
Κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου: Ηγέτες στις διαδικτυακές πωλήσεις
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Datareportal, οι ισχυρότερες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου στις διαδικτυακές πωλήσεις είναι:
- Η μόδα διεκδικεί την πρώτη θέση μεταξύ των ηγετών του ηλεκτρονικού εμπορίου αφού δημιούργησε περισσότερα από 770 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε διαδικτυακές πωλήσεις.
- Τα τρόφιμα έγιναν ο δεύτερος μεγαλύτερος τομέας στις διαδικτυακές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του 2024, με έσοδα περίπου 680 εκατομμυρίων δολαρίων, υποδεικνύοντας ότι οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων έχουν γίνει τυπική συμπεριφορά των καταναλωτών.
- Το DIY &; Hardware εξασφάλισε τη θέση του ως το τρίτο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς, με πωλήσεις που φτάνουν σχεδόν μισό τρισεκατομμύριο δολάρια.
- Τα online έσοδα από ηλεκτρονικά προϊόντα έφτασαν τα 465 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του έτους, γεγονός που διατήρησε την κατηγορία μεταξύ των πιο δημοφιλών επιλογών ηλεκτρονικών αγορών.
- Τα φυσικά μέσα, τα οποία περιλαμβάνουν βιβλία, επιτραπέζια παιχνίδια, δίσκους βινυλίου και DVD, κέρδισαν 439 εκατομμύρια δολάρια μέσω διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 2024.

Datareportal.com
Το ηλεκτρονικό εμπόριο στο πλαίσιο του συνολικού λιανικού εμπορίου
Αυτή η ανάλυση αποκαλύπτει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει περίπου το 17,3% των παγκόσμιων δαπανών καταναλωτικών αγαθών, αν και γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Το τρέχον μερίδιο αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ελαφρώς χαμηλότερο από τα επίπεδα της πανδημίας του 2021, αλλά αυξήθηκε κατά 50% σε σύγκριση με το βασικό σενάριο του 2019, το οποίο κατέγραψε 12% παγκόσμιες πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών μέσω διαδικτυακών καναλιών.
Περιφερειακές διαφορές
Το ποσοστό του ηλεκτρονικού εμπορίου στο συνολικό λιανικό εμπόριο διαφέρει σημαντικά μεταξύ των διαφόρων εθνών:
- Οι Ηνωμένες Πολιτείες οδηγούν όλα τα έθνη έχοντας διαδικτυακές δαπάνες καταναλωτικών αγαθών που αποτελούν το 33,9% της συνολικής λιανικής αγοράς τους
- Η Κίνα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με 31,2%
- Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι δεύτερο με 23,2%
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί λιγότερο από το 10% των συνολικών λιανικών δαπανών σε πολλές αναπτυσσόμενες οικονομίες

Source: Datareportal.com
Κυρίαρχοι διαδικτυακοί λιανοπωλητές
Σύμφωνα με την έκθεση Digital 2025: Global Overview Report Η Amazon διατηρεί τη θέση της ως ο κορυφαίος διαδικτυακός λιανοπωλητής παγκοσμίως μέσω της ηγετικής της θέσης στις εφαρμογές αγορών για κινητά. Η Shopee κατέχει τη δεύτερη θέση λόγω της κυρίαρχης παρουσίας της στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Βραζιλία, ακολουθούμενη από την Flipkart στην τρίτη θέση, η οποία λειτουργεί από την Ινδία. Η νέα κατάταξη δείχνει ότι η Temu αντικαθιστά τη Shein ως ο τέταρτος πιο δημοφιλής διαδικτυακός λιανοπωλητής.

Source: Datareportal.com
Μελλοντικές προοπτικές
Η ανάπτυξη των online αγοραστών μαζί με την ανάπτυξη υποδομών logistics θα οδηγήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο να επεκτείνει το μερίδιό του στο συνολικό λιανικό εμπόριο. Η διαδικτυακή έρευνα αγοράς δείχνει ότι η μόδα πιθανότατα θα διατηρήσει την πρώτη της θέση, αλλά οι κατηγορίες τροφίμων και DIY θα επεκτείνουν την ψηφιακή τους παρουσία.
Η επιτυχία των λιανοπωλητών εξαρτάται από την ικανότητά τους να κατανοούν τις τάσεις της αγοράς , αναπτύσσοντας παράλληλα ψηφιακές στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση των διαδικτυακών δυνατοτήτων τους. Οι αγοραστές επιδεικνύουν πλέον αυξανόμενη αποδοχή της αγοράς αγαθών μέσω διαδικτυακών καναλιών, γεγονός που δημιουργεί νέες επιχειρηματικές προοπτικές σε όλους τους τομείς λιανικής.