Το upselling είναι μια τεχνική πωλήσεων που ενθαρρύνει τους πελάτες να αγοράσουν ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας, μια αναβαθμισμένη έκδοση ή πρόσθετες δυνατότητες σε σύγκριση με την αρχική προβλεπόμενη αγορά τους. Αυτή η στρατηγική αυξάνει τη μέση αξία παραγγελίας δείχνοντας στους πελάτες βελτιωμένες επιλογές που παρέχουν καλύτερη αξία ή περισσότερα οφέλη.
Βασικά χαρακτηριστικά:
- Εστίαση στην αξία: Δίνει έμφαση σε πρόσθετα οφέλη και όχι απλώς σε υψηλότερη τιμή
- Συνάφεια: Οι προσφορές συνδέονται στενά με την αρχική επιλογή του πελάτη
- Χρονοδιάγραμμα: Συνήθως παρουσιάζεται κατά τη διαδικασία αγορών ή κατά την ολοκλήρωση της αγοράς
- Σύγκριση: Συχνά επισημαίνει τις διαφορές μεταξύ τυπικών και premium επιλογών
Οφέλη:
- Αυξημένη μέση αξία παραγγελίας
- Υψηλότερα περιθώρια κέρδους σε premium προϊόντα
- Βελτιωμένη ικανοποίηση πελατών με πιο κατάλληλα προϊόντα
- Βελτιωμένη αξία χρόνου ζωής πελάτη
Οι αποτελεσματικές προσεγγίσεις upselling περιλαμβάνουν γραφήματα σύγκρισης χαρακτηριστικών, επίπεδα προϊόντων “good-better-best” και προσφορές αναβάθμισης περιορισμένου χρόνου που δημιουργούν επείγουσα ανάγκη.