4 λεπτά για ανάγνωση

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2024: Ανάλυση περιφερειακής αγοράς

Η ανάλυση περιφερειακής αγοράς αποκαλύπτει την εξελισσόμενη κατάσταση της ψηφιακής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η περιφερειακή επετηρίδα της Eurostat για το 2024 επισημαίνει τις ποικίλες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ των περιφερειών. Αυτή η ανάλυση εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις στο ψηφιακό εμπόριο, εστιάζοντας στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στα μεμονωμένα πρότυπα πώλησης σε ολόκληρη την ΕΕ.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2024: Ανάλυση περιφερειακής αγοράς
Πηγή: Depositphotos

Τάσεις στις διαδικτυακές πωλήσεις

Κατά τη διάρκεια τρίμηνης περιόδου το 2023, περίπου το ένα πέμπτο (19,9%) των πολιτών της ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών πραγματοποίησε διαδικτυακές πωλήσεις αγαθών. Αν και παραλείπει αισθητά τις απλές αναρτήσεις διαφημίσεων, όπως η πώληση μεταχειρισμένων αγαθών μέσω μικρών διαφημίσεων, αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων ψηφιακού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης αγαθών και υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 58,1% των πολιτών της ΕΕ ηλικίας μεταξύ 16 και 74 ετών πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου το 2023.

Θεωρούμε τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, είτε πληρώνονται είτε παραδίδονται online είτε offline, ως συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά εξαιρούμε τις μη αυτόματες παραγγελίες μέσω email.

Δημογραφικά στοιχεία ηλικίας στις διαδικτυακές πωλήσεις

Η συμπεριφορά πώλησης στο διαδίκτυο δείχνει έντονο χάσμα γενεών. Με το 28,7% από αυτούς να ασχολούνται με διαδικτυακές πωλήσεις, η ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών παρουσιάζει το υψηλότερο επίπεδο συμμετοχής. Αυτή είναι μια διαφορά 3,9 φορές από το 7,4% των ατόμων στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών που πωλούν στο διαδίκτυο.

Περιφερειακοί ηγέτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Με τη Noord-Holland να ηγείται με συμμετοχή 44,5%, οι Κάτω Χώρες κυριαρχούν στις περιφέρειες με τις καλύτερες επιδόσεις. Το Φλέβολαντ ήταν η μόνη ολλανδική περιοχή εκτός της κορυφαίας βαθμίδας, με έντεκα από τις δώδεκα να παρουσιάζουν εξαιρετικές επιδόσεις.

Άλλοι τομείς με ισχυρή απόδοση περιλαμβάνουν:

  • Αρκετά μέρη της Ουγγαρίας, συμπεριλαμβανομένης της Βουδαπέστης
  • Η περιφέρεια της πρωτεύουσας της Σλοβακίας (περιφέρεια Μπρατισλάβα)
  • Ελσίνκι-Uusimaa της Φινλανδίας
  • Μερικές περιοχές στη Γαλλία, τη Δανία, το Βέλγιο και τη Μάλτα
Regional Market Analysis

Source: Eurostat

Χαμηλότερες περιοχές αφοσίωσης

Αντίθετα, ορισμένες περιφέρειες παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής. Δεκαπέντε περιφέρειες της ΕΕ ανέφεραν ότι λιγότερο από το 7,5% του πληθυσμού τους ασχολείται με διαδικτυακές πωλήσεις, κυρίως συγκεντρωμένο στη νοτιοανατολική Ευρώπη:

  • Οι πέντε περιφέρειες της Ρουμανίας, με την περιοχή Vest να έχει το χαμηλότερο ποσοστό στο 2,5%
  • Οι τέσσερις περιφέρειες της Ελλάδας
  • Τρεις βουλγαρικές περιφέρειες
  • Οι δύο περιφέρειες της Πολωνίας
  • Μία αυτόνομη περιφέρεια της Ισπανίας

Γεωγραφική κατανομή και δημογραφικά στοιχεία

Οι ηλεκτρονικές αγορές αποκαλύπτουν αξιοσημείωτες δημογραφικές διαφορές, με την ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών να είναι η πιο ενεργή με συμμετοχή 74,4%. Το ποσοστό συμμετοχής μειώνεται σημαντικά για τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, με μόνο το 29,7% των ατόμων ηλικίας 65-74 ετών να ασχολούνται με ηλεκτρονικές αγορές.

Υπάρχει επίσης ένα σαφές χάσμα μεταξύ αστικών και αγροτικών περιοχών, καθώς οι κάτοικοι των πόλεων παρουσιάζουν μεγαλύτερη συμμετοχή στο 61,9% σε σύγκριση με τους κατοίκους της υπαίθρου στο 53,9%.

Περιφερειακή υπεροχή στις διαδικτυακές πωλήσεις

Ορισμένοι τομείς είναι αξιοσημείωτοι για την αξιοσημείωτη υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, με την Ουτρέχτη της Ολλανδίας να ηγείται με συμμετοχή 87,8%. Το Noord-Holland ακολουθεί με 86,4%, ενώ το Overijssel δείχνει εντυπωσιακή δέσμευση με το 85,9% των κατοίκων να συμμετέχουν σε διαδικτυακές αγορές.

Πάνω από το 80% των καταναλωτών σε 21 περιφέρειες της ΕΕ πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου, με σημαντική εκπροσώπηση από:

  • Ολλανδία (11 περιφέρειες)
  • Σουηδία (τέσσερις περιφέρειες)
  • Δανία (τρεις περιφέρειες)
  • Ιρλανδία (δύο περιφέρειες)
  • Τσεχική Δημοκρατία (περιφέρεια Praha)
Eurostat analysis 2024

Source: Eurostat

Ευκαιρίες Ανάπτυξης

Είκοσι περιφέρειες έχουν ποσοστά συμμετοχής στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάτω του 35%, υποδεικνύοντας χαμηλότερη υιοθέτηση σε ορισμένες περιοχές. Οι περιφέρειες αυτές συγκεντρώνονται κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη, ιδίως στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, καθώς και στη νότια Ιταλία, στις εξόχως απόκεντρες περιφέρειες της Γαλλίας και σε μία περιοχή της Πολωνίας.

Με διαφορετικές περιφερειακές και δημογραφικές τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν πράγματα, αυτό το τοπίο του ψηφιακού εμπορίου δείχνει τόσο τις ευκαιρίες όσο και τις προκλήσεις για τη συνεπή συμμετοχή όλων στην ΕΕ στην ψηφιακή αγορά.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+