3 λεπτά για ανάγνωση

Η έκθεση των ηγετών της ευρωπαϊκής αγοράς δείχνει ότι οι τοπικοί παίκτες αυξάνονται

Το τοπίο της ευρωπαϊκής αγοράς παρουσιάζει μια εντυπωσιακή αντίθεση στο σύγχρονο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ενώ η Amazon και το eBay τραβούν την προσοχή, καταγράφουν μόνο το 31% της κίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά, αφήνοντας περιθώριο για διαφορετικούς ανταγωνιστές να ευδοκιμήσουν. Από τις πλατφόρμες καθαρού παιχνιδιού έως τις επιχειρήσεις που καθοδηγούνται από λιανοπωλητές και από τους γενικούς γενικούς έως τους ειδικούς κατηγοριών, η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει ιδιαίτερα κατακερματισμένη - υποδηλώνοντας τόσο ευκαιρίες όσο και συνεχή εξέλιξη. Αυτή η μελέτη διαδικτυακού λιανικού εμπορίου εξετάζει τους βασικούς παράγοντες, τα επιχειρηματικά μοντέλα και τη δυναμική που διαμορφώνουν το μέλλον του ψηφιακού εμπορίου της Ευρώπης.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η έκθεση των ηγετών της ευρωπαϊκής αγοράς δείχνει ότι οι τοπικοί παίκτες αυξάνονται
Πηγή: Depositphotos

Ηγέτες της αγοράς και κατανομή της κυκλοφορίας

Ενώ η Amazon και η eBay ηγούνται της κίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά, το συνδυασμένο μερίδιό τους παραμένει σχετικά μέτριο στο 31% (17% και 14% αντίστοιχα). Το επόμενο επίπεδο περιλαμβάνει πλατφόρμες όπως το AliExpress, το Allegro και το Etsy, καθεμία από τις οποίες καταγράφει μονοψήφια ποσοστά. Πλατφόρμες που εστιάζουν στη μόδα όπως οι Zalando, Shein και Decathlon έχουν επίσης χαράξει σημαντικές θέσεις.

Η πιο συναρπαστική πτυχή της κυκλοφορίας της αγοράς της Ευρώπης δεν αφορά μόνο τους μεγάλους παίκτες – πρόκειται για το εκτεταμένο φαινόμενο της «μακράς ουράς». Είναι αξιοσημείωτο ότι εκατοντάδες φορείς εκμετάλλευσης της αγοράς διατηρούν λιγότερο από το 0,5% του συνολικού μεριδίου επισκεψιμότητας. Αυτός ο μοναδικός κατακερματισμός της ευρωπαϊκής αγοράς παρουσιάζει δύο διακριτά πρότυπα:

  • Ισχυροί τοπικοί/περιφερειακοί παράγοντες που κυριαρχούν σε συγκεκριμένες αγορές
  • Μια μικρή ομάδα διασυνοριακών πλατφορμών παρουσιάζει μικτή επιτυχία μεταξύ των περιφερειών
  • Σημαντικό περιθώριο μελλοντικής ενοποίησης και ωρίμανσης

Βασικά μοντέλα αγοράς

  1. Καθαρές αγορές

Αυτές οι πλατφόρμες συνδέουν αποκλειστικά αγοραστές και πωλητές, προσφέροντας συνήθως:

  • Υποδομή μάρκετινγκ και συναλλαγών
  • Επεξεργασία πληρωμών
  • Υλικοτεχνική υποστήριξη και υποστήριξη αποστολών
  • Προαιρετική αποθήκευση/διαχείριση αποθεμάτων

Παραδείγματα: eBay, Allegro, Bol.com, Temu

the share of EU consumer traffic directed at TOP 1000

Source: Internetretailing

  1. Υβριδικές/πολυτομεακές αγορές

Αυτά συνδυάζουν τις πωλήσεις τρίτων με τις δικές τους λιανικές δραστηριότητες:

  • Επιτρέψτε ανεξάρτητους πωλητές στην πλατφόρμα
  • Πώληση προϊόντων με το σήμα του κατασκευαστή (συχνά σε ανταγωνιστικές τιμές)

Παράδειγμα: Amazon με τους 225,000+ πωλητές μικρομεσαίων επιχειρήσεων μαζί με προσφορές ιδιωτικής ετικέτας

  1. Αγορές υπό την καθοδήγηση λιανοπωλητών

Παραδοσιακοί λιανοπωλητές που επεκτείνονται μέσω μοντέλων αγοράς:

  • Συμπληρώστε το βασικό απόθεμα με τρίτους πωλητές

Παραδείγματα:

    • Δέκαθλο: Βασικά αθλητικά είδη + συμπληρωματικά προϊόντα μέσω αγοράς
    • Β&Π: Άμεσες πωλήσεις DIY + ειδικά είδη τρίτων

 

Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in  Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Ειδικός έναντι γενικών αγορών

Γενικές αγορές:

  • Ευρεία γκάμα προϊόντων σε πολλές κατηγορίες

Παραδείγματα: αμαζόνα, eBay

Εξειδικευμένες αγορές:

  • Εστίαση στην κατηγορία (π.χ. RoofbarsUK)
  • Μπορεί να προσφέρει βάθος στην ειδικότητα (π.χ. Shein, Zalando στη μόδα)
  • Συχνά θολώνουν τα όρια μεταξύ αγοράς και παραδοσιακού λιανικού εμπορίου

Ο αγώνας δρόμου για τον ψηφιακό αγοραστή της Ευρώπης απέχει πολύ από το να τελειώσει. Ναι, το Amazon και το eBay μπορεί να ηγούνται του πακέτου, αλλά η πραγματική ιστορία έγκειται στις εκατοντάδες αγορές που χαράσσουν τα δικά τους μονοπάτια σε όλη την ήπειρο.

Ορισμένα επικεντρώνονται σε τοπικές αγορές, άλλα σε συγκεκριμένες σειρές προϊόντων – και πολλά ευδοκιμούν. Αυτό το κατακερματισμένο τοπίο υποδηλώνει ότι η αγορά είναι ακόμα νέα, με άφθονο χώρο για νέες ιδέες και προσεγγίσεις.

Καθώς αυτές οι πλατφόρμες ωριμάζουν και μερικές αναπόφευκτα συγχωνεύονται, το κλειδί της επιτυχίας δεν θα είναι μόνο το μέγεθος – θα είναι η κατανόηση του τι κάνει κάθε ευρωπαϊκή αγορά να ξεχωρίζει.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+