19 λεπτά για ανάγνωση

Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση του μάρκετινγκ βίντεο;

Το μάρκετινγκ βίντεο ωφελεί τις επιχειρήσεις στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Το μάρκετινγκ περιεχομένου βίντεο είναι απίστευτα δημοφιλές σε όλες τις γενιές, επειδή μπορεί να προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες με διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ωστόσο, για να είναι ένα βίντεο πραγματικά επιτυχημένο και να εκπληρώσει τον σκοπό του, πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά η δημιουργία, η τοποθέτηση και η προώθησή του. Τα καλά νέα είναι ότι το μάρκετινγκ βίντεο φροντίζει για όλες αυτές τις λεπτομέρειες και πολλά άλλα. Πώς λειτουργεί αυτός ο τύπος μάρκετινγκ και ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματά του;

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση του μάρκετινγκ βίντεο;
Πηγή: Unsplash.com

Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψετε:

  • Τι είναι το μάρκετινγκ βίντεο και γιατί είναι σημαντικό
  • Διάφοροι τύποι περιεχομένου και πλατφορμών μάρκετινγκ βίντεο
  • Βασικά οφέλη από τη χρήση βίντεο στη στρατηγική μάρκετινγκ
  • Βασικά στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ βίντεο
  • Οδηγός βήμα προς βήμα σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του μάρκετινγκ βίντεο
  • Πιθανές προκλήσεις και πώς να τις ξεπεράσετε

Πώς λειτουργεί αυτός ο τύπος μάρκετινγκ και ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματά του; Διαβάστε παρακάτω για να ξεκλειδώσετε τη δύναμη του μάρκετινγκ βίντεο για την επιχείρησή σας.

Τι είναι το μάρκετινγκ βίντεο;

Το μάρκετινγκ βίντεο είναι η χρήση περιεχομένου βίντεο για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ή για την εκπαίδευση ενός πελάτη σχετικά με κάτι νέο. Είναι μια ξεχωριστή πειθαρχία που συχνά συνδυάζεται με άλλους τύπους μάρκετινγκ, όπως το μάρκετινγκ περιεχομένου ή το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων.

Η δύναμη του βίντεο είναι ότι είναι ευέλικτο και μπορεί να προσαρμοστεί σε πολλαπλές μορφές, καθιστώντας το κατάλληλο για σχεδόν οποιαδήποτε πλατφόρμα, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως την τηλεόραση. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε βίντεο για να προωθήσετε οτιδήποτε – νέα προϊόντα, εκδηλώσεις, τις τελευταίες προσφορές και εκπτώσεις ή αλλαγές στην επιχείρηση.

Το μάρκετινγκ βίντεο αυξάνεται σε δημοτικότητα κάθε χρόνο. Το βίντεο είναι πιο δυναμικό και διαδραστικό από τις εικόνες και το κείμενο. Παρέχουν πολλές πληροφορίες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Και δεν χρειάζεται να το διαβάσετε. Ως αποτέλεσμα, μπορούν να πείσουν περισσότερους ανθρώπους να αναλάβουν την επιθυμητή δράση – αγορά, εγγραφή κ.λπ.

Συμβουλές εμπειρογνωμόνων Το

μάρκετινγκ βίντεο είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που επιτρέπει στις μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις να ενημερώνουν τους ανθρώπους για το τι νέο υπάρχει κατά την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Όταν ρυθμιστεί σωστά, όχι μόνο θα αυξήσει τις πωλήσεις αλλά και θα δημιουργήσει μια πιστή πελατειακή βάση.

Στατιστικά μάρκετινγκ βίντεο

Το μάρκετινγκ βίντεο άρχισε να κερδίζει ισχυρότερη θέση το 2005, όταν το YouTube εμφανίστηκε στο διαδίκτυο. Αλλά μόνο ένα χρόνο αργότερα τα πράγματα πραγματικά απογειώθηκαν. Μέχρι τότε, η δημοφιλής πλατφόρμα είχε αγοραστεί από την Google και μέχρι το τέλος του 2009, επέτρεψε στους χρήστες να δημιουργήσουν επτά διαφορετικές μορφές διαφήμισης στην πλατφόρμα.

Η άνοδος των smartphones, όπου το περιεχόμενο βίντεο είναι πολύ πιο πρακτικό και βολικό για παρακολούθηση από οτιδήποτε άλλο, αύξησε στη συνέχεια τη δημοτικότητα του μάρκετινγκ βίντεο.

Το γεγονός ότι το περιεχόμενο βίντεο είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις επιβεβαιώνεται από το Video Report: Video Marketing Statistics for 2024, στο οποίο η Wistia συζήτησε πέντε βασικά σημεία σχετικά με τη σημασία του μάρκετινγκ βίντεο το 2024. Αυτά τα σημεία παρακάτω υπογραμμίζουν την αυξανόμενη σημασία του μάρκετινγκ βίντεο ως ένα ευέλικτο και αποτελεσματικό εργαλείο για την αφοσίωση, τη δημιουργία δυνητικών πελατών και τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ.

