3 λεπτά για ανάγνωση

Έρευνα της ΕΕ αποκαλύπτει: Το 52% των πωλητών μεταχειρισμένων παραβιάζει τα δικαιώματα των καταναλωτών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε πρόσφατα σχετικά αποτελέσματα από την εκτεταμένη παρακολούθηση των διαδικτυακών πωλητών μεταχειρισμένων αγαθών. Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών από 27 χώρες (25 κράτη μέλη της ΕΕ συν την Ισλανδία και τη Νορβηγία), έως και το 52% των ηλεκτρονικών καταστημάτων που παρακολουθούνται παραβιάζουν τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των καταναλωτών.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Έρευνα της ΕΕ αποκαλύπτει: Το 52% των πωλητών μεταχειρισμένων παραβιάζει τα δικαιώματα των καταναλωτών
Πηγή: Depositphotos

Τι αποκάλυψε η έρευνα;

«Τα αποτελέσματα αυτής της παρακολούθησης καταδεικνύουν σαφώς την ανάγκη για αυξημένη επαγρύπνηση στον τομέα των μεταχειρισμένων αγαθών», δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεσή της.

Η έρευνα, που αναφέρεται επαγγελματικά ως «σάρωση», περιελάμβανε διεξοδική ανάλυση 356 διαδικτυακών εμπόρων, με πιθανές παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας να εντοπίζονται σε 185 από αυτούς.

Βασικές παραβάσεις για επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Τα ευρήματα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία για ολόκληρο τον ευρωπαϊκό τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου , καθώς αποκαλύπτουν τους συνηθέστερους τομείς παραβίασης των δικαιωμάτων των καταναλωτών:

  • Το 40% των πωλητών δεν ενημέρωσαν σωστά τους πελάτες σχετικά με το δικαίωμά τους να υπαναχωρήσουν από τις συμβάσεις εντός 14 ημερών χωρίς να παράσχουν αιτιολόγηση
  • Το 45% των καταστημάτων δεν παρείχε σαφείς πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία επιστροφής ελαττωματικών προϊόντων
  • Έως και το 57% των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν τήρησαν την υποχρέωση παροχής ελάχιστης εγγύησης ενός έτους ακόμη και για μεταχειρισμένα αγαθά

«Αυτά τα στοιχεία χρησιμεύουν ως προειδοποίηση για όλους τους πωλητές, ειδικά στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των μεταχειρισμένων αγαθών», σχολιάζει ένας εμπειρογνώμονας για τα δικαιώματα των καταναλωτών σχετικά με τα αποτελέσματα.

Περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί υπό εξέταση

Οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί αποδείχθηκαν ιδιαίτερα προβληματικός τομέας. Από τους πωλητές που χρησιμοποίησαν περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς (34% του συνόλου):

  • Το 20% δεν είχε επαρκώς τεκμηριωμένους τους «φιλικούς προς το περιβάλλον» ισχυρισμούς του
  • Το 28% παρείχε ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τα περιβαλλοντικά οφέλη

Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε μια στιγμή που η ΕΕ προετοιμάζει μια νέα οδηγία για την ενδυνάμωση των καταναλωτών για την πράσινη μετάβαση, η οποία θα αποσαφηνίσει τους κανόνες για τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς.

Τι σημαίνει αυτό για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο

Για τους ευρωπαίους πωλητές μεταχειρισμένων αγαθών, η ανακοίνωση αποτελεί σαφές μήνυμα ότι οι εθνικές αρχές είναι πιθανό να ενισχύσουν τους ελέγχους σε ολόκληρη την αγορά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι «οι αρχές προστασίας των καταναλωτών θα αποφασίσουν τώρα για περαιτέρω μέτρα κατά των 185 ταυτοποιημένων εμπόρων» και θα απαιτήσουν την αποκατάσταση των ελλείψεων που εντοπίστηκαν.

Η έρευνα κάλυψε ευρύ φάσμα τομέων:

  • μεταχειρισμένα ρούχα
  • ηλεκτρονική
  • Παιχνίδια
  • βιβλια
  • έπιπλα
  • Αυτοκίνητα
  • αθλητικός εξοπλισμός
  • Είδη κηπουρικής

Οι συμμετέχουσες χώρες περιελάμβαναν:

🌍 Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κύπρος, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία και Σουηδία, καθώς και Ισλανδία και Νορβηγία.

Συστάσεις για ηλεκτρονικά καταστήματα της ΕΕ

Με βάση τα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους ιδιαίτερα στα εξής:

  • Σαφής ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα επιστροφής των εμπορευμάτων εντός 14 ημερών
  • Σωστή αναφορά πληροφοριών σχετικά με τη νόμιμη εγγύηση ακόμη και για μεταχειρισμένα αγαθά (τουλάχιστον 1 έτος)
  • Πλήρης τεκμηρίωση τυχόν περιβαλλοντικών ισχυρισμών
  • Διαφανής εμφάνιση των συνολικών τιμών, συμπεριλαμβανομένων όλων των τελών

Αυτό το άρθρο βασίζεται στα επίσημα αποτελέσματα της έρευνας «sweep» που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 7 Μαρτίου 2025. Για την πλήρη έκθεση, επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram
3 λεπτά για ανάγνωση

Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram

Το WhatsApp ανακοίνωσε σημαντικές επιχειρηματικές ενημερώσεις στο συνέδριό του στο Μαϊάμι που ενσωματώνουν τη διαχείριση μάρκετινγκ σε WhatsApp, Facebook και Instagram. Οι εταιρείες μπορούν πλέον να διαχειρίζονται εκστρατείες και για τις τρεις πλατφόρμες μέσω ενός ενιαίου πίνακα διαχείρισης διαφημίσεων.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα
5 λεπτά για ανάγνωση

Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στο μάρκετινγκ επιρροής. Ενώ οι μάρκες πειραματίζονται με προσωπικότητες που δημιουργούνται από AI, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να μην τις εμπιστεύονται. Η ανατροπή; Η αυθεντικότητα μπορεί να μην έχει τόση σημασία όσο νομίζουν όλοι.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες

Το Reddit μόλις κυκλοφόρησε κάτι που κάθε διαφημιζόμενος θα αναγνωρίσει – ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας για διαφημίσεις, όπως και της Google. Ο νέος δείκτης βελτιστοποίησης αξιολογεί τη ρύθμιση του λογαριασμού σας και σας λέει ακριβώς πού να βελτιωθείτε, καθιστώντας τη διαφήμιση στο Reddit λιγότερο παιχνίδι εικασίας.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge