5 λεπτά για ανάγνωση

Gen Alpha: Παιδιά που αλλάζουν τους κανόνες αγορών

Τα παιδιά που γεννήθηκαν περίπου μετά το 2010 δεν έχουν ακόμη ταυτότητες, αλλά η επιρροή τους στις αποφάσεις των οικογενειακών καταναλωτών είναι πιο σημαντική από οποιαδήποτε γενιά πριν από αυτούς. Παρά το γεγονός ότι δεν ψωνίζουν οι ίδιοι, επηρεάζουν ήδη τις αποφάσεις των νοικοκυριών και επηρεάζουν τον τρόπο επικοινωνίας των εμπορικών σημάτων, τι αναπτύσσουν και πώς πωλούν. Για το τμήμα του ηλεκτρονικού εμπορίου, αντιπροσωπεύουν μια τεράστια ευκαιρία.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Gen Alpha: Παιδιά που αλλάζουν τους κανόνες αγορών
Πηγή: Depositphotos

Ενώ οι Millennials και η Generation Z μεγάλωσαν με την έλευση του διαδικτύου και των smartphones, η Gen Alpha γεννήθηκε απευθείας σε αυτόν τον κόσμο. Είναι παιδιά που μεγαλώνουν στο YouTube, το TikTok και σε νοικοκυριά όπου η τεχνολογία θεωρείται δεδομένη. Έχουν millennial γονείς που τους παρέχουν υψηλό βαθμό αυτονομίας και τους εμπλέκουν στην καθημερινή λήψη αποφάσεων. Απορρίπτουν τις ετικέτες, συνδυάζουν τη φυσική με την ψηφιακή και παρόλο που είναι ακόμα πολύ νέοι, έχουν ήδη ξεχωριστές στάσεις, συνήθειες και προσδοκίες. Δεν θέλουν απλώς να παίξουν, θέλουν να αποφασίσουν, να δημιουργήσουν και να φανούν.

Τα δεδομένα στα οποία βασίζεται αυτό το άρθρο προέρχονται από έρευνα του οργανισμού Razorfish σε συνεργασία με την GWI. Η έρευνα διεξήχθη στις ΗΠΑ σε δείγμα 2.310 παιδιών ηλικίας 9 έως 13 ετών τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2024. Η έρευνα χρησιμοποιεί ποσοτικές μεθόδους ερωτηματολογίου και προσφέρει μια λεπτομερή ματιά στις αξίες, τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών της Generation Alpha. Αν και είναι ένα αμερικανικό πλαίσιο, πολλές από τις παρατηρήσεις ισχύουν και για το ευρωπαϊκό περιβάλλον – ειδικά όταν ακολουθούμε παγκόσμιες τάσεις που επηρεάζουν επίσης την ψηφιακή συμπεριφορά των νέων πελατών στην περιοχή μας.

Είναι μικρά αλλά απαιτητικά. Και θέλουν να αποφασίσουν

Ξεχάστε ότι τα παιδιά είναι απλώς παθητικοί αποδέκτες διαφημίσεων. Η Gen Alpha συμμετέχει ενεργά στις αποφάσεις σχετικά με σημαντικές αγορές. Για παράδειγμα, το 61% από αυτούς έχουν τον τελευταίο λόγο στην επιλογή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Και όχι μόνο θέλουν να επηρεάσουν, αλλά και να μοιραστούν την «τεχνογνωσία» τους – για παράδειγμα, το 73% των παιδιών που χρησιμοποιούν περισσότερα από τρία καλλυντικά προϊόντα θέλουν να διδάξουν στους γονείς τη ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας τους.

Φυσική έναντι ψηφιακής; Και οι δύο κόσμοι είναι ίσοι

Παραδόξως, η Gen Alpha εκτιμά ιδιαίτερα τις εμπειρίες εκτός σύνδεσης, παρόλο που μεγαλώνουν με ένα κινητό στο χέρι. Περισσότερα από τα δύο τρίτα προτιμούν να τρώνε με την οικογένεια από το να σκρολάρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έως και το 66% θα προτιμούσε να ξοδέψει χρήματα σε ένα φυσικό προϊόν παρά σε ένα καθαρά ψηφιακό. Για τα e-shops, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και η ψηφιακή επικοινωνία πρέπει να δημιουργήσει μια γέφυρα με τον πραγματικό κόσμο – για παράδειγμα, μέσω εκδηλώσεων, αναδυόμενων παραθύρων ή εκστρατειών εμπειρίας IRL .

Ομορφιά και κατάσταση: Κάτι περισσότερο από διασκέδαση

Τα καλλυντικά και η μόδα είναι θέματα γοήτρου για τη Gen Alpha. 1 στα 3 διαθέτει περισσότερα από τρία καλλυντικά προϊόντα και έως και το 68% των παιδιών έχουν τουλάχιστον ένα προϊόν πολυτελείας μέχρι την ηλικία των δέκα ετών. Ωστόσο, δεν πρόκειται μόνο για μάρκες – πρόκειται για οπτική ταυτότητα, την οποία χτίζουν μέσω των κοινωνικών μέσων. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των παιδιών ακολουθούν περιεχόμενο ομορφιάς, με το ένα τρίτο να δημιουργεί τα δικά του βίντεο τύπου “Get Ready With Me”. Περισσότερο από το ένα τρίτο των παιδιών της γενιάς Alpha αποδίδουν μεγαλύτερη σημασία στο πώς φαίνονται στο διαδίκτυο από ό, τι στην πραγματική ζωή.

Η Gen Alpha δεν δέχεται τα πράγματα όπως είναι. Προσπαθούν, προσαρμόζονται, προσαρμόζονται – από την επιλογή καλλυντικών μέχρι το πώς θέλουν να πληρώσουν. Το 40% από αυτούς προτιμούν τα μετρητά από τις κάρτες. Αντί για την αφοσίωση στο εμπορικό σήμα, αναζητούν μεταβλητότητα και την ικανότητα να κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους τρόπο. Δεν βλέπουν την εξατομίκευση ως όφελος, αλλά ως πρότυπο. Οι μάρκες που τους προσφέρουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στη δημιουργία του τελικού προϊόντος θα έχουν σαφές πλεονέκτημα.

Gen Alpha embraces values such as inclusivity and diversity.

Source: Razorfish

Κοινωνική ευαισθητοποίηση; Όχι όπως θα περίμενε κανείς

Η Gen Alpha αγκαλιάζει αξίες όπως η συμμετοχικότητα και η διαφορετικότητα. Έως και το 80% των παιδιών χρησιμοποιούν φίλτρα για να αλλάξουν την εμφάνισή τους, αλλά αναμένουν από τα μέσα ενημέρωσης να απεικονίζουν διάφορους σωματότυπους. Ωστόσο, τα οικολογικά ζητήματα παραμένουν μάλλον στο περιθώριο. Μόνο το 38% των παιδιών θα πλήρωναν επιπλέον για ένα βιώσιμο προϊόν. Ενώ αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένας χαμηλός αριθμός, στο πλαίσιο της ηλικίας τους, είναι ένα σχετικά υψηλό ποσοστό – ειδικά για τα παιδιά που δεν έχουν εισόδημα, αλλά ήδη διαμορφώνουν την αγοραστική συμπεριφορά του νοικοκυριού τους σήμερα. Σε σύγκριση με τη γενιά Z, η οποία αναφέρει συχνότερα τη βιωσιμότητα ως προτεραιότητα, εξακολουθεί να είναι μια αξιοσημείωτη διαφορά. Για τις μάρκες, αυτό είναι ένα μήνυμα ότι αν θέλουν να εμπλέξουν τη Gen Alpha στη βιωσιμότητα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν μια διαφορετική γλώσσα – όχι ηθικολογώντας, αλλά σχεδιάζοντας, κύρος και παιχνιδιάρικη διάθεση.

Τι να αφαιρέσετε από αυτό εάν πουλάτε στο διαδίκτυο;

  1. Η Gen Alpha δεν είναι μελλοντικοί πελάτες – αποτελούν ήδη μέρος της διαδικασίας αγοράς. Από τα παντοπωλεία μέχρι τα αυτοκίνητα και τα καλλυντικά – έχουν μια φωνή που ακούγεται.
  2. Ο ψηφιακός κόσμος πρέπει να έχει εμβέλεια εκτός σύνδεσης. Αν και ζουν στο διαδίκτυο, λαχταρούν σωματική εμπειρία και κοινωνική αλληλεπίδραση.
  3. Ξεχάστε τις κατηγορίες “για αγόρια” και “για κορίτσια”. Η περιποίηση της επιδερμίδας, η μόδα και η τεχνολογία είναι για όλους – ανεξάρτητα από το φύλο.
  4. Η εξατομίκευση δεν είναι πλεονέκτημα, είναι πρότυπο. Από τη συσκευασία έως τους διαμορφωτές – θέλουν να δημιουργήσουν το προϊόν με τον δικό τους τρόπο.
  5. Το θέμα της βιωσιμότητας δεν θα τους ενδιαφέρει αν δεν είναι δροσερό. Χτίζουν μια αίσθηση ευθύνης μέσω του στυλ και της αυτοέκφρασης, όχι μέσω γεγονότων.

Για τις μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου που θέλουν να παραμείνουν μπροστά, είναι πλέον απαραίτητο να σκέφτονται όπως η Gen Alpha. Όχι επειδή είναι παιδιά των πελατών σας – αλλά επειδή είναι ήδη πελάτες οι ίδιοι.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Το τετραήμερο Prime Event της Amazon διπλασιάζει τις πωλήσεις της Black Friday στο Ηνωμένο Βασίλειο
4 λεπτά για ανάγνωση

Το τετραήμερο Prime Event της Amazon διπλασιάζει τις πωλήσεις της Black Friday στο Ηνωμένο Βασίλειο

Η Amazon μόλις απέδειξε ότι τα καλοκαιρινά ψώνια μπορούν να νικήσουν τις χειμερινές εκπτώσεις. Η πρώτη τετραήμερη εκδήλωση Prime του γίγαντα του λιανικού εμπορίου (8-11 Ιουλίου) απέφερε 2,08 δισεκατομμύρια λίρες σε διαδικτυακές δαπάνες στο Ηνωμένο Βασίλειο – σχεδόν διπλάσιες από αυτές που τράβηξε η Black Friday το 2024. Οι αριθμοί δείχνουν ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Η ολλανδική Fintech Mollie στοχεύει στην Ανατολική Ευρώπη με λύσεις πληρωμών
2 λεπτά για ανάγνωση

Η ολλανδική Fintech Mollie στοχεύει στην Ανατολική Ευρώπη με λύσεις πληρωμών

Μια ολλανδική εταιρεία πληρωμών μόλις ξεκίνησε στην Ουγγαρία, τη Σλοβενία και την Τσεχική Δημοκρατία. Φέρνουν την πλατφόρμα πληρωμών τους σε αγορές όπου βλέπουν επιχειρηματικές ευκαιρίες. Με 250.000 πελάτες ήδη, η Mollie θέλει να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Η Shein κερδίζει τις μεγαλύτερες εταιρείες μόδας της Ευρώπης με αύξηση 48%, ενώ η Asos μειώνεται
3 λεπτά για ανάγνωση

Η Shein κερδίζει τις μεγαλύτερες εταιρείες μόδας της Ευρώπης με αύξηση 48%, ενώ η Asos μειώνεται

Νέα στοιχεία δείχνουν ένα τεράστιο κενό στο ευρωπαϊκό λιανικό εμπόριο μόδας. Οι πωλήσεις της Shein αυξήθηκαν κατά 31,6% ετησίως και έφτασαν το 48% μόνο τον Δεκέμβριο. Εν τω μεταξύ, καθιερωμένες μάρκες όπως η H&M παρέμειναν στάσιμες και η ASOS κατέρρευσε κατά 16,2%. Οι αριθμοί δείχνουν ποιες μάρκες κερδίζουν τη μάχη για τους ευρωπαίους πελάτες.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU