Το GMV (Gross Merchandise Value) είναι μια μέτρηση που μετρά τη συνολική αξία των εμπορευμάτων που πωλούνται μέσω μιας πλατφόρμας ή αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Αντιπροσωπεύει το άθροισμα όλων των συναλλαγών πωλήσεων πριν από την αφαίρεση τελών, εκπτώσεων, επιστροφών και άλλων εξόδων.
Βασικά χαρακτηριστικά:
- Μέτρηση κορυφαίας γραμμής: Υποδεικνύει τον συνολικό όγκο πωλήσεων και τη δραστηριότητα στην αγορά
- Ποσό πριν από την έκπτωση: Υπολογίζεται πριν καταργηθούν τα τέλη, οι φόροι και οι επιστροφές
- Δείκτης απόδοσης: Χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της ανάπτυξης και της υιοθέτησης πλατφόρμας
- Ιδιαίτερα σχετικό: Κρίσιμο για αγορές που δεν διαθέτουν απόθεμα
Οφέλη:
- Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη συνολική επιχειρηματική κλίμακα και την τροχιά ανάπτυξης
- Βοηθά στην αξιολόγηση της ζωτικότητας της πλατφόρμας και της συμμετοχής των εμπόρων
- Χρησιμεύει ως συγκριτικό σημείο αναφοράς έναντι των ανταγωνιστών
- Χρήσιμο για την ανάλυση εποχιακών τάσεων και επιχειρηματικών κύκλων
Ενώ η GMV προσφέρει πολύτιμη προοπτική για τον όγκο των επιχειρήσεων, θα πρέπει να αναλυθεί παράλληλα με τα καθαρά έσοδα, τα περιθώρια κέρδους και τις μετρήσεις πελατών για πλήρη οικονομική αξιολόγηση.