4 λεπτά για ανάγνωση

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2024: Ανάλυση περιφερειακής αγοράς

Η ανάλυση περιφερειακής αγοράς αποκαλύπτει την εξελισσόμενη κατάσταση της ψηφιακής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η περιφερειακή επετηρίδα της Eurostat για το 2024 επισημαίνει τις ποικίλες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ των περιφερειών. Αυτή η ανάλυση εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις στο ψηφιακό εμπόριο, εστιάζοντας στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στα μεμονωμένα πρότυπα πώλησης σε ολόκληρη την ΕΕ.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2024: Ανάλυση περιφερειακής αγοράς
Πηγή: Depositphotos

Τάσεις στις διαδικτυακές πωλήσεις

Κατά τη διάρκεια τρίμηνης περιόδου το 2023, περίπου το ένα πέμπτο (19,9%) των πολιτών της ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών πραγματοποίησε διαδικτυακές πωλήσεις αγαθών. Αν και παραλείπει αισθητά τις απλές αναρτήσεις διαφημίσεων, όπως η πώληση μεταχειρισμένων αγαθών μέσω μικρών διαφημίσεων, αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων ψηφιακού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης αγαθών και υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 58,1% των πολιτών της ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου το 2023.

Θεωρούμε τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, είτε πληρώνονται είτε παραδίδονται online είτε offline, ως συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά εξαιρούμε τις μη αυτόματες παραγγελίες μέσω email.

Δημογραφικά στοιχεία ηλικίας στις διαδικτυακές πωλήσεις

Η συμπεριφορά πώλησης στο διαδίκτυο δείχνει έντονο χάσμα γενεών. Με το 28,7% από αυτούς να ασχολούνται με διαδικτυακές πωλήσεις, η ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών παρουσιάζει το υψηλότερο επίπεδο συμμετοχής. Αυτή είναι μια διαφορά 3,9 φορές από το 7,4% των ατόμων στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών που πωλούν στο διαδίκτυο.

Περιφερειακοί ηγέτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Με τη Noord-Holland να ηγείται με συμμετοχή 44,5%, οι Κάτω Χώρες κυριαρχούν στις περιφέρειες με τις καλύτερες επιδόσεις. Το Φλέβολαντ ήταν η μόνη ολλανδική περιοχή εκτός της κορυφαίας βαθμίδας, με έντεκα από τις δώδεκα να παρουσιάζουν εξαιρετικές επιδόσεις.

Άλλοι τομείς με ισχυρή απόδοση περιλαμβάνουν:

  • Αρκετά μέρη της Ουγγαρίας, συμπεριλαμβανομένης της Βουδαπέστης
  • Η περιφέρεια της πρωτεύουσας της Σλοβακίας (περιφέρεια Μπρατισλάβα)
  • Ελσίνκι-Uusimaa της Φινλανδίας
  • Μερικές περιοχές στη Γαλλία, τη Δανία, το Βέλγιο και τη Μάλτα
Regional Market Analysis

Source: Eurostat

Χαμηλότερες περιοχές αφοσίωσης

Αντίθετα, ορισμένες περιφέρειες παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής. Δεκαπέντε περιφέρειες της ΕΕ ανέφεραν ότι λιγότερο από το 7,5% του πληθυσμού τους ασχολείται με διαδικτυακές πωλήσεις, κυρίως συγκεντρωμένο στη νοτιοανατολική Ευρώπη:

  • Οι πέντε περιφέρειες της Ρουμανίας, με την περιοχή Vest να έχει το χαμηλότερο ποσοστό στο 2,5%
  • Οι τέσσερις περιφέρειες της Ελλάδας
  • Τρεις βουλγαρικές περιφέρειες
  • Οι δύο περιφέρειες της Πολωνίας
  • Μία αυτόνομη περιφέρεια της Ισπανίας

Γεωγραφική κατανομή και δημογραφικά στοιχεία

Οι ηλεκτρονικές αγορές αποκαλύπτουν αξιοσημείωτες δημογραφικές διαφορές, με την ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών να είναι η πιο ενεργή με συμμετοχή 74,4%. Το ποσοστό συμμετοχής μειώνεται σημαντικά για τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, με μόνο το 29,7% των ατόμων ηλικίας 65-74 ετών να ασχολούνται με ηλεκτρονικές αγορές.

Υπάρχει επίσης ένα σαφές χάσμα μεταξύ αστικών και αγροτικών περιοχών, καθώς οι κάτοικοι των πόλεων παρουσιάζουν μεγαλύτερη συμμετοχή στο 61,9% σε σύγκριση με τους κατοίκους της υπαίθρου στο 53,9%.

Περιφερειακή υπεροχή στις διαδικτυακές πωλήσεις

Ορισμένοι τομείς είναι αξιοσημείωτοι για την αξιοσημείωτη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, με την Ουτρέχτη της Ολλανδίας να ηγείται με συμμετοχή 87,8%. Το Noord-Holland ακολουθεί με 86,4%, ενώ το Overijssel δείχνει εντυπωσιακή δέσμευση με το 85,9% των κατοίκων να συμμετέχουν σε διαδικτυακές αγορές.

Πάνω από το 80% των καταναλωτών σε 21 περιφέρειες της ΕΕ πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου, με σημαντική εκπροσώπηση από:

  • Ολλανδία (11 περιφέρειες)
  • Σουηδία (τέσσερις περιφέρειες)
  • Δανία (τρεις περιφέρειες)
  • Ιρλανδία (δύο περιφέρειες)
  • Τσεχική Δημοκρατία (περιφέρεια Praha)
Eurostat analysis 2024

Source: Eurostat

Ευκαιρίες Ανάπτυξης

Είκοσι περιφέρειες έχουν ποσοστά συμμετοχής στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάτω του 35%, υποδεικνύοντας χαμηλότερη υιοθέτηση σε ορισμένες περιοχές. Οι περιφέρειες αυτές συγκεντρώνονται κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη, ιδίως στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, καθώς και στη νότια Ιταλία, στις εξόχως απόκεντρες περιφέρειες της Γαλλίας και σε μία περιοχή της Πολωνίας.

Με διαφορετικές περιφερειακές και δημογραφικές τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν πράγματα, αυτό το τοπίο του ψηφιακού εμπορίου δείχνει τόσο τις ευκαιρίες όσο και τις προκλήσεις για τη συνεπή συμμετοχή όλων στην ΕΕ στην ψηφιακή αγορά.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ
2 λεπτά για ανάγνωση

Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ

Το OpenAI ανακοίνωσε ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εταιρείες πληρώνουν πλέον ενεργά για την πλατφόρμα του – την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία της πλατφόρμας B2B. Οι πελάτες περιλαμβάνουν τράπεζες, αλυσίδες λιανικής και φαρμακευτικούς γίγαντες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αριθμοί αυξάνονται εν μέρει χάρη στους τακτικούς χρήστες του ChatGPT.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες

Ο γαλλικός εποπτικός οργανισμός καταναλωτών, που ονομάζεται DGCCRF, αποκάλυψε απαγορευμένα προϊόντα σε έξι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το Reuters. Πέρα από τη Shein, η οποία ήταν ήδη υπό έλεγχο, η έρευνα αποκάλυψε σοβαρά ζητήματα σε άλλους διαδικτυακούς γίγαντες λιανικής – συμπεριλαμβανομένης της Amazon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων
3 λεπτά για ανάγνωση

Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων

Ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν το 90% των προϋπολογισμών SEO στη Google, οι πελάτες τους στην πραγματικότητα αναζητούν αλλού. Μια ανάλυση 1,5 δισεκατομμυρίου αναζητήσεων από το πρακτορείο Rise at Seven δείχνει ότι η Google έχει πλέον μόλις το 34,5% της συνολικής δραστηριότητας αναζήτησης. Τα υπόλοιπα? YouTube, TikTok και Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU