εκτιμήσεις:

Το μάρκετινγκ FOMO λειτουργεί ενεργοποιώντας την αποστροφή απώλειας των καταναλωτών – την ψυχολογική αρχή ότι οι άνθρωποι αισθάνονται τον πόνο της απώλειας κάτι πιο έντονα από την ευχαρίστηση να κερδίσουν κάτι ισοδύναμο. Όταν εφαρμόζεται αυθεντικά, το FOMO μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά μετατροπών και τις μέσες τιμές παραγγελίας.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξισορροπήσουν τις τακτικές FOMO με τη διαφάνεια και την πραγματική αξία. Η τεχνητή έλλειψη ή η παραπλανητική επείγουσα ανάγκη μπορεί να βλάψει την εμπιστοσύνη της μάρκας και να οδηγήσει σε αρνητικές εμπειρίες πελατών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια
3 λεπτά για ανάγνωση

Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια

Η αστυνομία συνέλαβε τέσσερα άτομα ηλικίας 17-20 ετών σε σχέση με καταστροφικές κυβερνοεπιθέσεις που γονάτισαν μεγάλους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ύποπτοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες όπως εκβιασμό, ξέπλυμα χρήματος και συμμετοχή σε οργανωμένο έγκλημα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ
3 λεπτά για ανάγνωση

Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ

Από τον Ιούνιο του 2026, κάθε διαδικτυακός λιανοπωλητής στη Γερμανία πρέπει να περιλαμβάνει ένα εμφανές κουμπί “Ακύρωση σύμβασης” που λειτουργεί με ένα μόνο κλικ. Το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης το αποκαλεί προστασία των καταναλωτών – αλλά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το αποκαλούν περιττή γραφειοκρατία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος

Κάτι άγριο συμβαίνει στο TikTok τον τελευταίο καιρό. Το Lidl, το γερμανικό εκπτωτικό σούπερ μάρκετ, ρίχνει περιορισμένα προϊόντα στο TikTok Shop και εξαντλούνται πιο γρήγορα από ποτέ. Οι σοκολάτες τους στο Ντουμπάι – αυτές οι γεμάτες φιστίκια που όλοι έχουν εμμονή – πουλούσαν 72 μπάρες κάθε δευτερόλεπτο και εξαντλήθηκαν σε 90 λεπτά. Σε κανονικές τιμές. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU