
Οι αριθμοί είναι έντονοι: ενώ το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο αναμένεται να προσθέσει 323 δισεκατομμύρια λίρες στις οικονομίες της ΕΕ ετησίως, πρόσθετες εμπορικές τριβές έχουν περιορίσει αυτή την ευκαιρία για τις επιχειρήσεις με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Η αξία των λιανικών εξαγωγών εκτός τροφίμων έχει μειωθεί κατά σχεδόν 18% από το 2019, με τον τομέα ένδυσης και υπόδησης να πλήττεται ιδιαίτερα σκληρά.
Η μείωση αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του κλιμακούμενου κόστους εφοδιαστικής, της πολυπλοκότητας της καταχώρισης μιας οντότητας της ΕΕ για διαπραγμάτευση και των αυξημένων καθυστερήσεων σε μια ήδη ανταγωνιστική αγορά. Ο τομέας της ένδυσης, κάποτε ένας από τους τρεις κορυφαίους εξαγωγείς, έχει δει μια δραματική πτώση στις αξίες των εξαγωγών, με την Υγεία &; Ομορφιά, τα Ηλεκτρικά και το DIY &; Κηπουρική να γίνονται οι κυρίαρχες κατηγορίες.

Source: Channelx.world
Παρά τις προκλήσεις αυτές, υπάρχει μια θετική επένδυση. Οι διαδικτυακές αγορές έχουν αναδειχθεί ως ένα ζωτικό κανάλι για τις μάρκες και τους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου να πλοηγηθούν στο νέο εμπορικό τοπίο. Δεδομένου ότι πάνω από τα δύο πέμπτα των 322,6 δισεκατομμυρίων λιρών στερλινών της ΕΕ πραγματοποιούνται πλέον μέσω αγορών, οι πλατφόρμες αυτές προσφέρουν μια εξορθολογισμένη πορεία πρόσβασης σε εύπορα και νεότερα δημογραφικά στοιχεία καταναλωτών.
Η συγκέντρωση των πωλήσεων μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ σημαίνει ότι οι 10 κορυφαίες διαδικτυακές αγορές αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος των διαδικτυακών πωλήσεων μη εδώδιμων προϊόντων, ενώ μόνο οι πωλήσεις στην αγορά αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον 133 δισεκατομμύρια λίρες ηλεκτρονικού εμπορίου της ΕΕ. Αυτό παρουσιάζει μια ευκαιρία για τις μάρκες και τους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου να προσαρμοστούν και να ευδοκιμήσουν στο νέο τοπίο.

Source: Channelx.world
Για να επιτύχουν, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην ευελιξία, την καινοτομία και την αφοσίωση των πελατών. Αξιοποιώντας τις διαδικτυακές αγορές και αναπτύσσοντας στρατηγικές για την πλοήγηση στις πολυπλοκότητες του νέου ρυθμιστικού τοπίου, οι μάρκες και οι λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου μπορούν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του Brexit και να αξιοποιήσουν τις αναδυόμενες ευκαιρίες.
Ενώ το Brexit έχει επιφέρει σημαντικές προκλήσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ηνωμένου Βασιλείου, έχει επίσης παρουσιάσει ευκαιρίες ανάπτυξης και προσαρμογής. Καθώς ο κλάδος συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να παραμείνουν μπροστά από την καμπύλη και να αδράξουν τη στιγμή για να προωθήσουν την καινοτομία και την επιτυχία στην ψηφιακή οικονομία.