4 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta αντικαθιστά επίσημα τον έλεγχο γεγονότων με το σύστημα σημειώσεων κοινότητας

Ξεκινώντας αυτή την εβδομάδα, η Meta αλλάζει θεμελιωδώς τον τρόπο επαλήθευσης των πληροφοριών στο Facebook, το Instagram και το Threads. Αντί να συνεργάζονται με ανεξάρτητους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, παρουσιάζουν τις Σημειώσεις κοινότητας, έναν μηχανισμό που βασίζεται στο crowdsourcing. Αυτή η αλλαγή είναι αμφιλεγόμενη, αλλά η Meta την παρουσιάζει ως έναν τρόπο μείωσης της προκατάληψης. Για τις μάρκες, αυτό σημαίνει μια νέα πραγματικότητα - το περιεχόμενο δεν θα χάσει την εμβέλεια, αλλά μπορεί να συμπληρωθεί δημόσια με πλαίσιο από ανώνυμους χρήστες, επηρεάζοντας ενδεχομένως την αξιοπιστία των επικοινωνιών.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η Meta αντικαθιστά επίσημα τον έλεγχο γεγονότων με το σύστημα σημειώσεων κοινότητας
Πηγή: Meta

Η Meta έχει αρχίσει να δοκιμάζει τα Community Notes στις ΗΠΑ με περίπου 200.000 συνεισφέροντες. Το νέο σύστημα επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν σημειώσεις σε αναρτήσεις, οι οποίες θα εμφανίζονται μόνο εάν άτομα με διαφορετικές απόψεις τις αξιολογούν ως χρήσιμες. Σε αντίθεση με το προηγούμενο σύστημα, όπου οι επισημασμένες αναρτήσεις μπορούσαν να χάσουν την προσέγγιση χρηστών, οι σημειώσεις κοινότητας δεν θα επηρεάσουν τη διανομή περιεχομένου.

Είναι σημαντικό για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ ότι οι διαφημίσεις προς το παρόν δεν θα υπόκεινται σε σημειώσεις κοινότητας. Ωστόσο, η λειτουργία θα ισχύει για το πιο τακτικό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων αναρτήσεων από δημόσια πρόσωπα και την ίδια τη Meta. Το σύστημα θα λειτουργεί αρχικά σε έξι γλώσσες που χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ.

Κίνδυνοι των κοινοτικών σημειώσεων

Η Meta παρουσιάζει τα Community Notes ως μια πιο διαφανή και λιγότερο προκατειλημμένη εναλλακτική λύση στον παραδοσιακό έλεγχο γεγονότων. Οι σημειώσεις θα δημοσιεύονται μόνο εάν οι χρήστες με διαφορετικές απόψεις συμφωνούν για τη χρησιμότητά τους, κάτι που η Meta ελπίζει ότι θα αποτρέψει τη μονόπλευρη προκατάληψη. Ωστόσο, ο μηχανισμός αυτός κινδυνεύει να καθορίσει την ακρίβεια των πληροφοριών από συμβιβασμούς μεταξύ διαφορετικών ομάδων συνεισφερόντων και όχι από εμπειρογνώμονες.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστάσεις όπου τα γεγονότα δεν αναγνωρίζονται εάν διαφορετικές ομάδες γνώμης δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε αυτά. Επιπλέον, το σύστημα βασίζεται σε ανώνυμους εθελοντές, ανοίγοντας χώρο για οργανωμένες εκστρατείες, χειραγώγηση και επιρροή στην κοινή γνώμη. Δεδομένου ότι το σύστημα εξαρτάται από τις συνεισφορές των χρηστών και απαιτεί συμφωνία μεταξύ διαφορετικών ομάδων, ενδέχεται να χρειαστεί πολύς χρόνος για να εμφανιστούν εξηγήσεις για παραπλανητικό περιεχόμενο, επιτρέποντας εν τω μεταξύ την ευρεία διάδοση ψευδών πληροφοριών.

Meta Community Notes

Source: Meta

Πιθανές επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Σε αντίθεση με το προηγούμενο σύστημα, οι Σημειώσεις κοινότητας δεν θα περιορίσουν την ορατότητα του περιεχομένου, αλλά θα προσθέσουν μόνο ευρύτερο πλαίσιο. Αυτό μπορεί να αποτρέψει αδικαιολόγητες κυρώσεις κατά εμπορικών σημάτων.

Για παράδειγμα, εάν ένας influencer στο Facebook δημοσίευσε έναν παραπλανητικό ισχυρισμό όπως “Το πόσιμο νερό της Νέας Υόρκης είναι μολυσμένο”, σύμφωνα με το παλιό σύστημα, η Meta μπορεί να επισημάνει την ανάρτηση ως ψευδή και να μειώσει την εμβέλειά της. Με το Community Notes, η ανάρτηση θα συνεχίσει να εξαπλώνεται χωρίς περιορισμούς, αλλά μπορεί να εμφανίζεται μια σημείωση από κάτω: «Σύμφωνα με επίσημες πηγές, το νερό της Νέας Υόρκης πληροί τα πρότυπα ασφαλείας. Περισσότερες πληροφορίες εδώ: [σύνδεσμος].” Η Meta ισχυρίζεται ότι το νέο σύστημα θα μειώσει την προκατάληψη, αλλά η επιτυχία του θα εξαρτηθεί από την ποιότητα των συνεισφερόντων και τις μεθόδους επίλυσης διαφορών. Οι εταιρείες θα πρέπει να παρακολουθούν εάν το σύστημα γίνεται εργαλείο για τη διάδοση παραπλανητικών σημειώσεων σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες;

  • Παρακολούθηση των εξελίξεων: Παρακολουθήστε την απόδοση των Σημειώσεων κοινότητας και αν παρουσιάζουν κινδύνους για τις επωνυμίες.
  • Προετοιμαστείτε για πιθανή επέκταση: Εάν το σύστημα αρχίσει να εφαρμόζεται σε διαφημίσεις ή άλλες χώρες, θα χρειαστούν στρατηγικές για τη διαχείριση δυνητικά ανακριβών σημειώσεων.
  • Εμπλακείτε στο σύστημα: Εξετάστε το ενδεχόμενο να συμμετάσχετε στο πρόγραμμα για να κατανοήσετε καλύτερα τον μηχανισμό αξιολόγησης περιεχομένου και ενδεχομένως να επηρεάσετε τη συζήτηση στον κλάδο σας.

Τα Community Notes προς το παρόν δεν αντιπροσωπεύουν θεμελιώδη αλλαγή για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά απαιτείται επαγρύπνηση σε περίπτωση που η Meta αρχίσει να αναπτύσσει και να επεκτείνει το σύστημα.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram
3 λεπτά για ανάγνωση

Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram

Το WhatsApp ανακοίνωσε σημαντικές επιχειρηματικές ενημερώσεις στο συνέδριό του στο Μαϊάμι που ενσωματώνουν τη διαχείριση μάρκετινγκ σε WhatsApp, Facebook και Instagram. Οι εταιρείες μπορούν πλέον να διαχειρίζονται εκστρατείες και για τις τρεις πλατφόρμες μέσω ενός ενιαίου πίνακα διαχείρισης διαφημίσεων.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα
5 λεπτά για ανάγνωση

Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στο μάρκετινγκ επιρροής. Ενώ οι μάρκες πειραματίζονται με προσωπικότητες που δημιουργούνται από AI, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να μην τις εμπιστεύονται. Η ανατροπή; Η αυθεντικότητα μπορεί να μην έχει τόση σημασία όσο νομίζουν όλοι.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες

Το Reddit μόλις κυκλοφόρησε κάτι που κάθε διαφημιζόμενος θα αναγνωρίσει – ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας για διαφημίσεις, όπως και της Google. Ο νέος δείκτης βελτιστοποίησης αξιολογεί τη ρύθμιση του λογαριασμού σας και σας λέει ακριβώς πού να βελτιωθείτε, καθιστώντας τη διαφήμιση στο Reddit λιγότερο παιχνίδι εικασίας.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge