17 λεπτά για ανάγνωση

Τι είναι το SEO;

Το SEO είναι ένα ακρωνύμιο που χρησιμοποιείται συνήθως, ειδικά στο μάρκετινγκ. Μπορεί να το έχετε συναντήσει κατά τη δημιουργία περιεχομένου ή ακόμα και του ίδιου του ιστότοπου. Αλλά τι σημαίνει και γιατί είναι τόσο σημαντικό για τόσους πολλούς επαγγελματίες;

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Τι είναι το SEO;
Πηγή: Unsplash.com

Τι είναι το SEO;

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, ή SEO για συντομία, είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης ενός ιστότοπου ή περιεχομένου για τη βελτίωση της προβολής του σε μηχανές αναζήτησης όπως το Google, το Bing ή το Yahoo.

Ως μέρος του SEO, οι έμποροι ή οι κειμενογράφοι συνήθως επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις που σχετίζονται με ένα εμπορικό σήμα, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Τα χρησιμοποιούν για να προσπαθήσουν να φέρουν τον ιστότοπο στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, γεγονός που μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα και να αυξήσει τις πωλήσεις.

Το SEO είναι ένας προκλητικός τομέας. Είναι μια ατέρμονη διαδικασία καθώς τα αποτελέσματα αναζήτησης αλλάζουν συνεχώς. Μια μέρα, ο ιστότοπός σας μπορεί να καταταχθεί νούμερο ένα. Την επόμενη μέρα, μπορεί να καταταγεί τέταρτη ή πέμπτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να παρακολουθείτε συνεχώς τις νέες τάσεις, να βλέπετε τι μπορεί να βελτιωθεί και να προβλέψετε ποιοι παράγοντες θα μπορούσαν να απειλήσουν τη θέση σας.

Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης;

Για να κατανοήσετε και να συνεργαστείτε με το SEO, πρέπει να κατανοήσετε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης. Αποτελούν ουσιαστικό μέρος ολόκληρης της διαδικασίας βελτιστοποίησης περιεχομένου ή ιστότοπου.

Πρώτον, οι μηχανές αναζήτησης δεν είναι μόνο το Google, το Bing ή το Yahoo. Σήμερα, περιλαμβάνουν επίσης δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Facebook ή το YouTube. Έτσι, για να κατατάξετε υψηλότερα σε αυτές τις πλατφόρμες, πρέπει να εφαρμόσετε αρχές SEO κατά τη δημιουργία περιεχομένου για αυτές.

Αλλά πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης; Απλώς. Οι αλγόριθμοί τους ανιχνεύουν χιλιάδες ιστότοπους καθημερινά και τους αποθηκεύουν στη βάση δεδομένων τους. Στη συνέχεια, τα επιλέγει με βάση τη λέξη-κλειδί που έχετε επιλέξει και τα εμφανίζει σε εσάς.

Η σειρά με την οποία εμφανίζονται οι ιστότοποι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Η Google δεν παρέχει πολλές πληροφορίες σχετικά με αυτό, αλλά μπορούμε να επιβεβαιώσουμε από την εμπειρία ότι η τεχνολογία της επικεντρώνεται κυρίως σε λέξεις-κλειδιά, συνάφεια περιεχομένου, εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους και ταχύτητα φόρτωσης. Θα συζητήσουμε τους κύριους παράγοντες παρακάτω.

Source: Unsplash.com

Συνάφεια

Αν ψάχνετε για ελαστικά, δεν θέλετε να βλέπετε ρούχα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Επομένως, κατά την αξιολόγηση περιεχομένου, η κύρια εστίαση της Google είναι η συνάφειά του ή ο βαθμός στον οποίο υπάρχει ακριβής σχέση μεταξύ του ερωτήματος αναζήτησης και του επιδιωκόμενου αποτελέσματος αναζήτησης.

Τα domains με ακριβή, γρήγορα και σχετικά αποτελέσματα κατατάσσονται ψηλά και έρχονται πρώτα στις μηχανές αναζήτησης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιείτε τις σωστές λέξεις-κλειδιά κατά τη δημιουργία περιεχομένου. Η τεχνητή νοημοσύνη της Google (ή οποιασδήποτε άλλης μηχανής αναζήτησης) θα είναι σε θέση να τα διαβάσει και να εμφανίσει τον ιστότοπό σας σε άτομα που ενδιαφέρονται πραγματικά για το θέμα.

Η συνάφεια περιεχομένου είναι σημαντική, αλλά όχι ο μόνος παράγοντας που λαμβάνει υπόψη η Google. Υπάρχουν σήμερα εκατομμύρια σχετικές ιστοσελίδες και μόνο λίγες μπορούν να καταταχθούν στις κορυφαίες θέσεις. Επομένως, πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλες παράμετροι όταν πρόκειται για SEO.

Γνωρίζατε ότι…;

Έως και το 68% των ανθρώπων δεν θα επιστρέψουν σε έναν ιστότοπο εάν είναι απογοητευμένοι ή αδιάφοροι για το περιεχόμενο που βρίσκουν. Έτσι, εάν θέλετε ένα άτομο να παραμείνει στον ιστότοπό σας και να πραγματοποιήσει μια αγορά, πρέπει να δημιουργήσετε εξατομικευμένο, εξαιρετικά σχετικό, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις επιθυμίες και τις ανάγκες του.

Αυθεντία

Η αρχή είναι η παράμετρος μιας μηχανής αναζήτησης για τον προσδιορισμό του εάν το περιεχόμενο είναι ακριβές και αξιόπιστο. Αναφέρεται στη συνολική επιρροή και φήμη ενός τομέα και η Google συνήθως το αξιολογεί με βάση τη συνολική αποδοχή του ιστότοπου από τους χρήστες.

Αλλά πώς καθορίζει η Google πόση εξουσία έχει ένας ιστότοπος; Γενικά το κάνει αυτό με βάση backlinks από άλλους ιστότοπους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δημιουργία συνδέσμων είναι τόσο σημαντική για το SEO.

Τα backlinks είναι απαραίτητα για έναν ιστότοπο, αλλά αντί να εστιάζετε μόνο στον αριθμό των backlinks που έχετε, θα πρέπει επίσης να παρακολουθείτε σε ποιους ιστότοπους βρίσκονται. Ένα backlink σε έναν έγκυρο ιστότοπο είναι πολύ πιο πολύτιμο για την Google από πολλούς συνδέσμους σε μικρότερους και μη έγκυρους ιστότοπους.

Χρησιμότητα

Ακριβώς επειδή το περιεχόμενο είναι σχετικό και αντικειμενικά σωστό δεν εγγυάται αυτόματα ότι είναι χρήσιμο και θα ταξινομηθεί από την Google. Η εταιρεία συζητά συνεχώς τη σημασία της ποιότητας έναντι της ποσότητας και τονίζει ότι το περιεχόμενο πρέπει να δημιουργείται για χρήστες που απολαμβάνουν την ανάγνωση και την αλληλεπίδραση με αυτό. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Φανταστείτε ότι ψάχνετε για ένα άρθρο σχετικά με το πώς να χάσετε βάρος. Το αποτέλεσμα Α, το οποίο ανοίγετε, γράφεται από έναν κορυφαίο και έμπειρο ειδικό. Το κείμενο είναι σχετικό και παρέχει ποιοτικές πληροφορίες, γι ‘αυτό πολλοί ιστότοποι συνδέονται με αυτό.

Ωστόσο, αυτό το περιεχόμενο είναι προβληματικό επειδή είναι κακώς δομημένο, στερείται εικόνων και περιέχει τεχνικούς όρους που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν.

Το αποτέλεσμα Β, από την άλλη πλευρά, έχει επαληθεύσει πληροφορίες που είναι γραμμένες με ανθρώπινους όρους. Είναι επίσης δομημένο και έχει εικόνες. Έτσι, οι απλοί άνθρωποι θα το διαβάσουν πολύ καλύτερα από την πρώτη εναλλακτική λύση. Επομένως, η Google μπορεί να κατατάξει το αποτέλεσμα Β πρώτο, ακόμη και αν δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί έγκυροι ιστότοποι που συνδέονται με αυτό.

Με απλά λόγια, η Google εξετάζει επίσης εάν οι άνθρωποι ανοίγουν τη σελίδα και φεύγουν επειδή βλέπουν πολύ μη δομημένο κείμενο ή εάν παραμένουν στη σελίδα και το διαβάζουν.

Συμβουλές από ειδικούς

: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μέτρηση που ονομάζεται ποσοστό εγκατάλειψης , για να προσδιορίσετε τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενό σας. Αυτό σας λέει ποιο ποσοστό των ατόμων επισκέπτονται τον ιστότοπο, δεν κάνουν καμία ενέργεια και φεύγουν αμέσως.

Ασφάλεια

Η ασφάλεια είναι ένας άλλος παράγοντας στο SEO και πού θα καταταχθεί ένας ιστότοπος. Η τεχνολογία της Google πρέπει να είναι σε θέση να επισκέπτεται και να ανιχνεύει τον ιστότοπο χωρίς προβλήματα.

Πολλοί χρήστες πιστεύουν ότι ο παράγοντας κατάταξης της Google για την ασφάλεια είναι το ασφαλές πρωτόκολλο υπερκειμένου “https”. Ωστόσο, ο John Mueller, ανώτερος αναλυτής τάσεων webmaster και σχέσεων αναζήτησης για την εταιρεία, λέει ότι η τεχνολογία της Google δεν εξετάζει πολύ προσεκτικά αυτή τη λεπτομέρεια. Εξετάζουν άλλες παραμέτρους, όπως τον πηγαίο κώδικα της σελίδας.

Από την άλλη, το πρωτόκολλο https είναι απαραίτητο για τους χρήστες. Εάν ανοίξουν τον ιστότοπό σας και διαπιστώσουν ότι δεν το έχει, πιθανότατα θα φύγουν αμέσως, αυξάνοντας το ποσοστό εγκατάλειψης. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενό σας είναι άσχετο με το Google, γεγονός που θα προκαλέσει πτώση της κατάταξης αναζήτησης.

Source: Unsplash.com

Ταχύτητα ιστότοπου

Τα τελευταία χρόνια, η ταχύτητα ιστού έχει αναφερθεί ως μία από τις πιο σημαντικές παραμέτρους που επηρεάζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αυτό συμβαίνει επειδή η Google προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη. Γνωρίζει ότι οι άνθρωποι δεν θέλουν να περιμένουν πολύ καιρό για να φορτώσουν οι σελίδες. Έτσι, εάν ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος, υπάρχει μια καλή πιθανότητα να κατατάσσεται υψηλότερα.

Λοιπόν, πώς ελέγχει η Google την ταχύτητα φόρτωσης; Τον Ιούλιο του 2018, εισήγαγε μια ενημέρωση αλγορίθμου εστιάζοντας σε αυτήν ακριβώς τη λεπτομέρεια, τιμωρώντας ιστότοπους που χρειάζονται πολύ χρόνο για να εμφανιστούν.

Τα καλά νέα είναι ότι τώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλά εργαλεία για να ελέγξετε την ταχύτητα του ιστότοπού σας. Ένα από τα πιο βασικά είναι το PageSpeed Insight, το οποίο προέρχεται απευθείας από την Google.

Ανταπόκριση

Ένα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων σήμερα χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα για να αναζητήσουν πληροφορίες. Οι μικρές οθόνες προτιμώνται από τους μεγάλους υπολογιστές ή φορητούς υπολογιστές, κάτι που πρέπει να έχετε κατά νου κατά τη δημιουργία ενός ιστότοπου. Ο ιστότοπος θα πρέπει να προσαρμόζεται στους χρήστες κινητών ή tablet, διευκολύνοντας την περιήγηση στις υποσελίδες και διασφαλίζοντας ότι δεν φεύγουν μόλις φορτώσει.

Η Google δεν ελέγχει άμεσα πόσο καλά προσαρμόζεται ένας ιστότοπος σε μικρότερες οθόνες. Ωστόσο, ελέγχει το ποσοστό εγκατάλειψης, το οποίο θα είναι υψηλότερο εάν οι χρήστες μάθουν ότι ο ιστότοπος δεν είναι εύκολο να προβληθεί σε κινητά.

Ηλικία και όνομα τομέα

Γνωρίζατε ότι έως και το 60% των ιστότοπων που εμφανίζονται στις κορυφαίες θέσεις στο Google είναι τριών ετών και άνω; Το γεγονός αυτό ανακαλύφθηκε από την Ahrefs, η οποία έλεγξε περισσότερες από δύο εκατομμύρια σελίδες στη δοκιμή του 2017.

Έτσι, εάν έχετε έναν ιστότοπο που είναι αρκετά χρόνια, έχετε ένα πλεονέκτημα έναντι των νεότερων ιστότοπων.

Εκτός από την ηλικία, το ίδιο το όνομα τομέα είναι επίσης σημαντικό. Ενώ η Google έχει τιμωρήσει τους τομείς ακριβούς αντιστοίχισης στο παρελθόν (εκείνους με μια λέξη-κλειδί στη διεύθυνση URL σκόπιμα), αυτές οι κυρώσεις αφορούσαν κυρίως ανεπιθύμητους ιστότοπους με άσχετο και χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Οι τομείς με ακριβή αντιστοίχιση στη λέξη-κλειδί που έχουν σχετικό και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο δεν πρέπει να φοβούνται κυρώσεις. Αντίθετα, η Google θα τους ανταμείψει με υψηλότερες βαθμολογίες αναζήτησης για μια καλή δουλειά.

Εμπειρία χρήστη

Η εμπειρία χρήστη συνδέεται στενά με τη χρησιμότητα. Η Google χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη εδώ και αρκετό καιρό για να βελτιώσει την κατάταξη των ιστότοπων. Ονομάζει αυτή την τεχνολογία RankBrain, της οποίας η κύρια δουλειά είναι να παρακολουθεί, ειδικότερα.

  • Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων – το ποσοστό των ατόμων που κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας αφού εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης
  • Ποσοστό εξόδου – ο αριθμός των ατόμων που κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας και, στη συνέχεια, επιστρέφουν στα αποτελέσματα αναζήτησης χωρίς να προβούν σε καμία ενέργεια
  • Χρόνος παραμονής – το χρονικό διάστημα που περνούν οι επισκέπτες στον ιστότοπό σας

Κοινωνικά δίκτυα

Σύμφωνα με την επίσημη δήλωση της Google, τα κοινωνικά δίκτυα δεν επηρεάζουν άμεσα το SEO. Ωστόσο, μια μελέτη που ελέγχει 23 εκατομμύρια μετοχές βρήκε μια σαφή σύνδεση μεταξύ της κοινής χρήσης περιεχομένου σε αυτές τις πλατφόρμες και της κατάταξης των μηχανών αναζήτησης.

Επιπλέον, η σημασία των κοινωνικών δικτύων επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι οι ιστότοποι που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις της Google έχουν πάντα τουλάχιστον έναν λογαριασμό στο Facebook, το Instagram ή το X (Twitter).

Εάν θέλετε να βελτιώσετε την κατάταξή σας και δεν χρησιμοποιείτε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, σκεφτείτε να τους ενσωματώσετε στο διαδικτυακό σας μάρκετινγκ.

Source: Unsplash.com

Τύποι SEO

Το SEO χωρίζεται γενικά σε δύο βασικές ομάδες, οι οποίες είναι

Στη σελίδα

Το on-page SEO, ή on-site SEO, βελτιστοποιεί έναν ιστότοπο για τις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες. Μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες αλλαγές και τροποποιήσεις στον ιστότοπο από άποψη περιεχομένου ή τεχνικής άποψης.

Το on-page SEO είναι απαραίτητο για την τεχνολογία μηχανών αναζήτησης για τον έλεγχο της συνάφειας και της ποιότητας ενός ιστότοπου. Με βάση αυτά τα δεδομένα, το κατατάσσει στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μια συμβουλή

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί επίσης να συναντήσετε τεχνικό SEO, το οποίο ασχολείται με την τεχνική πλευρά του ιστότοπού σας. Αυτό εμπίπτει στην κατηγορία του on-page SEO.

Εκτός σελίδας

Το SEO εκτός σελίδας επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο άλλοι ιστότοποι ή χρήστες αναφέρουν τον ιστότοπό σας. Για παράδειγμα, μπορεί να περιλαμβάνει τη δημοσίευση backlinks.

Το SEO εκτός σελίδας στοχεύει να κάνει τον ιστότοπό σας πιο αξιόπιστο και έγκυρο στις μηχανές αναζήτησης και τους ανθρώπους.

SEO εναντίον SEM

Θα συναντήσετε πολλά ακρωνύμια σε σχέση με το SEO. Ένας από αυτούς είναι ο SEM.

Το SEM, ή Search Engine Marketing, είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που αυξάνει την προβολή αναζήτησης ενός ιστότοπου μέσω πληρωμένης διαφήμισης και βελτιστοποίησης. Σε αντίθεση με το SEO, δεν επικεντρώνεται στην καθαρά οργανική δημιουργία επισκεψιμότητας.

SEO εναντίον ΔΕΗ

Η πληρωμή ανά κλικ ή PPC είναι ένας τύπος διαφήμισης όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν ο χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμιση. Επομένως, σε αντίθεση με το SEO, δεν είναι ένας οργανικός τρόπος για την επίτευξη υψηλότερων κατατάξεων αναζήτησης.

Το SEO και η ΔΕΗ δεν βοηθούν το ένα το άλλο με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, είναι πρακτικά διαδικτυακά και ψηφιακά εργαλεία μάρκετινγκ για την αύξηση των πωλήσεων.

White Hat SEO εναντίον Black Hat SEO

Το White hat SEO είναι ο σωστός και ηθικός τρόπος βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας. Περιλαμβάνει όλες τις κοινές και συχνά χρησιμοποιούμενες μεθόδους και στρατηγικές που αναφέρονται παραπάνω, όπως η επιτάχυνση του χρόνου φόρτωσης ενός ιστότοπου, η χρήση των σωστών λέξεων-κλειδιών, η δόμηση του περιεχομένου σας κ.λπ.

Ταυτόχρονα, το λευκό καπέλο SEO:

  • Ακολουθεί τις οδηγίες των μηχανών αναζήτησης
  • Εστιάζει στο ανθρώπινο κοινό
  • Απαιτεί μακροπρόθεσμη και συνεπή προσέγγιση

Το μαύρο καπέλο SEO είναι ακριβώς το αντίθετο. Είναι μια ανήθικη προσέγγιση που δεν ακολουθεί τους βασικούς κανόνες των μηχανών αναζήτησης. Συνήθως περιλαμβάνει διάφορες τακτικές χειραγώγησης, όπως η χρήση λέξεων-κλειδιών με υψηλό όγκο αναζήτησης αλλά δεν σχετίζονται με το περιεχόμενο.

Μαύρο καπέλο SEO θεωρείται επίσης:

  • Αυτοματοποίηση περιεχομένου, όπως ρομπότ/τεχνητή νοημοσύνη που δημιουργούν σχόλια ή άρθρα
  • Δημιουργία ψεύτικων σελίδων γεμισμένων με λέξεις-κλειδιά
  • Προσθήκη αόρατου κειμένου που περιέχει λέξεις-κλειδιά
  • Προσθήκη κρυφών συνδέσεων σε κείμενο

Πόσο σημαντικό είναι το SEO;

Το SEO είναι πολύ πιο σημαντικό για τον ιστότοπό σας από ό, τι νομίζετε. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2019 από το Brightedge, η μη πληρωμένη αναζήτηση αντιπροσωπεύει έως και το 53.3% της συνολικής επισκεψιμότητας ιστότοπου. Πιο πρόσφατα στοιχεία από το 2022 τοποθετούν το ποσοστό έως και στο 62% της επισκεψιμότητας.

Το μέγεθος της αγοράς υπηρεσιών SEO επιβεβαιώνει τη σημασία της. Το 2022, θα αξίζει 68.27 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

Source: Unsplash.com

Τι μπορεί να κάνει το SEO για εσάς;

Το σωστό και καλά μελετημένο SEO θα σας φέρει πολλά οφέλη, όπως:

Αυξημένη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας

Όταν εμφανίζεστε στις κορυφαίες θέσεις αναζήτησης, αυξάνετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας. Οι χρήστες θα εγγραφούν και θα μάθουν για την επωνυμία σας ακόμα κι αν δεν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας. Ωστόσο, μπορεί να το θυμηθούν αργότερα και να αποφασίσουν να κάνουν μια αγορά.

Δημιουργήστε αξιοπιστία επωνυμίας

Όταν ο ιστότοπός σας εμφανίζεται συχνά στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, χτίζει αξιοπιστία. Οι άνθρωποι αναμένουν ότι είστε πιθανώς μια αρχή στην οποία μπορούν να βασιστούν εάν σας προτιμά η Google.

Λήψη σχετικών επισκέψεων

Σε αντίθεση με άλλες πρακτικές και μεθόδους, το SEO μπορεί να σας βοηθήσει να οδηγήσετε επισκεψιμότητα πραγματικής ποιότητας στον ιστότοπό σας. Στοχεύει μόνο άτομα που αναζητούν λέξεις-κλειδιά και φράσεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Θυμηθείτε, δεν έχει σημασία τι είδους χρήστες έρχονται στον ιστότοπό σας. Πάρα πολλοί άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται για αυτό που έχετε να προσφέρετε θα κάνουν κλικ στη σελίδα και στη συνέχεια θα φύγουν. Ως αποτέλεσμα, η Google θα θεωρήσει ότι το περιεχόμενό σας είναι άσχετο, οδηγώντας τελικά σε επιδείνωση της θέσης σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας

Το SEO είναι πιο οικονομικό από άλλα κανάλια και μεθόδους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα μακροπρόθεσμα όταν μπορεί να σας εξοικονομήσει πολλά χρήματα.

Ωστόσο, προσέξτε. Αν και το SEO μπορεί να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρήματα, αυτός δεν πρέπει να είναι ο κύριος λόγος για την επιλογή του. Για να μην αναφέρουμε ότι δεν πρέπει ποτέ να τσιγκουνεύεστε σκόπιμα τη βελτιστοποίηση, καθώς αυτό μπορεί να μην σας φέρει αποτελέσματα.

