Συνδρομητικές Υπηρεσίες Μόδας
Παρά το γεγονός ότι είναι καινοτόμα, τα κουτιά συνδρομής μόδας έχουν υιοθετηθεί μόνο μέτρια. Το 5% των ηλεκτρονικών αγοραστών μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο επιλέγουν να εγγραφούν σε κουτιά αξεσουάρ, ενώ το 8% επιλέγει κουτιά ένδυσης και υπόδησης. Όταν η Stitch Fix, σημαντικός παίκτης από το 2019, ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023, επικαλούμενη μακροοικονομικές πιέσεις, επέστησε την προσοχή στη δυσκολία της αγοράς.
Ωστόσο, οι συνδρομές που επικεντρώνονται στην παράδοση ήταν πιο επιτυχημένες. Το 26,7% των αγοραστών μόδας έχουν ετήσιες συνδρομές για βελτιωμένες υπηρεσίες παράδοσης. Καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών για βολικές εμπειρίες αγορών αυξάνονται, αυτοί οι συνδρομητές επωφελούνται κυρίως από τη δωρεάν παράδοση (83,6%) και τις επιλογές ταχείας αποστολής (68,4%).
Η εξέλιξη των μεθόδων πληρωμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας
Οι προτιμήσεις για πληρωμές παρουσιάζουν τόσο συνέπεια όσο και αλλαγή. Με το 92% των καταναλωτών να χρησιμοποιούν χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, οι παραδοσιακές μέθοδοι πληρωμής εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς, αλλά οι ψηφιακές εναλλακτικές λύσεις γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Το 61% των αγοραστών μόδας χρησιμοποιούν υπηρεσίες ολοκλήρωσης αγοράς τρίτων όπως το PayPal και το 36% των καταναλωτών χρησιμοποιούν πλέον πληρωμές μέσω κινητού, οι οποίες έχουν διπλασιαστεί σε δημοτικότητα.
Η άνοδος των υπηρεσιών Buy Now Pay Later
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τάση παρατηρείται στον κλάδο Buy Now Pay Later (BNPL). Αν και η χρήση μειώθηκε ελαφρώς από 25% σε 23%, η αγορά έχει αυξηθεί σημαντικά, τετραπλασιάζοντας από το 2020.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα ξεπεράσει τα 16,7 δισεκατομμύρια λίρες που δαπανήθηκαν το 2023 μέσω των υπηρεσιών BNPL, φθάνοντας τα 30 δισεκατομμύρια λίρες φέτος.
Ενώ τηρούν τα ηθικά πρότυπα δανεισμού, οι μεγάλοι λιανοπωλητές μόδας έχουν αγκαλιάσει τις επιλογές BNPL. Για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να διαιρέσουν τις πληρωμές σε πολλές δόσεις με τα ευέλικτα προγράμματα πληρωμών της Shein μέσω Klarna και Clearpay.
Παρόμοια με αυτό, η ASOS προσφέρει μια σειρά από προγράμματα δόσεων, αλλά οι σελίδες πληρωμής τους εμφανίζουν εμφανώς προειδοποιήσεις σχετικά με τις υπεύθυνες δαπάνες.
Το μεταβαλλόμενο τοπίο πληρωμών αντικατοπτρίζει ευρύτερες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις οικονομικές προτιμήσεις, παρόλο που οι λιανοπωλητές τονίζουν την αξία των προσεκτικών δαπανών κατά τη χρήση επιλογών για καθυστερημένες πληρωμές.