4 λεπτά για ανάγνωση

Οι πιο επιτυχημένες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Τι κυριαρχεί στην ηλεκτρονική αγορά

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Digital 2025: Global Overview Report, το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε εξαιρετική ανάπτυξη το 2024, με τις συνολικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών να ξεπερνούν τα 4,12 τρισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση άνω του μισού τρισεκατομμυρίου δολαρίων (14,6%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Με πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια ενεργούς αγοραστές στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει μια όλο και πιο ισχυρή δύναμη στο λιανικό εμπόριο. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε ποιες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου οδηγούν αυτήν την έκρηξη ψηφιακών αγορών.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι πιο επιτυχημένες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Τι κυριαρχεί στην ηλεκτρονική αγορά
Πηγή: Depositphotos

Κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Ηγέτες στις διαδικτυακές πωλήσεις

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Datareportal, οι ισχυρότερες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου στις διαδικτυακές πωλήσεις είναι:

  • Η μόδα διεκδικεί την πρώτη θέση μεταξύ των ηγετών του ηλεκτρονικού εμπορίου αφού δημιούργησε περισσότερα από 770 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε διαδικτυακές πωλήσεις.
  • Τα τρόφιμα έγιναν ο δεύτερος μεγαλύτερος τομέας στις διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του 2024, με έσοδα περίπου 680 εκατομμυρίων δολαρίων, υποδεικνύοντας ότι οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων έχουν γίνει τυπική συμπεριφορά των καταναλωτών.
  • Το DIY &; Hardware εξασφάλισε τη θέση του ως το τρίτο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς, με πωλήσεις που φτάνουν σχεδόν μισό τρισεκατομμύριο δολάρια.
  • Τα online έσοδα από ηλεκτρονικά προϊόντα έφτασαν τα 465 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του έτους, γεγονός που διατήρησε την κατηγορία μεταξύ των πιο δημοφιλών επιλογών ηλεκτρονικών αγορών.
  • Τα φυσικά μέσα, τα οποία περιλαμβάνουν βιβλία, επιτραπέζια παιχνίδια, δίσκους βινυλίου και DVD, κέρδισαν 439 εκατομμύρια δολάρια μέσω διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 2024.
ecommerce categories

Datareportal.com

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στο πλαίσιο του συνολικού λιανικού εμπορίου

Αυτή η ανάλυση αποκαλύπτει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει περίπου το 17,3% των παγκόσμιων δαπανών καταναλωτικών αγαθών, αν και γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Το τρέχον μερίδιο αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ελαφρώς χαμηλότερο από τα επίπεδα της πανδημίας του 2021, αλλά αυξήθηκε κατά 50% σε σύγκριση με το βασικό σενάριο του 2019, το οποίο κατέγραψε 12% παγκόσμιες πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών μέσω διαδικτυακών καναλιών.

Περιφερειακές διαφορές

Το ποσοστό του ηλεκτρονικού εμπορίου στο συνολικό λιανικό εμπόριο διαφέρει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων εθνών:

  • Οι Ηνωμένες Πολιτείες οδηγούν όλα τα έθνη έχοντας διαδικτυακές δαπάνες καταναλωτικών αγαθών που αποτελούν το 33,9% της συνολικής λιανικής αγοράς τους
  • Η Κίνα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με 31,2%
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι δεύτερο με 23,2%
  • Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί λιγότερο από το 10% των συνολικών λιανικών δαπανών σε πολλές αναπτυσσόμενες οικονομίες
E-commerce Categories: online share of consumer goods spend

Source: Datareportal.com

Κυρίαρχοι διαδικτυακοί λιανοπωλητές

Σύμφωνα με την έκθεση Digital 2025: Global Overview Report Η Amazon διατηρεί τη θέση της ως ο κορυφαίος διαδικτυακός λιανοπωλητής παγκοσμίως μέσω της ηγετικής της θέσης στις εφαρμογές αγορών για κινητά. Η Shopee κατέχει τη δεύτερη θέση λόγω της κυρίαρχης παρουσίας της στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Βραζιλία, ακολουθούμενη από την Flipkart στην τρίτη θέση, η οποία λειτουργεί από την Ινδία. Η νέα κατάταξη δείχνει ότι η Temu αντικαθιστά τη Shein ως ο τέταρτος πιο δημοφιλής διαδικτυακός λιανοπωλητής.

most used mobile shiopping apps

Source: Datareportal.com

Μελλοντικές προοπτικές

Η ανάπτυξη των online αγοραστών μαζί με την ανάπτυξη υποδομών logistics θα οδηγήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο να επεκτείνει το μερίδιό του στο συνολικό λιανικό εμπόριο. Η διαδικτυακή έρευνα αγοράς δείχνει ότι η μόδα πιθανότατα θα διατηρήσει την πρώτη της θέση, αλλά οι κατηγορίες τροφίμων και DIY θα επεκτείνουν την ψηφιακή τους παρουσία.

Η επιτυχία των λιανοπωλητών εξαρτάται από την ικανότητά τους να κατανοούν τις τάσεις της αγοράς , αναπτύσσοντας παράλληλα ψηφιακές στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση των διαδικτυακών δυνατοτήτων τους. Οι αγοραστές επιδεικνύουν πλέον αυξανόμενη αποδοχή της αγοράς αγαθών μέσω διαδικτυακών καναλιών, γεγονός που δημιουργεί νέες επιχειρηματικές προοπτικές σε όλους τους τομείς λιανικής.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+