Ένα ουσιαστικό μέρος του μάρκετινγκ

Το SEO συμπληρώνει άλλες πρακτικές και μεθόδους μάρκετινγκ, όπως η διαφήμιση της ΔΕΗ ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οδηγεί σχετική επισκεψιμότητα στον ιστότοπο και μπορεί να αυξήσει αποτελεσματικά τις πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών.

Παρακολούθηση αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών

Με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, μπορείτε να παρακολουθείτε τις τελευταίες τάσεις και να βλέπετε εύκολα τι αναζητούν οι χρήστες. Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να προσαρμοστείτε σε αυτούς και να τους δώσετε ακριβώς αυτό που ψάχνουν.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα και οι κίνδυνοι του SEO;

Υπάρχουν ορισμένα μειονεκτήματα και κίνδυνοι που σχετίζονται με το SEO, τα οποία είναι:

  • Μεγάλη αναμονή για αποτελέσματα – ακόμη και το καλύτερο SEO δεν θα σας δώσει αποτελέσματα εν μία νυκτί. Συνήθως δεν χρειάζεται να περιμένετε εβδομάδες ή μήνες για να δείτε αποτελέσματα
  • Συνεχής εργασία – Το SEO δεν είναι μια εφάπαξ δραστηριότητα. Είναι μια μακροπρόθεσμη και ατελείωτη διαδικασία στην οποία βελτιώνετε συνεχώς το περιεχόμενο, τις τεχνικές πτυχές του ιστότοπου και άλλες λεπτομέρειες
  • Δυνατότητα προσέγγισης μόνο ερευνητών – Με το SEO, μπορείτε να προσεγγίσετε μόνο όσους ενδιαφέρονται για το επιλεγμένο πεδίο σας και να αναζητήσετε σχετικές λέξεις-κλειδιά. Θα χρειαστεί να προσελκύσετε άλλους με άλλα μέσα, όπως η διαφήμιση
  • Αδυναμία δημιουργίας ζήτησης – Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το SEO για να δημιουργήσετε ζήτηση για ένα προϊόν που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν. Έχετε άλλα εργαλεία για αυτό, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Μια αβέβαιη πηγή επισκεψιμότητας – οι τάσεις SEO και αναζήτησης αλλάζουν συνεχώς. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να εγκαταλείψετε την πρώτη ή τη δεύτερη θέση ανά πάσα στιγμή, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την επισκεψιμότητα του ιστότοπου
  • Αυξανόμενη δυσκολία SEO – η διατήρηση μιας κορυφαίας θέσης στην αναζήτηση γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος, αναγκάζοντας τους ιδιοκτήτες ιστότοπων να επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα στο SEO. Από την άλλη, όταν γίνεται από έμπειρους επαγγελματίες, η απόδοση της επένδυσης είναι αρκετά υψηλή ώστε να αξίζει τον κόπο
  • Δύσκολο να μετρηθεί – Η μέτρηση της επιτυχίας SEO είναι αρκετά δύσκολη. Κανένα εργαλείο δεν μπορεί να σας πει αν έχετε δίκιο. Πρέπει να συλλέξετε μεμονωμένα δεδομένα από πολλές πηγές

Source: Unsplash.com

Πώς να βελτιστοποιήσετε έναν ιστότοπο για τις μηχανές αναζήτησης;

Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης αποτελείται από πολλά βήματα και λεπτομέρειες που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Τα κυριότερα είναι:

1. Δημιουργήστε μια ανάλυση λέξεων-κλειδιών

Το πρώτο βήμα είναι να πραγματοποιήσετε μια ανάλυση λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε τι αναζητούν οι χρήστες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Μπορείτε να βρείτε σχετικές λέξεις και φράσεις χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία, όπως:

  • ΜάρκετινγκΑνθρακωρύχος
  • Αχρέφς
  • Semrush

Μια άλλη εναλλακτική λύση είναι να χρησιμοποιήσετε έναν ψιθυριστή. Αυτό θα σας δώσει άλλες προτάσεις που αναζητούν οι χρήστες μετά την πληκτρολόγηση της επιλεγμένης λέξης στη μηχανή αναζήτησης.

Ενημερώνετε τακτικά τη λίστα λέξεων-κλειδιών. Παρακολουθήστε εάν οι χρήστες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν άλλες λέξεις ή φράσεις με την πάροδο του χρόνου. Εάν ναι, σημειώστε τα και συμπεριλάβετε τα κατά τη δημιουργία νέου περιεχομένου.

2. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι τεχνικά βελτιστοποιημένος

Εάν θέλετε να επιτύχετε υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, πρέπει να βελτιστοποιήσετε όχι μόνο το περιεχόμενό σας αλλά και τον ίδιο τον ιστότοπο. Αυτό είναι το τεχνικό SEO και οι ακόλουθες λεπτομέρειες ειδικότερα είναι ζωτικής σημασίας:

  • Σαφείς και κατανοητές διευθύνσεις URL
  • Ένας σαφής χάρτης ιστότοπου
  • Γρήγορη φόρτωση σελίδας
  • Εναλλακτικές περιγραφές εικόνων
  • Ασφάλεια SSL (δηλαδή το πρωτόκολλο “https”)
  • Ανταποκρινόμενος σχεδιασμός
  • Δομημένα δεδομένα (χρήση των τίτλων H1 και H2)
  • Meta τίτλοι

3. Δημιουργήστε βελτιστοποιημένο περιεχόμενο

Χρησιμοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά που βρήκατε στο πρώτο βήμα όταν γράφετε άρθρα, αναρτήσεις ιστολογίου, περιγραφές προϊόντων, μετα-τίτλους και εναλλακτικές περιγραφές. Με αυτόν τον τρόπο, θα βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας και θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να λάβετε κορυφαίες βαθμολογίες αναζήτησης.

Ωστόσο, προσέξτε να μην το παρακάνετε με λέξεις-κλειδιά. Το υπερβολικά βελτιστοποιημένο κείμενο φαίνεται ύποπτο και θα αναγκάσει την Google να μειώσει την κατάταξή σας.

Θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι τα άρθρα ή οι περιγραφές είναι δομημένα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μοιάζουν με ένα μεγάλο κομμάτι κειμένου που οι χρήστες θα σταματήσουν αμέσως να διαβάζουν. Αντίθετα, διαιρέστε το περιεχόμενό σας σε πολλές παραγράφους και χρησιμοποιήστε υπότιτλους (H2, H3 κ.λπ.). Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κουκκίδες, λίστες με αρίθμηση, πλαίσια με χρωματική κωδικοποίηση και επεξηγηματικές εικόνες.

Συμβουλή:

Το περιεχόμενο που δημοσιεύετε στον ιστό δεν χρειάζεται πάντα να είναι ολοκαίνουργιο. Εάν ορισμένα παλαιότερα άρθρα εξακολουθούν να είναι σχετικά σήμερα, ενημερώστε τα ώστε να αντικατοπτρίζουν τις τελευταίες τάσεις και αναδημοσιεύστε τα.

4. Επενδύστε στη δημιουργία συνδέσμων

Η δημιουργία συνδέσμων είναι επίσης σημαντική για την επιτυχή SEO. Επομένως, μην φοβάστε να επενδύσετε σε αυτό. Τα σωστά τοποθετημένα backlinks θα αυξήσουν την εξουσία και την αξιοπιστία του ιστότοπού σας.

Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε τη φήμη του ιστότοπου ή της επωνυμίας σας κοινοποιώντας περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου μπορείτε να βρείτε νέους πιθανούς πελάτες.

5. Αναλύστε το SEO σας

Μόλις ρυθμίσετε το SEO σας, θυμηθείτε να το αναλύσετε και να το ελέγξετε. Μάθετε πώς τα πάτε, τι μπορείτε να βελτιώσετε και, αντιστρόφως, τι πρέπει να συνεχίσετε να κάνετε επειδή λειτουργεί.

Κάντε το τακτικά, ώστε να γνωρίζετε τι αναζητούν οι άνθρωποι, ποιες νέες τάσεις αναδύονται και πώς να προσαρμοστείτε σε αυτές.

Source: Unsplash.com

Πώς μετράτε το SEO;

Έτσι, έχετε μάθει για το SEO, εφαρμόζετε τις γνώσεις σας στην πράξη και αναρωτιέστε αν οι προσπάθειές σας έχουν αποφέρει τους επιθυμητούς καρπούς. Πώς το κάνεις;

Η μέτρηση του SEO είναι μια μεγάλη πρόκληση. Αποτελείται από διάφορες εργασίες. Ωστόσο, μπορείτε να πάρετε μια γενική ιδέα για το πώς τα πάτε με διάφορους τρόπους.

Ελέγξτε την οργανική επισκεψιμότητα

Αυτή η παράμετρος εμφανίζει τον αριθμό των επισκέψεων από οργανικά ή μη πληρωμένα αποτελέσματα. Αυτός είναι ένας πολύ καλός δείκτης της επιτυχίας σας , επειδή σας λέει πόσες επισκέψεις προήλθαν από την Google, για παράδειγμα, και ποιες λέξεις-κλειδιά και φράσεις τις οδήγησαν.

Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες σχετικά με την οργανική επισκεψιμότητα στο Google Analytics, για παράδειγμα. Το εργαλείο διαθέτει δεκάδες δυνατότητες και παρέχει μεγάλο όγκο δεδομένων που μπορείτε να φιλτράρετε με διάφορες παραμέτρους, συμπεριλαμβανομένης της χρονικής περιόδου.

SERP

Το SERP σημαίνει Σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης. Με απλά λόγια, είναι η σελίδα που εμφανίζεται αφού πληκτρολογήσετε μια λέξη-κλειδί σε μια μηχανή αναζήτησης και πατήσετε enter.

Εάν θέλετε να μάθετε πού κατατάσσεται αυτήν τη στιγμή ο ιστότοπός σας, ανοίξτε το Google, το Bing ή το Yahoo, πληκτρολογήστε οποιαδήποτε από τις λέξεις-κλειδιά που θέλετε να στοχεύσετε και αναζητήστε τον.

CTR

Η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, συντομογραφία CTR, είναι μια μέτρηση που σας λέει ποιο ποσοστό χρηστών ήρθε στον ιστότοπό σας από το SERP. Συνήθως, όσο υψηλότερη εμφανίζεται μια σελίδα, τόσο περισσότερα κλικ θα λάβει.

Συμβουλές εμπειρογνωμόνων

Πολλές άλλες λεπτομέρειες, όπως ο τίτλος μιας σελίδας ή μιας υποσελίδας ή η μετα-περιγραφή, επηρεάζουν επίσης την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Εάν είναι ενδιαφέρον και ελκυστικό, θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες.

Μετατροπές

Ο αριθμός των μετατροπών (δηλαδή καταστάσεις όπου ένας πελάτης επιτυγχάνει έναν επιθυμητό στόχο, πραγματοποιεί μια αγορά, εγγράφεται σε ένα ενημερωτικό δελτίο κ.λπ.) μπορεί επίσης να σας πει περισσότερα για την επιτυχία του SEO σας. Οι υψηλότερες μετατροπές σημαίνουν ότι η στρατηγική σας είναι καλή και ότι πρέπει να συνεχίσετε.

Source: Unsplash.com

Συνεχίστε να εργάζεστε στο SEO

Το SEO είναι ένας πολύπλοκος και συνεχώς μεταβαλλόμενος τομέας. Εάν θέλετε να είστε επιτυχημένοι σε αυτό, θυμηθείτε να παρακολουθείτε τακτικά τις τρέχουσες τάσεις, να ελέγχετε τη θέση σας και να βελτιώνετε τον ιστότοπό σας. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλίσετε ότι δεν θα ξεπεραστείτε από τους ανταγωνιστές σας και δεν θα χάσετε πολλούς νέους πελάτες.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης

Η Meta έχει κάνει σημαντικές τροποποιήσεις στη λειτουργία Broadcast Channels, επεκτείνοντας τη χρήση της στο Facebook, το Instagram και το Messenger. Περιορίζοντας προηγουμένως την επικοινωνία μεταξύ επωνυμιών, δημιουργών και των οπαδών τους σε μονόδρομες ανταλλαγές, αυτή η επιλογή ανταλλαγής μηνυμάτων εξελίσσεται τώρα σε πιο διαδραστική.

Ανάγνωση άρθρου
Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα
3 λεπτά για ανάγνωση

Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα

Οι λιανοπωλητές διαπιστώνουν ότι ενώ οι πελάτες αγαπούν τις εκπτώσεις, ανησυχούν επίσης για το απόρρητό τους όταν μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας ψηφιακού μετασχηματισμού Daemon, οι προωθητικές προσφορές και το email για εκπτώσεις παραμένουν ισχυρή έλξη μεταξύ των γενεών. Οι Millennials προηγούνται με 67%, ακολουθούμενοι από τους Baby Boomers στο […]

Ανάγνωση άρθρου
Η Meta εγκαινιάζει το Threads Creator Hub
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta εγκαινιάζει το Threads Creator Hub

Ο νέος κόμβος δημιουργών Threads της Meta προσφέρει θεμελιώδεις οδηγίες για την έναρξη και την ανάπτυξη της παρουσίας σας στην πλατφόρμα. Ενώ προσφέρει θεμελιώδη καθοδήγηση σχετικά με τη ρύθμιση λογαριασμού και την προσαρμογή ροής μέσω της ενσωμάτωσης του Instagram, ο πόρος στερείται λεπτομερών πληροφοριών που υποστηρίζονται από δεδομένα. Ο κόμβος περιλαμβάνει σημειώσεις σχετικά με τις […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+