  1. Το κοινό εκτιμά ιδιαίτερα τα εκπαιδευτικά και εκπαιδευτικά βίντεο, τα οποία ήταν το πιο ελκυστικό περιεχόμενο που παρήχθη από επιχειρήσεις πέρυσι. Αυτό δείχνει μια ισχυρή προτίμηση για περιεχόμενο που παρέχει γνώσεις του κλάδου και πληροφορίες χρήσης προϊόντων.
  2. Οι υψηλοί προϋπολογισμοί παραγωγής δεν είναι απαραίτητοι για υψηλή δέσμευση. Τα βίντεο χαμηλού προϋπολογισμού, ακόμη και αυτά που έχουν εγγραφεί με απλά εργαλεία όπως οι κάμερες web, μπορούν να είναι εξίσου ή πιο αποτελεσματικά. Αυτό μειώνει το εμπόδιο εισόδου για μικρότερες μάρκες και τους επιτρέπει να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά στο μάρκετινγκ βίντεο.
  3. Τα βίντεο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά για τη δημιουργία και την καλλιέργεια δυνητικών πελατών. Ενσωματώνοντας φόρμες λήψης email και παροτρύνσεις για δράση (CTA) σε βίντεο, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενσωματώσουν απρόσκοπτα βίντεο στις στρατηγικές δημιουργίας δυνητικών πελατών.
  4. Ο χρόνος που αφιερώνουν οι άνθρωποι παρακολουθώντας βίντεο αυξάνεται σημαντικά. Το 2023, οι εταιρείες σημείωσαν αύξηση 15% στις αναπαραγωγές βίντεο και αύξηση 44% στον συνολικό χρόνο παρακολούθησης, υποδεικνύοντας μια αυξανόμενη όρεξη του κοινού για περιεχόμενο βίντεο.
  5. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο δεδομένα απόδοσης βίντεο για την επίτευξη στόχων μάρκετινγκ, την καθοδήγηση δημιουργικών αποφάσεων, την παρακολούθηση του αντίκτυπου των ιστοσελίδων και την απόδειξη της απόδοσης επένδυσης (ROI) στους ενδιαφερόμενους. Βασικές μετρήσεις απόδοσης, όπως τα ποσοστά μετατροπών, τα ποσοστά αφοσίωσης και τα ποσοστά αναπαραγωγής, είναι ζωτικής σημασίας για τη μέτρηση της επιτυχίας του περιεχομένου βίντεο.

Γνωρίζατε ότι…

Η πανδημία του κορονοϊού έχει αυξήσει τη χρήση κινητών τηλεφώνων και την προβολή περιεχομένου βίντεο. Στατιστικά στοιχεία από τη Nielsen δείχνουν ότι μόνο στις ΗΠΑ, ο χρόνος που δαπανάται σε κινητές συσκευές αυξήθηκε κατά 215% μεταξύ 2019 και 2020.

Video marketing editing workspace showing timeline and preview screens on Apple monitor with professional editing software interface displaying a music video project

Source: Unsplash.com

Οι βασικοί τύποι μάρκετινγκ βίντεο

Το μάρκετινγκ βίντεο ή τα βίντεο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε αυτό, διατίθενται σε διάφορες μορφές και στυλ. Οι βασικοί τύποι περιλαμβάνουν:

Βίντεο επωνυμίας

Ο κύριος στόχος των βίντεο επωνυμίας είναι να παρέχουν στους πελάτες βασικές πληροφορίες σχετικά με την επωνυμία και να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας. Σε αντίθεση με άλλους τύπους, μπορεί να είναι μεγαλύτερες. Ωστόσο, όταν τα δημιουργείτε, θυμηθείτε ότι πρέπει να είναι ενδιαφέροντα και δελεαστικά, ώστε οι άνθρωποι να μην σταματήσουν να διασκεδάζουν μετά από σύντομο χρονικό διάστημα.

Δείγματα βίντεο

Αυτά τα βίντεο χρησιμοποιούνται για να δείξουν πώς λειτουργεί το προϊόν σας και τα κύρια οφέλη του. Για παράδειγμα, μπορείτε να κινηματογραφήσετε το προϊόν που αποσυσκευάζεται και να ρυθμίσετε ή να δείξετε στους πελάτες πώς θα το χρησιμοποιήσουν στην πράξη.

Εκπαιδευτικά βίντεο

Τα εκπαιδευτικά βίντεο μοιάζουν πολύ με τα βίντεο επίδειξης. Η μόνη διαφορά είναι ότι είναι εκπαιδευτικά και όχι μάρκετινγκ. Έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους πελάτες να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και πώς να το χρησιμοποιήσουν για να λύσουν τα προβλήματά τους.

Επεξηγηματικά βίντεο

Τα επεξηγηματικά βίντεο συνήθως έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους θεατές να κατανοήσουν καλύτερα γιατί χρειάζονται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας. Περιλαμβάνουν επίσης συχνά παραδείγματα για τον τρόπο χρήσης τους.

Παραδείγματα εξαιρετικών επεξηγηματικών βίντεο

  1. Dropbox: Το απλό, κινούμενο επεξηγηματικό τους βίντεο έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πρώιμη ανάπτυξή τους, αποδεικνύοντας σαφώς την αξία της υπηρεσίας.
  2. Τρελό αυγό: Το επεξηγηματικό βίντεο αυτού του εργαλείου χαρτογράφησης θερμότητας αύξησε τα ποσοστά μετατροπών παρουσιάζοντας αποτελεσματικά πώς λειτουργεί το προϊόν.
  3. Dollar Shave Club: Η χιουμοριστική προσέγγισή τους έγινε viral, αποτυπώνοντας τέλεια τη φωνή της επωνυμίας τους, εξηγώντας παράλληλα την υπηρεσία τους.
  4. Διαφήμιση Spotify: Τα κινούμενα επεξηγηματικά βίντεό τους επικοινωνούν αποτελεσματικά πολύπλοκα χαρακτηριστικά με φιλικό προς το χρήστη, οπτικά ελκυστικό τρόπο.



Κινούμενα βίντεο

Τα κινούμενα βίντεο είναι παιχνιδιάρικα και ιδανικά για την αφήγηση μιας ιστορίας ή την εξήγηση ενός δύσκολου θέματος με απλό τρόπο. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορούν να προσελκύσουν πολλές γενιές και είναι πολύ διασκεδαστικά.

Βίντεο 360° και εικονικής πραγματικότητας

Το 2016, η Google ισχυρίστηκε ότι οι διαφημίσεις βίντεο 360° έχουν πολύ υψηλότερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και 41% περισσότερες προβολές και κοινοποιήσεις από τις κανονικές διαφημίσεις βίντεο. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Αυτός ο τύπος διαφήμισης επιτρέπει στους πελάτες να εξερευνήσουν ένα προϊόν από κάθε γωνία, δίνοντάς τους μια καλύτερη ιδέα για το προϊόν.

Ζωντανό βίντεο

Το Live Video ή το Live Streaming Marketing σάς επιτρέπει να αλληλεπιδράτε με τους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο. Είναι αυθεντικό και προσωπικό, σε αντίθεση με την προ-ηχογραφημένη και επεξεργασμένη. Δίνει στο άτομο την αίσθηση ότι αλληλεπιδράτε μόνο μαζί του. Αυτό καθιστά ευκολότερο να τους πείσετε να αγοράσουν.

Συνεντεύξεις εμπειρογνωμόνων

Οι συνεντεύξεις ειδικών είναι ιδανικές για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με το κοινό σας. Ένας ειδικός, όπως ένας γιατρός, γυμναστής, ερευνητής ή κάποιος με πολυετή εμπειρία, μπορεί να πείσει τους πελάτες για την ποιότητα ενός προϊόντος και να τους παρακινήσει να αγοράσουν με τους ισχυρισμούς τους.

Περιπτωσιολογικές μελέτες

Ακριβώς όπως τα βίντεο μαρτυρίας ειδικών, τα βίντεο μελέτης περιπτώσεων δημιουργούν εμπιστοσύνη. Δείχνουν πώς το προϊόν βοήθησε τους πραγματικούς πελάτες και την ικανοποίησή τους, καθιστώντας την επικοινωνία πολύ πιο φυσική από την απλή απαρίθμηση των δυνατών σημείων και δίνοντας υποθετικά παραδείγματα.

Εξατομικευμένα βίντεο

Ένας ειδικός τύπος βίντεο που στέλνετε μόνο σε μια συγκεκριμένη ομάδα πελατών σας, όπως μία από τις ομάδες εστίασης. Αυτός ο τύπος επικοινωνίας είναι πιο προσωπικός, γεγονός που τους κάνει να αισθάνονται ξεχωριστοί και πιο πιθανό να αγοράσουν.

Συμβουλή:

Τα εξατομικευμένα βίντεο δεν χρειάζεται να περιέχουν ειδικά στοιχεία επεξεργασίας ή γραφικών. Στην πραγματικότητα, όσο πιο απλά είναι, τόσο πιο αυθεντικά είναι και τόσο πιο επιτυχημένα τείνουν να είναι.

Video marketing production team filming interview scene with professional camera, showing behind-the-scenes of content creation in bright office setting

Source: Unsplash.com

Τύποι μάρκετινγκ βίντεο ανά μέσο

Τα βίντεο που χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ βίντεο χωρίζονται επίσης ανάλογα με το μέσο στο οποίο δημοσιεύονται. Αυτό επηρεάζει έντονα τη μορφή, τη διάρκεια και την επεξεργασία του βίντεο.

Με βάση το μέσο, οι κύριοι τύποι βίντεο είναι οι εξής:

Βίντεο banner

Τα banner videos βρίσκονται κυρίως σε παραδοσιακές ιστοσελίδες και e-shops. Τείνουν να είναι σύντομες και εύστοχες. Συχνά χρησιμοποιούν ενδιαφέροντα γραφικά στοιχεία για να προσελκύσουν την προσοχή των δυνητικών πελατών.

Η μορφή των διαφημίσεων banner ποικίλλει. Τα δημοφιλή μεγέθη περιλαμβάνουν:

  • 728 x 90 px
  • 468 x 60 px
  • 300 x 250 px
  • 336 x 280 σελ
  • 200 x 200 px

Βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα

Τα κοινωνικά δίκτυα επιτρέπουν στους χρήστες να χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές βίντεο. Για παράδειγμα, οι επιμήκεις τύποι που χαρακτηρίζουν τις ιστορίες και τους τροχούς κυριαρχούν στο Instagram. Το ίδιο ισχύει και για το TikTok. Το Facebook, από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό για το συνδυασμό πολλών μορφών. Εκτός από τα βίντεο μεγάλης διάρκειας, οι χρήστες μπορούν επίσης να δημοσιεύουν βίντεο σε οριζόντια μορφή.

Διαφημίσεις βίντεο σε βίντεο

Αυτές οι διαφημίσεις είναι ιδιαίτερα συνηθισμένες στο YouTube, τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο και μια δύναμη για το μάρκετινγκ βίντεο. Ενώ θα τα δείτε και σε πολλές άλλες πλατφόρμες, το διαφημιστικό οικοσύστημα του YouTube είναι ιδιαίτερα ισχυρό και προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για τους εμπόρους.

Το μάρκετινγκ YouTube μέσω διαφημίσεων βίντεο περιλαμβάνει διάφορες μορφές:

  1. Διαφημίσεις TrueView σε ροή: Αυτές προβάλλονται πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά από άλλα βίντεο. Οι θεατές μπορούν να παραλείψουν αυτές τις διαφημίσεις μετά από 5 δευτερόλεπτα, καθιστώντας σημαντικό να τραβήξουν γρήγορα την προσοχή.
  2. Διαφημίσεις σε ροή χωρίς δυνατότητα παράβλεψης: Αυτές οι σύντομες διαφημίσεις (15-20 δευτερολέπτων) πρέπει να παρακολουθούνται πλήρως πριν από την προβολή του κύριου βίντεο.
  3. Διαφημίσεις βίντεο bumper: Πρόκειται για διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράβλεψης διάρκειας έως 6 δευτερολέπτων, ιδανικές για καμπάνιες αναγνωρισιμότητας επωνυμίας.
  4. Διαφημίσεις Video Discovery: Αυτές εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης του YouTube και ως προτεινόμενα βίντεο.

Συνήθως τοποθετούνται στην αρχή (πριν από το βίντεο), στη μέση (κατά τη διάρκεια του βίντεο) ή στο τέλος (μετά το βίντεο). Χαρακτηρίζονται από το γεγονός ότι είναι μικρότερες από τις παραδοσιακές τηλεοπτικές διαφημίσεις, με την κύρια ιδέα να δηλώνεται συχνά στα πρώτα δευτερόλεπτα. Αυτό είναι σημαντικό επειδή, σε πολλές περιπτώσεις, οι θεατές μπορούν να παραλείψουν τη διαφήμιση μετά από σύντομο χρονικό διάστημα.

Το μάρκετινγκ YouTube περιλαμβάνει επίσης τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου βίντεο για αναζήτηση εντός της πλατφόρμας, την αλληλεπίδραση με το κοινό σας μέσω σχολίων και αναρτήσεων κοινότητας και την αξιοποίηση των αναλυτικών στοιχείων του YouTube για τη βελτίωση της στρατηγικής σας.

Τηλεοπτικές διαφημίσεις βίντεο

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις βίντεο μεταδίδονται όπως οι παραδοσιακές διαφημίσεις σε τηλεοπτικά κανάλια ή υπηρεσίες ροής. Είναι σύντομες και εύστοχες. Ωστόσο, σε αντίθεση με εκείνες στα κοινωνικά δίκτυα ή τους ιστότοπους, είναι πιο ακριβά. Ως εκ τούτου, είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιηθούν από μεγάλες εταιρείες.

Video editing software interface showing timeline, audio waveforms and multiple tracks in professional post-production workspace

Source: Unsplash.com

Οφέλη του μάρκετινγκ βίντεο

  • Το μάρκετινγκ βίντεο έχει πολλά οφέλη. Τα κυριότερα είναι:
  • Βοηθά στην επέκταση του δυνητικού κοινού σας – μπορείτε να διανείμετε περιεχόμενο βίντεο μέσω κοινωνικών δικτύων, ιστότοπων και πολλών άλλων καναλιών. Είναι πολύ εύκολο να επεκτείνετε το κοινό σας και να προσελκύσετε νέους πελάτες.
  • Μπορεί να τραβήξει την προσοχή – το βίντεο συνδυάζει τόσο οπτικά όσο και ήχο, γεγονός που το καθιστά να προσεγγίζει τους πελάτες πολύ καλύτερα από τα γραφικά. Μπορείτε ακόμη και να χρησιμοποιήσετε υπότιτλους στα βίντεό σας, κάτι που είναι μια άλλη εντυπωσιακή πτυχή.
  • Παρακινεί τους θεατές να προβούν σε κάποια ενέργεια – ένα κομψό βίντεο μπορεί να πείσει τους θεατές να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας και να δουν τα προϊόντα σας. Τους δίνει επίσης κίνητρα να μοιράζονται το περιεχόμενο στο Instagram ή το Facebook τους, καθιστώντας το ορατό σε δεκάδες άλλους. Εναλλακτικά, θα το αποθηκεύσουν, θα σχολιάσουν ή θα δηλώσουν ότι τους αρέσει, αυξάνοντας αυτόματα την απήχησή σας.
  • Αύξηση μετατροπών και πωλήσεων – Τα βίντεο βοηθούν τους πελάτες να κατανοήσουν καλύτερα το προϊόν και τα δυνατά του σημεία, αυξάνοντας αποτελεσματικά τις πωλήσεις.
  • Βοηθά τα προϊόντα να ξεχωρίζουν – Ένα βίντεο λέει πολύ περισσότερα για ένα προϊόν από μια φωτογραφία ή δύο. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μπορείτε να το δείξετε σε πελάτες από όλες τις πλευρές, να περιγράψετε τα βασικά χαρακτηριστικά του και να εξηγήσετε ποια προβλήματα επιλύει.
  • Βελτιώνει το SEO – Το βίντεο επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα SEO. Σύμφωνα με την TechTarget, η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τους ιστότοπους με περιεχόμενο βίντεο υψηλότερα, εξασφαλίζοντας περισσότερη επισκεψιμότητα.
  • Δημιουργεί εμπιστοσύνη – Το βίντεο παρέχει σημαντικές πληροφορίες πιο αυθεντικά από το κείμενο ή τις εικόνες, δημιουργώντας εμπιστοσύνη με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες.
  • Συμπληρώνει το μάρκετινγκ περιεχομένου – Το βίντεο είναι ένα σημαντικό μέρος του μάρκετινγκ περιεχομένου. Είναι ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα σε φωτογραφίες, γραφήματα και κείμενο και απευθύνονται σε όσους χρειάζονται πληροφορίες γρήγορα και εύκολα.
  • Παρουσίαση επωνυμίας και προϊόντων – Ένα καλοφτιαγμένο βίντεο αφηγείται την ιστορία της επωνυμίας σας, προβάλλει τα προϊόντα σας και παρέχει πολύτιμες πληροφορίες στους πελάτες με πρωτότυπο και ανθρώπινο τρόπο. Είναι τόσο σημαντικό μέρος του μάρκετινγκ που δεν πρέπει να το παραβλέψετε.
Πιο πρόσφατα από την κατηγορία Μάρκετινγκ βίντεο

SEO βίντεο

Το Video SEO, γνωστό και ως βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης βίντεο (vSEO), είναι η διαδικασία που κάνει τα βίντεο πιο ορατά και υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google και σε ιστότοπους βίντεο όπως το YouTube. Αυτό το είδος SEO προσπαθεί να κάνει τα βίντεο να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, έτσι ώστε περισσότεροι άνθρωποι να μπορούν να τα δουν και να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.

