4 λεπτά για ανάγνωση

Οι πιο επιτυχημένες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Τι κυριαρχεί στην ηλεκτρονική αγορά

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Digital 2025: Global Overview Report, το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε εξαιρετική ανάπτυξη το 2024, με τις συνολικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών να ξεπερνούν τα 4,12 τρισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση άνω του μισού τρισεκατομμυρίου δολαρίων (14,6%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Με πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια ενεργούς αγοραστές στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει μια όλο και πιο ισχυρή δύναμη στο λιανικό εμπόριο. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε ποιες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου οδηγούν αυτήν την έκρηξη ψηφιακών αγορών.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι πιο επιτυχημένες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Τι κυριαρχεί στην ηλεκτρονική αγορά
Πηγή: Depositphotos

Κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Ηγέτες στις διαδικτυακές πωλήσεις

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Datareportal, οι ισχυρότερες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου στις διαδικτυακές πωλήσεις είναι:

  • Η μόδα διεκδικεί την πρώτη θέση μεταξύ των ηγετών του ηλεκτρονικού εμπορίου αφού δημιούργησε περισσότερα από 770 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε διαδικτυακές πωλήσεις.
  • Τα τρόφιμα έγιναν ο δεύτερος μεγαλύτερος τομέας στις διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του 2024, με έσοδα περίπου 680 εκατομμυρίων δολαρίων, υποδεικνύοντας ότι οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων έχουν γίνει τυπική συμπεριφορά των καταναλωτών.
  • Το DIY &; Hardware εξασφάλισε τη θέση του ως το τρίτο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς, με πωλήσεις που φτάνουν σχεδόν μισό τρισεκατομμύριο δολάρια.
  • Τα online έσοδα από ηλεκτρονικά προϊόντα έφτασαν τα 465 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του έτους, γεγονός που διατήρησε την κατηγορία μεταξύ των πιο δημοφιλών επιλογών ηλεκτρονικών αγορών.
  • Τα φυσικά μέσα, τα οποία περιλαμβάνουν βιβλία, επιτραπέζια παιχνίδια, δίσκους βινυλίου και DVD, κέρδισαν 439 εκατομμύρια δολάρια μέσω διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 2024.
ecommerce categories

Datareportal.com

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στο πλαίσιο του συνολικού λιανικού εμπορίου

Αυτή η ανάλυση αποκαλύπτει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει περίπου το 17,3% των παγκόσμιων δαπανών καταναλωτικών αγαθών, αν και γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Το τρέχον μερίδιο αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ελαφρώς χαμηλότερο από τα επίπεδα της πανδημίας του 2021, αλλά αυξήθηκε κατά 50% σε σύγκριση με το βασικό σενάριο του 2019, το οποίο κατέγραψε 12% παγκόσμιες πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών μέσω διαδικτυακών καναλιών.

Περιφερειακές διαφορές

Το ποσοστό του ηλεκτρονικού εμπορίου στο συνολικό λιανικό εμπόριο διαφέρει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων εθνών:

  • Οι Ηνωμένες Πολιτείες οδηγούν όλα τα έθνη έχοντας διαδικτυακές δαπάνες καταναλωτικών αγαθών που αποτελούν το 33,9% της συνολικής λιανικής αγοράς τους
  • Η Κίνα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με 31,2%
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι δεύτερο με 23,2%
  • Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί λιγότερο από το 10% των συνολικών λιανικών δαπανών σε πολλές αναπτυσσόμενες οικονομίες
E-commerce Categories: online share of consumer goods spend

Source: Datareportal.com

Κυρίαρχοι διαδικτυακοί λιανοπωλητές

Σύμφωνα με την έκθεση Digital 2025: Global Overview Report Η Amazon διατηρεί τη θέση της ως ο κορυφαίος διαδικτυακός λιανοπωλητής παγκοσμίως μέσω της ηγετικής της θέσης στις εφαρμογές αγορών για κινητά. Η Shopee κατέχει τη δεύτερη θέση λόγω της κυρίαρχης παρουσίας της στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Βραζιλία, ακολουθούμενη από την Flipkart στην τρίτη θέση, η οποία λειτουργεί από την Ινδία. Η νέα κατάταξη δείχνει ότι η Temu αντικαθιστά τη Shein ως ο τέταρτος πιο δημοφιλής διαδικτυακός λιανοπωλητής.

most used mobile shiopping apps

Source: Datareportal.com

Μελλοντικές προοπτικές

Η ανάπτυξη των online αγοραστών μαζί με την ανάπτυξη υποδομών logistics θα οδηγήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο να επεκτείνει το μερίδιό του στο συνολικό λιανικό εμπόριο. Η διαδικτυακή έρευνα αγοράς δείχνει ότι η μόδα πιθανότατα θα διατηρήσει την πρώτη της θέση, αλλά οι κατηγορίες τροφίμων και DIY θα επεκτείνουν την ψηφιακή τους παρουσία.

Η επιτυχία των λιανοπωλητών εξαρτάται από την ικανότητά τους να κατανοούν τις τάσεις της αγοράς , αναπτύσσοντας παράλληλα ψηφιακές στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση των διαδικτυακών δυνατοτήτων τους. Οι αγοραστές επιδεικνύουν πλέον αυξανόμενη αποδοχή της αγοράς αγαθών μέσω διαδικτυακών καναλιών, γεγονός που δημιουργεί νέες επιχειρηματικές προοπτικές σε όλους τους τομείς λιανικής.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram
3 λεπτά για ανάγνωση

Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram

Το WhatsApp ανακοίνωσε σημαντικές επιχειρηματικές ενημερώσεις στο συνέδριό του στο Μαϊάμι που ενσωματώνουν τη διαχείριση μάρκετινγκ σε WhatsApp, Facebook και Instagram. Οι εταιρείες μπορούν πλέον να διαχειρίζονται εκστρατείες και για τις τρεις πλατφόρμες μέσω ενός ενιαίου πίνακα διαχείρισης διαφημίσεων.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα
5 λεπτά για ανάγνωση

Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στο μάρκετινγκ επιρροής. Ενώ οι μάρκες πειραματίζονται με προσωπικότητες που δημιουργούνται από AI, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να μην τις εμπιστεύονται. Η ανατροπή; Η αυθεντικότητα μπορεί να μην έχει τόση σημασία όσο νομίζουν όλοι.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες

Το Reddit μόλις κυκλοφόρησε κάτι που κάθε διαφημιζόμενος θα αναγνωρίσει – ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας για διαφημίσεις, όπως και της Google. Ο νέος δείκτης βελτιστοποίησης αξιολογεί τη ρύθμιση του λογαριασμού σας και σας λέει ακριβώς πού να βελτιωθείτε, καθιστώντας τη διαφήμιση στο Reddit λιγότερο παιχνίδι εικασίας.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge