3 λεπτά για ανάγνωση

Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ

Το θέμα των επιστροφών προϊόντων συζητείται εδώ και αρκετό καιρό. Μετά τη δημοσίευση μιας μελέτης από την περιοχή DACH, μπορούμε να περιμένουμε ότι το θέμα θα επανεμφανιστεί. Διακυβεύονται δύο πολύτιμα αγαθά: η οικολογία και το χρήμα.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ
Πηγή: Depositphotos

Επί του παρόντος, σχεδόν όλες οι κατηγορίες προϊόντων παραγγέλλονται online και η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φτάσει τα 10 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Ενώ οι διαδικτυακές αγορές θεωρείται ότι έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σύγκριση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο, αυτό ισχύει μόνο εάν τα αγαθά δεν επιστραφούν. Ο οικολογικός αντίκτυπος αλλάζει δραματικά όταν τα αντικείμενα αποστέλλονται πίσω, όπως αναφέρει η Die Presse.

Οι επιστροφές αποτελούν σημαντική πρόκληση για τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τονίζει μια διεθνής ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion του Negev.

Η επιστροφή αγαθών αποτελεί κοινό μέρος των ηλεκτρονικών αγορών, με το μέσο ποσοστό επιστροφής να φτάνει το 20-30%, πολύ υψηλότερο από ό, τι στα φυσικά καταστήματα (10%). Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό με τα ρούχα, τα οποία επιστρέφονται επειδή δεν ταιριάζουν ή δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Η μελέτη επισημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τα επιστρεφόμενα προϊόντα δεν επιστρέφουν αυτόματα στην πώληση. Αντ ‘αυτού, τα προϊόντα αυτά υποβάλλονται σε αυστηρή διαδικασία διαλογής, ελέγχου και συχνά καθαρισμού, επισκευής και επανασυσκευασίας. Το κόστος που σχετίζεται με αυτή τη διαδικασία μπορεί μερικές φορές να υπερβαίνει την αξία πώλησης του προϊόντος.

Ως αποτέλεσμα, πολλά επιστρεφόμενα προϊόντα πωλούνται με έκπτωση, πετιούνται ή ακόμα και καταστρέφονται χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν.

Οι ερευνητές ποσοτικοποίησαν αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια εκτεταμένη βάση δεδομένων 630.000 επιστρεφόμενων ειδών ένδυσης στην ΕΕ το 2021. Διαπίστωσαν ότι με τις τρέχουσες πρακτικές διαχείρισης επιστροφών, το 44% των επιστρεφόμενων αγαθών δεν φτάνουν ποτέ σε δεύτερο πελάτη. Από αυτά, τα μισά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, το ένα έβδομο αποτεφρώνεται και τα υπόλοιπα χάνονται κάπου στην πορεία.

Οι οικολογικές συνέπειες αυτών των αχρησιμοποίητων απορριπτόμενων αντικειμένων είναι σημαντικές, καθώς οι πόροι που καταναλώνονται και τα αέρια θερμοκηπίου που εκπέμπονται κατά την παραγωγή τους σπαταλώνται. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές που σχετίζονται με τη διαχείριση των επιστροφών είναι 4 έως 16 φορές χαμηλότερες από εκείνες από την παραγωγή αυτών των προϊόντων. Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης επιστροφών θα μπορούσαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τα απόβλητα από τα επιστρεφόμενα αγαθά.

Τι μπορούν να κάνουν τα e-shops για να μειώσουν τον όγκο των επιστρεφόμενων προϊόντων; Η βελτίωση της διαχείρισης των επιστροφών και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις φαίνεται να αποτελούν λύσεις. Με την υιοθέτηση πιο αποτελεσματικών διαδικασιών, η βιομηχανία μπορεί να μειώσει το οικολογικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπίσει ένα από τα σημαντικά κρυφά κόστη των ηλεκτρονικών αγορών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Γερμανικό σχέδιο δράσης ηλεκτρονικού εμπορίου: Ισοπέδωση των ψηφιακών όρων ανταγωνισμού
3 λεπτά για ανάγνωση

Γερμανικό σχέδιο δράσης ηλεκτρονικού εμπορίου: Ισοπέδωση των ψηφιακών όρων ανταγωνισμού

Η γερμανική κυβέρνηση αναλαμβάνει αποφασιστική δράση με ένα νέο γερμανικό σχέδιο δράσης ηλεκτρονικού εμπορίου για την εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού της ψηφιακής αγοράς. Με επικεφαλής τον αντικαγκελάριο Robert Habeck, η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στη διασφάλιση θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ των ευρωπαίων διαδικτυακών λιανοπωλητών και των ασιατικών γιγάντων όπως η Shein και η Temu. Το γερμανικό σχέδιο […]

Ανάγνωση άρθρου
Νέα εργαλεία στο YouTube για την προστασία δημιουργών και επωνυμιών
3 λεπτά για ανάγνωση

Νέα εργαλεία στο YouTube για την προστασία δημιουργών και επωνυμιών

Τα νέα εργαλεία στο YouTube φέρνουν επανάσταση στην προστασία περιεχομένου. Οι άμυνες της πλατφόρμας ενάντια στα deepfakes εντείνονται καθώς το YouTube εισάγει καινοτόμες λειτουργίες για την προστασία των δημιουργών και των επωνυμιών. Αυτά τα νέα εργαλεία στο YouTube θα ειδοποιούν τους χρήστες για περιεχόμενο που δημιουργείται από AI και προσπαθεί να αναπαράγει τις αρχικές δημιουργίες […]

Ανάγνωση άρθρου
Τα νέα εργαλεία πωλητών της Google ενισχύουν την υποστήριξη για την περίοδο αιχμής των πωλήσεων
3 λεπτά για ανάγνωση

Τα νέα εργαλεία πωλητών της Google ενισχύουν την υποστήριξη για την περίοδο αιχμής των πωλήσεων

Η Black Friday και τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών. Καθώς πλησιάζει η περίοδος αγορών, η Google κυκλοφορεί αρκετές σημαντικές ενημερώσεις που έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσουν την επιτυχία. Τα νέα εργαλεία πωλητών της Google στο Google Merchant Center και στο Google Ads έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν στους πωλητές ενημερωμένες πληροφορίες, να βελτιώνουν την […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+