Το ακρωνύμιο IRL σημαίνει “In Real Life“, που σημαίνει στον πραγματικό κόσμο. Μια καμπάνια εμπειρίας IRL είναι ένας τύπος δραστηριότητας μάρκετινγκ που λαμβάνει χώρα εκτός του διαδικτυακού περιβάλλοντος, φυσικά, στον πραγματικό κόσμο. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ισχυρή προσωπική εμπειρία που οι άνθρωποι θα θυμούνται και ιδανικά θα μιλούν περαιτέρω – είτε με άλλους γύρω τους είτε στα κοινωνικά μέσα.
Σε αντίθεση με την ψηφιακή διαφήμιση ή το περιεχόμενο που βλέπουμε στις οθόνες, οι καμπάνιες IRL εμπλέκουν τις αισθήσεις και τα συναισθήματα και συχνά κατευθύνουν την αλληλεπίδραση με το προϊόν ή το εμπορικό σήμα στον ιστότοπο.
Παραδείγματα εκστρατειών IRL:
- Ένα αναδυόμενο κατάστημα σε μια αντισυμβατική τοποθεσία (π.χ. στη μέση μιας πλατείας ή σε ένα φεστιβάλ), όπου οι άνθρωποι μπορούν να δοκιμάσουν ή να αγοράσουν προϊόντα.
- Μια βιωματική εκδήλωση, για παράδειγμα, μια επωνυμία διοργανώνει μια συναυλία, μια έκθεση ή ένα ειδικό εργαστήριο.
- Μια διαδραστική εγκατάσταση στους δρόμους που δελεάζει τους περαστικούς να εμπλακούν και να βιώσουν κάτι απροσδόκητο ή διασκεδαστικό.
- Street marketing – δημιουργικές περφόρμανς απευθείας στους δρόμους (π.χ. flash mob, περφόρμανς, οπτικές μεταμορφώσεις δημόσιων χώρων).
Οι καμπάνιες IRL βοηθούν τις επωνυμίες να δημιουργήσουν αυθεντικές συνδέσεις με τους χρήστες. Όταν βιώνουμε κάτι πραγματικό, το θυμόμαστε πολύ πιο έντονα. Και αν η εμπειρία είναι εξαιρετική, θέλουμε να τη μοιραστούμε – κάτι που φυσικά συνδέει την εκστρατεία IRL με τον διαδικτυακό κόσμο. Μπορεί να είναι παρόμοια με το αντάρτικο μάρκετινγκ, αλλά υπάρχει μια ορισμένη διαφορά μεταξύ τους:
- IRL εμπειρία = ισχυρή εμπειρία, συχνά προγραμματισμένη, θετική και διαδραστική.
- Guerrilla marketing = δημιουργικό χτύπημα έξω από τις προσδοκίες, συνήθως χωρίς προειδοποίηση και με στόχο να τραβήξει την προσοχή.