Βασικά συστατικά της βελτιστοποίησης SEO βίντεο

Σωστά προσαρμοσμένα μεταδεδομένα: Βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τι είναι το βίντεο, το οποίο παραμένει ζωτικής σημασίας, καθώς οι υπολογιστές δεν μπορούν να «παρακολουθήσουν» βίντεο όπως οι άνθρωποι.

Χάρτες ιστοτόπου βίντεο: Ένας χάρτης ιστοτόπου βίντεο ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης για τα βίντεο στον ιστότοπό σας, συμπεριλαμβανομένων των ονομάτων, των περιγραφών και των μικρογραφιών τους. Αυτό διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να βρουν τις ταινίες σας.

Σήμανση σχήματος: Η χρήση σήμανσης σχήματος μπορεί να βοηθήσει το βίντεό σας να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, παρέχοντας στις μηχανές αναζήτησης οργανωμένα δεδομένα σχετικά με το θέμα του βίντεο.

Μεταγραφές και λεζάντες: Η προσθήκη μεταγραφών και υπότιτλων στα βίντεό σας όχι μόνο διευκολύνει την πρόσβαση των χρηστών, αλλά δίνει επίσης στις μηχανές αναζήτησης περισσότερο κείμενο για ανάγνωση, γεγονός που διευκολύνει την εύρεσή τους.

Ελκυστικό περιεχόμενο: Είναι σημαντικό να δημιουργείτε ταινίες υψηλής ποιότητας που το κοινό σας θα θέλει να παρακολουθεί ξανά και ξανά. Τα βίντεο που είναι τόσο ενδιαφέροντα όσο και χρήσιμα είναι πιο πιθανό να μοιραστούν και να συνδεθούν, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει ακόμη περισσότερο το SEO τους.

Μετρήσεις για την αλληλεπίδραση χρήστη: Όταν οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν βίντεο, εξετάζουν μετρήσεις για την αλληλεπίδραση των χρηστών, όπως ο χρόνος παρακολούθησης, οι επισημάνσεις “μου αρέσει”, οι κοινοποιήσεις και τα σχόλια. Τις περισσότερες φορές, οι καλύτερες βαθμολογίες προέρχονται από περισσότερη αλληλεπίδραση.

Source: Unsplash.com

Γιατί είναι σημαντικό το Video SEO;

Οι χρήστες του Διαδικτύου παρακολουθούν βίντεο καθημερινά, οπότε οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αυξήσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο πρέπει να βελτιστοποιήσουν τα βίντεό τους για τις μηχανές αναζήτησης. Το αποτελεσματικό SEO βίντεο προσελκύει στοχευμένη επισκεψιμότητα σε ιστότοπους, αυξάνει το χρόνο στον ιστότοπο και ενισχύει τα ποσοστά μετατροπών προσελκύοντας ενδιαφερόμενους θεατές με σχετικό περιεχόμενο.

Μειονεκτήματα του μάρκετινγκ βίντεο

Το μάρκετινγκ βίντεο έχει επίσης ορισμένα μειονεκτήματα, όπως:

  • Πιο περίπλοκο στη δημιουργία – η δημιουργία ποιοτικών βίντεο δεν είναι τόσο εύκολη όσο η λήψη μιας φωτογραφίας ενός προϊόντος ή η δημιουργία ενός infographic. Χρειάζεστε επαγγελματικό εξοπλισμό, ειδικά εργαλεία επεξεργασίας και, πιθανότατα, έναν ειδικό που ξέρει πώς να μετατρέψει το βίντεο σε πρωτότυπο αποτέλεσμα.
  • Πρέπει να επενδύσετε περισσότερα χρήματα – δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον βίντεο που πείθει τους πελάτες να αγοράσουν κοστίζει χρήματα και η τελική τιμή είναι συνήθως πολύ υψηλότερη από άλλο περιεχόμενο (φωτογραφίες, γραφικά, κείμενο).
  • Θα χρειαστεί να επενδύσετε περισσότερο χρόνο – εάν έχετε κάποια εμπειρία στη δημιουργία βίντεο, μπορείτε να τα δημιουργήσετε μόνοι σας. Αλλά περιμένετε ότι η όλη διαδικασία, από τη μαγνητοσκόπηση έως το μοντάζ και την εξαγωγή, θα διαρκέσει πολλές ώρες.
  • Υψηλές δημιουργικές απαιτήσεις – Οι πελάτες σήμερα είναι συγκλονισμένοι από την ποσότητα του περιεχομένου. Βλέπουν δεκάδες βίντεο κάθε μέρα. Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι πρωτότυπο, εάν θέλετε οι πελάτες σας να αλληλεπιδράσουν και να τους πείσουν να αγοράσουν.

Πώς να κάνετε μάρκετινγκ βίντεο;

Όπως και άλλοι τύποι μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ βίντεο πρέπει να είναι καλά μελετημένο. Διαφορετικά, δεν θα σας φέρει όλα τα οφέλη που αναφέρονται παραπάνω. Εάν μόλις ξεκινάτε και δεν ξέρετε πώς να ξεκινήσετε, έχουμε συντάξει έναν οδηγό βήμα προς βήμα.

Θέστε τους στόχους σας

Πριν ξεκινήσετε τη δημιουργία του βίντεό σας, σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχει. Θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας σας, να πείτε στους ανθρώπους πώς να χρησιμοποιήσουν το προϊόν σας ή να τους παρακινήσετε να το αγοράσουν; Ο σκοπός θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε την επικοινωνία και τον τύπο των πληροφοριών που πρέπει να συμπεριλάβετε στο βίντεο. Θα αποτρέψει επίσης το αποτέλεσμα από την ακαταστασία και τους ανθρώπους να μην καταλαβαίνουν το μήνυμα που θέλετε να καταλάβουν.

Συμβουλές ειδικών

: Το βίντεο δεν χρειάζεται να έχει μόνο έναν στόχο. Μη διστάσετε να συνδυάσετε πολλά. Για παράδειγμα, ένα βίντεο οδηγιών μπορεί επίσης να περιλαμβάνει μαρτυρίες από ικανοποιημένους πελάτες ή προτάσεις από ειδικούς.

Ορίστε το κοινό σας

Πολλές λεπτομέρειες εξαρτώνται από το κοινό σας, όπως:

  • Το σημείο όπου δημοσιεύετε το βίντεο
  • Πώς επικοινωνείτε
  • Το προϊόν που χρησιμοποιείτε στο βίντεο
  • Τα ζητήματα στα οποία εστιάζετε στο βίντεο.

Γι ‘αυτό πρέπει πρώτα να ορίσετε το κοινό σας. Μάθετε τη μέση ηλικία των πελατών σας, από πού προέρχονται, τι τους αρέσει και πώς αγοράζουν.

Για παράδειγμα, εάν το κοινό σας αποτελείται από νέους, δημιουργήστε το βίντεό σας κυρίως για το Instagram και το TikTok. Η επικοινωνία θα πρέπει να είναι χαλαρή και παιχνιδιάρικη και να προσπαθεί να πουλήσει το προϊόν αντιμετωπίζοντας ένα ζήτημα που μπορεί να ενοχλεί αυτή την ηλικιακή ομάδα, όπως το σχολικό άγχος ή η επιθυμία να ακολουθήσει νέες τάσεις.

Σκεφτείτε πού να τοποθετήσετε το βίντεο

Το βίντεο είναι ένας ευέλικτος τύπος περιεχομένου που δημοσιεύεται σε κοινωνικά μέσα (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube), ιστότοπους ή ακόμα και πλατφόρμες ροής. Ποια επιλογή θα επιλέξετε θα πρέπει να εξαρτάται από το κοινό-στόχο σας.

Video marketing mobile setup with iPhone on Joby mount capturing urban cityscape at sunset, demonstrating modern smartphone content creation

Source: Unsplash.com

Επιλογή κατάλληλων μορφών βίντεο και θεμάτων

Η επιλογή μιας μορφής είναι εύκολη μόλις επιλέξετε μια πλατφόρμα για τη δημοσίευση του βίντεό σας. Τα περισσότερα προσφέρουν μόνο μία ή δύο διαφορετικές επιλογές. Το θέμα πρέπει να είναι πρωτότυπο για να κρατήσει το ενδιαφέρον των πελατών. Μη διστάσετε να δοκιμάσετε νέες τάσεις κατά τη δημιουργία του βίντεό σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν το κοινό-στόχος σας είναι η νεότερη γενιά.

Βασιστείτε στην υψηλή ποιότητα

Η ποιότητα των βίντεό σας πρέπει να είναι του υψηλότερου δυνατού επιπέδου. Βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες και ο ήχος είναι καθαροί και ευκρινείς. Ελέγξτε το περιεχόμενο αρκετές φορές για να βεβαιωθείτε ότι δεν κόβεται και ότι τα πλαίσια ρέουν καλά μεταξύ τους.

Αξιοποιήστε στο έπακρο τη μουσική

Ένα βίντεο χωρίς μουσική είναι βαρετό και δεν θα διασκεδάσει τους ανθρώπους. Έτσι, μην φοβάστε να παίξετε μια μελωδία πάνω από την προφορική λέξη για να τονίσετε την κύρια ιδέα. Μπορείτε να βρείτε πολλή ενδιαφέρουσα και δωρεάν μουσική στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες. Συνήθως μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για εμπορικούς σκοπούς.

Μην ξεχάσετε τους υπότιτλους

Οι άνθρωποι παρακολουθούν περιεχόμενο κοινωνικών μέσων παντού – στο σπίτι, στο λεωφορείο, στο περπάτημα ή στη δουλειά. Πολλοί δεν έχουν ενεργοποιημένο τον ήχο, επομένως οι υπότιτλοι είναι απαραίτητοι. Χρησιμοποιήστε τα για να ενημερώσετε για το προϊόν ή την εταιρεία σας.

Τραβήξτε την προσοχή στα πρώτα δευτερόλεπτα

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η διάρκεια προσοχής του μέσου ενήλικα είναι 8 δευτερόλεπτα και ο χρόνος αυτός γίνεται όλο και μικρότερος. Επομένως, εάν θέλετε το βίντεό σας να τραβήξει την προσοχή των χρηστών, βεβαιωθείτε ότι είναι ελκυστικό από το πρώτο δευτερόλεπτο.

Βεβαιωθείτε ότι οι θεατές γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν όταν τελειώσει το βίντεο

Μια καλή καμπάνια μάρκετινγκ βίντεο θα πρέπει να λέει στους θεατές ακριβώς τι να κάνουν. Επομένως, συμπεριλάβετε μια σαφή παρότρυνση για δράση. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα κουμπί για να τους μεταφέρετε σε μια σελίδα προϊόντος ή να εγγραφείτε σε ένα ενημερωτικό δελτίο.

Μην ξεχάσετε να μετρήσετε και να συγκρίνετε τα αποτελέσματα

Αφού δημοσιεύσετε ένα βίντεο, ελέγξτε πόσα άτομα το έχουν δει, σχολιάσει, αποθηκεύσει ή κοινοποιήσει. Εάν είναι δυνατόν, εξετάστε επίσης τον αριθμό των κλικ στον ιστότοπο, τις συνδρομές ή άλλες ενέργειες που μπορεί να έχουν κάνει οι πελάτες. Σημειώστε τα αποτελέσματα και συγκρίνετε τα. Δείτε αν κάνατε κατά λάθος κάποιο λάθος κάπου και τι θα μπορούσατε να είχατε κάνει διαφορετικά για να λάβετε περισσότερες μετατροπές.

Video on smartphone capturing historic shopping arcade interior, showing mobile content creation with hands holding phone in recording mode

Source: Unsplash.com

Μελλοντικές τάσεις στο μάρκετινγκ βίντεο

Οι αναδυόμενες τάσεις και τεχνολογίες θα επηρεάσουν σημαντικά το μέλλον του μάρκετινγκ βίντεο. Οι βασικές τάσεις που πρέπει να προσέξετε το 2024 περιλαμβάνουν:

  • Παραγωγή βίντεο με τεχνολογία AI: Τα εργαλεία AI θα εξορθολογίσουν τη δημιουργία βίντεο, αυτοματοποιώντας εργασίες όπως η επεξεργασία και η συγγραφή σεναρίων, γεγονός που ενισχύει την αποτελεσματικότητα και την εξατομίκευση
  • Κυριαρχία περιεχομένου σύντομης μορφής: Πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram Reels πιέζουν τη δημοτικότητα των σύντομων, σνακ βίντεο, με τους εμπόρους να πρέπει να τραβήξουν γρήγορα την προσοχή
  • Διαδραστικά βίντεο και βίντεο με δυνατότητα αγοράς: Αυτές οι μορφές επιτρέπουν στους θεατές να αλληλεπιδρούν απευθείας με το περιεχόμενο, αυξάνοντας τα ποσοστά μετατροπών κάνοντας τις αγορές απρόσκοπτες στο πλαίσιο της εμπειρίας βίντεο
  • Ανάπτυξη ζωντανής ροής: Η αγορά ζωντανής ροής προβλέπεται να αναπτυχθεί γρήγορα, αντανακλώντας μια στροφή προς την αφοσίωση σε πραγματικό χρόνο και την αλληλεπίδραση με το κοινό
  • Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες: Αυτή η τάση θα επεκταθεί καθώς οι μάρκες ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να δημιουργήσουν διαδραστικό περιεχόμενο, προωθώντας την αυθεντικότητα και την κοινότητα

Αυτές οι τάσεις υπογραμμίζουν την αυξανόμενη σημασία της δημιουργίας ελκυστικού, εξατομικευμένου και προσβάσιμου περιεχομένου βίντεο στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ.

Συμπέρασμα

Το μάρκετινγκ βίντεο έχει γίνει ένα απαραίτητο εργαλείο για τις επιχειρήσεις στην ψηφιακή εποχή. Η ικανότητά του να προσελκύει κοινό, να μεταφέρει γρήγορα σύνθετα μηνύματα και να αυξάνει τις μετατροπές το καθιστά ένα ισχυρό μέσο για επωνυμίες όλων των μεγεθών. Ενώ η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου βίντεο απαιτεί επένδυση σε χρόνο και πόρους, οι πιθανές αποδόσεις όσον αφορά την αφοσίωση του κοινού, την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και τις πωλήσεις το καθιστούν αξίζει τον κόπο.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται και οι προτιμήσεις των καταναλωτών μετατοπίζονται προς το περιεχόμενο βίντεο, οι επιχειρήσεις που αγκαλιάζουν το μάρκετινγκ βίντεο θα είναι σε καλύτερη θέση να συνδεθούν με το κοινό τους και να επιτύχουν τους στόχους μάρκετινγκ. Το κλειδί της επιτυχίας έγκειται στη δημιουργία αυθεντικού, πολύτιμου περιεχομένου που έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας, ενώ παραμένει προσαρμόσιμο στις αναδυόμενες τάσεις και τεχνολογίες.

Συχνές ερωτήσεις

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να δείτε αποτελέσματα από το μάρκετινγκ βίντεο;

Τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν, αλλά πολλές επιχειρήσεις αρχίζουν να βλέπουν βελτιώσεις αφοσίωσης μέσα σε 1-3 μήνες. Σημαντική απόδοση επένδυσης γίνεται συχνά εμφανής μετά από 3-6 μήνες συνεπών προσπαθειών μάρκετινγκ βίντεο.

Είναι απαραίτητο να προσλάβω επαγγελματίες για την παραγωγή βίντεο ή μπορώ να δημιουργήσω βίντεο εσωτερικά;

Ενώ τα βίντεο επαγγελματικής ποιότητας μπορεί να είναι επωφελή, πολλά επιτυχημένα βίντεο μάρκετινγκ δημιουργούνται εσωτερικά. Με τη σημερινή τεχνολογία και κάποια πρακτική, οι επιχειρήσεις μπορούν να παράγουν αποτελεσματικά βίντεο χρησιμοποιώντας smartphones και βασικό λογισμικό επεξεργασίας.

Πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύω βίντεο μάρκετινγκ;

Η συνέπεια είναι το κλειδί. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, η δημοσίευση 1-2 βίντεο υψηλής ποιότητας την εβδομάδα είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης. Προσαρμόστε με βάση τους πόρους σας και τα επίπεδα αφοσίωσης κοινού.

Μπορεί το μάρκετινγκ βίντεο να λειτουργήσει για εταιρείες B2B;

Απόλυτα! Οι εταιρείες B2B μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά το μάρκετινγκ βίντεο για επιδείξεις προϊόντων, μαρτυρίες πελατών, περιεχόμενο ηγεσίας σκέψης και εξήγηση σύνθετων υπηρεσιών ή διαδικασιών.

Τι είναι τα αναλυτικά στοιχεία βίντεο;

Η ανάλυση βίντεο αναφέρεται στη διαδικασία συλλογής, μέτρησης και ανάλυσης δεδομένων που σχετίζονται με την απόδοση περιεχομένου βίντεο. Αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση διαφόρων μετρήσεων που βοηθούν τις επιχειρήσεις και τους δημιουργούς περιεχομένου να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι θεατές με τα βίντεό τους, επιτρέποντάς τους να βελτιστοποιήσουν αποτελεσματικά τις στρατηγικές μάρκετινγκ βίντεο.

Βασικά στοιχεία του Video Analytics

  1. Μετρήσεις αφοσίωσης: Αυτές οι μετρήσεις μετρούν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των θεατών με ένα βίντεο, όπως:
    • Προβολές: Ο συνολικός αριθμός προβολών ενός βίντεο.
    • Χρόνος παρακολούθησης: Ο συνολικός χρόνος που αφιερώνουν οι θεατές στην παρακολούθηση του βίντεο.
    • Μέση διάρκεια προβολής: Το μέσο χρονικό διάστημα που οι θεατές παρακολουθούν το βίντεο πριν το εγκαταλείψουν.
    • Ποσοστό αφοσίωσης: Ένα μέτρο αλληλεπιδράσεων (επισημάνσεις “μου αρέσει”, κοινοποιήσεις, σχόλια) σε σχέση με τις προβολές.
  2. Στατιστικά κοινού: Η κατανόηση του ποιος παρακολουθεί τα βίντεό σας είναι ζωτικής σημασίας. Τα αναλυτικά στοιχεία βίντεο μπορούν να παρέχουν δημογραφικά δεδομένα όπως:
    • Ηλικία και φύλο: Βοηθά στην προσαρμογή περιεχομένου σε συγκεκριμένα τμήματα κοινού.
    • Γεωγραφική τοποθεσία: Προσδιορίζει πού βρίσκονται οι θεατές, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τις τοπικές στρατηγικές μάρκετινγκ.
  3. Μετρήσεις απόδοσης: Αυτές οι μετρήσεις βοηθούν στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του περιεχομένου βίντεο, όπως:
    • Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR): Το ποσοστό των θεατών που κάνουν κλικ σε μια παρότρυνση για δράση (CTA) αφού παρακολουθήσουν το βίντεο.
    • Ποσοστό μετατροπών: Το ποσοστό των θεατών που κάνουν μια επιθυμητή ενέργεια (π.χ. να κάνουν μια αγορά) μετά την προβολή του βίντεο.
  4. Μετρήσεις διατήρησης: Αυτές οι μετρήσεις αναλύουν τα ποσοστά διατήρησης και εγκατάλειψης θεατών σε διάφορα σημεία του βίντεο, βοηθώντας στον προσδιορισμό των ενοτήτων που προσελκύουν ή προκαλούν την αποχώρηση των θεατών.
Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης

Η Meta έχει κάνει σημαντικές τροποποιήσεις στη λειτουργία Broadcast Channels, επεκτείνοντας τη χρήση της στο Facebook, το Instagram και το Messenger. Περιορίζοντας προηγουμένως την επικοινωνία μεταξύ επωνυμιών, δημιουργών και των οπαδών τους σε μονόδρομες ανταλλαγές, αυτή η επιλογή ανταλλαγής μηνυμάτων εξελίσσεται τώρα σε πιο διαδραστική.

Ανάγνωση άρθρου
Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα
3 λεπτά για ανάγνωση

Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα

Οι λιανοπωλητές διαπιστώνουν ότι ενώ οι πελάτες αγαπούν τις εκπτώσεις, ανησυχούν επίσης για το απόρρητό τους όταν μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας ψηφιακού μετασχηματισμού Daemon, οι προωθητικές προσφορές και το email για εκπτώσεις παραμένουν ισχυρή έλξη μεταξύ των γενεών. Οι Millennials προηγούνται με 67%, ακολουθούμενοι από τους Baby Boomers στο […]

Ανάγνωση άρθρου
Η Meta εγκαινιάζει το Threads Creator Hub
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta εγκαινιάζει το Threads Creator Hub

Ο νέος κόμβος δημιουργών Threads της Meta προσφέρει θεμελιώδεις οδηγίες για την έναρξη και την ανάπτυξη της παρουσίας σας στην πλατφόρμα. Ενώ προσφέρει θεμελιώδη καθοδήγηση σχετικά με τη ρύθμιση λογαριασμού και την προσαρμογή ροής μέσω της ενσωμάτωσης του Instagram, ο πόρος στερείται λεπτομερών πληροφοριών που υποστηρίζονται από δεδομένα. Ο κόμβος περιλαμβάνει σημειώσεις σχετικά με τις […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+