Τάσεις στις διαδικτυακές πωλήσεις
Κατά τη διάρκεια τρίμηνης περιόδου το 2023, περίπου το ένα πέμπτο (19,9%) των πολιτών της ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών πραγματοποίησε διαδικτυακές πωλήσεις αγαθών. Αν και παραλείπει αισθητά τις απλές αναρτήσεις διαφημίσεων, όπως η πώληση μεταχειρισμένων αγαθών μέσω μικρών διαφημίσεων, αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων ψηφιακού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης αγαθών και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 58,1% των πολιτών της ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου το 2023.
Θεωρούμε τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, είτε πληρώνονται είτε παραδίδονται online είτε offline, ως συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά εξαιρούμε τις μη αυτόματες παραγγελίες μέσω email.
Δημογραφικά στοιχεία ηλικίας στις διαδικτυακές πωλήσεις
Η συμπεριφορά πώλησης στο διαδίκτυο δείχνει έντονο χάσμα γενεών. Με το 28,7% από αυτούς να ασχολούνται με διαδικτυακές πωλήσεις, η ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών παρουσιάζει το υψηλότερο επίπεδο συμμετοχής. Αυτή είναι μια διαφορά 3,9 φορές από το 7,4% των ατόμων στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών που πωλούν στο διαδίκτυο.
Περιφερειακοί ηγέτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Με τη Noord-Holland να ηγείται με συμμετοχή 44,5%, οι Κάτω Χώρες κυριαρχούν στις περιφέρειες με τις καλύτερες επιδόσεις. Το Φλέβολαντ ήταν η μόνη ολλανδική περιοχή εκτός της κορυφαίας βαθμίδας, με έντεκα από τις δώδεκα να παρουσιάζουν εξαιρετικές επιδόσεις.
Άλλοι τομείς με ισχυρή απόδοση περιλαμβάνουν:
- Αρκετά μέρη της Ουγγαρίας, συμπεριλαμβανομένης της Βουδαπέστης
- Η περιφέρεια της πρωτεύουσας της Σλοβακίας (περιφέρεια Μπρατισλάβα)
- Ελσίνκι-Uusimaa της Φινλανδίας
- Μερικές περιοχές στη Γαλλία, τη Δανία, το Βέλγιο και τη Μάλτα
Χαμηλότερες περιοχές αφοσίωσης
Αντίθετα, ορισμένες περιφέρειες παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής. Δεκαπέντε περιφέρειες της ΕΕ ανέφεραν ότι λιγότερο από το 7,5% του πληθυσμού τους ασχολείται με διαδικτυακές πωλήσεις, κυρίως συγκεντρωμένο στη νοτιοανατολική Ευρώπη:
- Οι πέντε περιφέρειες της Ρουμανίας, με την περιοχή Vest να έχει το χαμηλότερο ποσοστό στο 2,5%
- Οι τέσσερις περιφέρειες της Ελλάδας
- Τρεις βουλγαρικές περιφέρειες
- Οι δύο περιφέρειες της Πολωνίας
- Μία αυτόνομη περιφέρεια της Ισπανίας
Γεωγραφική κατανομή και δημογραφικά στοιχεία
Περιφερειακή υπεροχή στις διαδικτυακές πωλήσεις
Πάνω από το 80% των καταναλωτών σε 21 περιφέρειες της ΕΕ πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου, με σημαντική εκπροσώπηση από:
- Ολλανδία (11 περιφέρειες)
- Σουηδία (τέσσερις περιφέρειες)
- Δανία (τρεις περιφέρειες)
- Ιρλανδία (δύο περιφέρειες)
- Τσεχική Δημοκρατία (περιφέρεια Praha)