3 λεπτά για ανάγνωση

Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ

Το θέμα των επιστροφών προϊόντων συζητείται εδώ και αρκετό καιρό. Μετά τη δημοσίευση μιας μελέτης από την περιοχή DACH, μπορούμε να περιμένουμε ότι το θέμα θα επανεμφανιστεί. Διακυβεύονται δύο πολύτιμα αγαθά: η οικολογία και το χρήμα.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η κρυφή απειλή του ηλεκτρονικού εμπορίου: Το 44% των επιστροφών δεν μεταπωλήθηκε ποτέ
Πηγή: Depositphotos

Επί του παρόντος, σχεδόν όλες οι κατηγορίες προϊόντων παραγγέλλονται online και η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να φτάσει τα 10 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Ενώ οι διαδικτυακές αγορές θεωρείται ότι έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σύγκριση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο, αυτό ισχύει μόνο εάν τα αγαθά δεν επιστραφούν. Ο οικολογικός αντίκτυπος αλλάζει δραματικά όταν τα αντικείμενα αποστέλλονται πίσω, όπως αναφέρει η Die Presse.

Οι επιστροφές αποτελούν σημαντική πρόκληση για τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τονίζει μια διεθνής ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion του Negev.

Η επιστροφή αγαθών αποτελεί κοινό μέρος των ηλεκτρονικών αγορών, με το μέσο ποσοστό επιστροφής να φτάνει το 20-30%, πολύ υψηλότερο από ό, τι στα φυσικά καταστήματα (10%). Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό με τα ρούχα, τα οποία επιστρέφονται επειδή δεν ταιριάζουν ή δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Η μελέτη επισημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τα επιστρεφόμενα προϊόντα δεν επιστρέφουν αυτόματα στην πώληση. Αντ ‘αυτού, τα προϊόντα αυτά υποβάλλονται σε αυστηρή διαδικασία διαλογής, ελέγχου και συχνά καθαρισμού, επισκευής και επανασυσκευασίας. Το κόστος που σχετίζεται με αυτή τη διαδικασία μπορεί μερικές φορές να υπερβαίνει την αξία πώλησης του προϊόντος.

Ως αποτέλεσμα, πολλά επιστρεφόμενα προϊόντα πωλούνται με έκπτωση, πετιούνται ή ακόμα και καταστρέφονται χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν.

Οι ερευνητές ποσοτικοποίησαν αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας μια εκτεταμένη βάση δεδομένων 630.000 επιστρεφόμενων ειδών ένδυσης στην ΕΕ το 2021. Διαπίστωσαν ότι με τις τρέχουσες πρακτικές διαχείρισης επιστροφών, το 44% των επιστρεφόμενων αγαθών δεν φτάνουν ποτέ σε δεύτερο πελάτη. Από αυτά, τα μισά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, το ένα έβδομο αποτεφρώνεται και τα υπόλοιπα χάνονται κάπου στην πορεία.

Οι οικολογικές συνέπειες αυτών των αχρησιμοποίητων απορριπτόμενων αντικειμένων είναι σημαντικές, καθώς οι πόροι που καταναλώνονται και τα αέρια θερμοκηπίου που εκπέμπονται κατά την παραγωγή τους σπαταλώνται. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές που σχετίζονται με τη διαχείριση των επιστροφών είναι 4 έως 16 φορές χαμηλότερες από εκείνες από την παραγωγή αυτών των προϊόντων. Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης επιστροφών θα μπορούσαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τα απόβλητα από τα επιστρεφόμενα αγαθά.

Τι μπορούν να κάνουν τα e-shops για να μειώσουν τον όγκο των επιστρεφόμενων προϊόντων; Η βελτίωση της διαχείρισης των επιστροφών και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις φαίνεται να αποτελούν λύσεις. Με την υιοθέτηση πιο αποτελεσματικών διαδικασιών, η βιομηχανία μπορεί να μειώσει το οικολογικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπίσει ένα από τα σημαντικά κρυφά κόστη των ηλεκτρονικών αγορών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram
3 λεπτά για ανάγνωση

Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram

Το WhatsApp ανακοίνωσε σημαντικές επιχειρηματικές ενημερώσεις στο συνέδριό του στο Μαϊάμι που ενσωματώνουν τη διαχείριση μάρκετινγκ σε WhatsApp, Facebook και Instagram. Οι εταιρείες μπορούν πλέον να διαχειρίζονται εκστρατείες και για τις τρεις πλατφόρμες μέσω ενός ενιαίου πίνακα διαχείρισης διαφημίσεων.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα
5 λεπτά για ανάγνωση

Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στο μάρκετινγκ επιρροής. Ενώ οι μάρκες πειραματίζονται με προσωπικότητες που δημιουργούνται από AI, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να μην τις εμπιστεύονται. Η ανατροπή; Η αυθεντικότητα μπορεί να μην έχει τόση σημασία όσο νομίζουν όλοι.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες

Το Reddit μόλις κυκλοφόρησε κάτι που κάθε διαφημιζόμενος θα αναγνωρίσει – ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας για διαφημίσεις, όπως και της Google. Ο νέος δείκτης βελτιστοποίησης αξιολογεί τη ρύθμιση του λογαριασμού σας και σας λέει ακριβώς πού να βελτιωθείτε, καθιστώντας τη διαφήμιση στο Reddit λιγότερο παιχνίδι εικασίας.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge