3 λεπτά για ανάγνωση

Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ

Το θέμα των επιστροφών προϊόντων συζητείται εδώ και αρκετό καιρό. Μετά τη δημοσίευση μιας μελέτης από την περιοχή DACH, μπορούμε να περιμένουμε ότι το θέμα θα επανεμφανιστεί. Διακυβεύονται δύο πολύτιμα αγαθά: η οικολογία και το χρήμα.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ
Πηγή: Depositphotos

Επί του παρόντος, σχεδόν όλες οι κατηγορίες προϊόντων παραγγέλλονται online και η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φτάσει τα 10 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Ενώ οι διαδικτυακές αγορές θεωρείται ότι έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σύγκριση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο, αυτό ισχύει μόνο εάν τα αγαθά δεν επιστραφούν. Ο οικολογικός αντίκτυπος αλλάζει δραματικά όταν τα αντικείμενα αποστέλλονται πίσω, όπως αναφέρει η Die Presse.

Οι επιστροφές αποτελούν σημαντική πρόκληση για τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τονίζει μια διεθνής ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion του Negev.

Η επιστροφή αγαθών αποτελεί κοινό μέρος των ηλεκτρονικών αγορών, με το μέσο ποσοστό επιστροφής να φτάνει το 20-30%, πολύ υψηλότερο από ό, τι στα φυσικά καταστήματα (10%). Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό με τα ρούχα, τα οποία επιστρέφονται επειδή δεν ταιριάζουν ή δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Η μελέτη επισημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τα επιστρεφόμενα προϊόντα δεν επιστρέφουν αυτόματα στην πώληση. Αντ ‘αυτού, τα προϊόντα αυτά υποβάλλονται σε αυστηρή διαδικασία διαλογής, ελέγχου και συχνά καθαρισμού, επισκευής και επανασυσκευασίας. Το κόστος που σχετίζεται με αυτή τη διαδικασία μπορεί μερικές φορές να υπερβαίνει την αξία πώλησης του προϊόντος.

Ως αποτέλεσμα, πολλά επιστρεφόμενα προϊόντα πωλούνται με έκπτωση, πετιούνται ή ακόμα και καταστρέφονται χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν.

Οι ερευνητές ποσοτικοποίησαν αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια εκτεταμένη βάση δεδομένων 630.000 επιστρεφόμενων ειδών ένδυσης στην ΕΕ το 2021. Διαπίστωσαν ότι με τις τρέχουσες πρακτικές διαχείρισης επιστροφών, το 44% των επιστρεφόμενων αγαθών δεν φτάνουν ποτέ σε δεύτερο πελάτη. Από αυτά, τα μισά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, το ένα έβδομο αποτεφρώνεται και τα υπόλοιπα χάνονται κάπου στην πορεία.

Οι οικολογικές συνέπειες αυτών των αχρησιμοποίητων απορριπτόμενων αντικειμένων είναι σημαντικές, καθώς οι πόροι που καταναλώνονται και τα αέρια θερμοκηπίου που εκπέμπονται κατά την παραγωγή τους σπαταλώνται. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές που σχετίζονται με τη διαχείριση των επιστροφών είναι 4 έως 16 φορές χαμηλότερες από εκείνες από την παραγωγή αυτών των προϊόντων. Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης επιστροφών θα μπορούσαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τα απόβλητα από τα επιστρεφόμενα αγαθά.

Τι μπορούν να κάνουν τα e-shops για να μειώσουν τον όγκο των επιστρεφόμενων προϊόντων; Η βελτίωση της διαχείρισης των επιστροφών και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις φαίνεται να αποτελούν λύσεις. Με την υιοθέτηση πιο αποτελεσματικών διαδικασιών, η βιομηχανία μπορεί να μειώσει το οικολογικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπίσει ένα από τα σημαντικά κρυφά κόστη των ηλεκτρονικών αγορών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το TikTok Shop χτυπά ρεκόρ 100 εκατομμυρίων δολαρίων: Αύξηση 165% στις πωλήσεις της Black Friday 2024
3 λεπτά για ανάγνωση

Το TikTok Shop χτυπά ρεκόρ 100 εκατομμυρίων δολαρίων: Αύξηση 165% στις πωλήσεις της Black Friday 2024

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το κατάστημα TikTok έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα ως προορισμός για αγοραστές διακοπών αυτή τη σεζόν. Η Black Friday και η Cyber Monday το 2024 σημείωσαν πρωτοφανή επίπεδα αφοσίωσης τόσο από μεγάλες μάρκες όσο και από ανεξάρτητους λιανοπωλητές, σύμφωνα με τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ανάγνωση άρθρου
Επαναπροσδιορίζοντας την αρρενωπότητα στο μάρκετινγκ: Πώς οι μάρκες μπορούν να προσεγγίσουν τους σύγχρονους άνδρες
5 λεπτά για ανάγνωση

Επαναπροσδιορίζοντας την αρρενωπότητα στο μάρκετινγκ: Πώς οι μάρκες μπορούν να προσεγγίσουν τους σύγχρονους άνδρες

Οι επωνυμίες αντιμετωπίζουν μια σημαντική πρόκληση στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο απεικονίζουν τους άνδρες στις καμπάνιες τους. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Kantar, το σύγχρονο κοινό δεν μπορεί να ταυτιστεί με τα καθιερωμένα στερεότυπα για τους ισχυρούς και ανθεκτικούς άνδρες. Αντ ‘αυτού, η αρρενωπότητα χωρίς αποκλεισμούς στο μάρκετινγκ με διάφορες διαφορές είναι το […]

Ανάγνωση άρθρου
Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης

Η Meta έχει κάνει σημαντικές τροποποιήσεις στη λειτουργία Broadcast Channels, επεκτείνοντας τη χρήση της στο Facebook, το Instagram και το Messenger. Περιορίζοντας προηγουμένως την επικοινωνία μεταξύ επωνυμιών, δημιουργών και των οπαδών τους σε μονόδρομες ανταλλαγές, αυτή η επιλογή ανταλλαγής μηνυμάτων εξελίσσεται τώρα σε πιο διαδραστική.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+