3 λεπτά για ανάγνωση

Παγκόσμια πτώση μετοχών: Οι 10 κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου μειώθηκαν κατά 18%

Οι παγκόσμιες χρηματιστηριακές αγορές αντιμετωπίζουν σημαντική ύφεση αυτές τις μέρες, αλλά ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει ακόμη πιο δραματική πτώση. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ECDB, ενώ οι παγκόσμιοι δείκτες έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 12%, οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν χάσει έως και το 18% της αξίας τους.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Παγκόσμια πτώση μετοχών: Οι 10 κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου μειώθηκαν κατά 18%
Πηγή: Depositphotos

Οι αριθμοί λένε μια ξεκάθαρη ιστορία

Οι παραδοσιακοί δείκτες S&P 500 και DAX 30 υποχώρησαν κατά 12%, ενώ ο MSCI World Index μειώθηκε κατά 11%, σύμφωνα με τα τρέχοντα στοιχεία της αγοράς, τα οποία έτρεξαν από τις 7 Απριλίου 2025. Οι μεγάλες μετοχές ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των Amazon, Alibaba και PDD έως το eBay, έχουν χάσει το 18% της αξίας των μετοχών τους από τις 28 Μαρτίου 2025, ενώ οι παραδοσιακοί δείκτες διατήρησαν το 88-89% της πρόσφατης αξίας τους.

Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου δείχνει εξαιρετική ευαισθησία στις σημερινές γεωπολιτικές εντάσεις λόγω αυτής της εξέλιξης. Οι παραδοσιακοί δείκτες παραμένουν στο 88-89%, ενώ οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν πέσει κατακόρυφα στο 82%.

Γιατί το ηλεκτρονικό εμπόριο ειδικότερα;

Η πιο σημαντική πτώση στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αρκετές λογικές εξηγήσεις. Ένας βασικός παράγοντας είναι η εξάρτηση αυτών των εταιρειών από το διασυνοριακό εμπόριο.

Η Amazon αντλεί μεγάλο ποσοστό των οικονομικών εσόδων της από δραστηριότητες στην παγκόσμια αγορά. Η αύξηση των δασμών οδηγεί σε υψηλότερο κόστος για τις διασυνοριακές πωλήσεις αγαθών, επομένως οι επιχειρήσεις πρέπει είτε να ροκανίσουν τα περιθώρια κέρδους τους είτε να αυξήσουν τις τιμές για τους πελάτες, γεγονός που μειώνει τη ζήτηση της αγοράς. Και τα δύο αυτά σενάρια πρόβλεψης ανάπτυξης είναι δυσμενή για τους επενδυτές που τα παρακολουθούν.

Stock Prices of the Top 10 eCommerce Companies Dropped by 18% Since March

Source: ECDB

Κινεζικές εταιρείες στην πρώτη γραμμή

Οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των Alibaba, PDD και JD.com αντιμετωπίζουν άμεσες απειλές από τις συνεχιζόμενες συζητήσεις για τους δασμούς. Αυτές οι εταιρείες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές των ΗΠΑ για εξαγωγές, ενώ αντιμετωπίζουν πιθανές ενέργειες αντιποίνων που θα μπορούσαν να μειώσουν τον αριθμό των πελατών τους και να καταστήσουν πιο δύσκολη τη λειτουργία των δικτύων παράδοσης. Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν τη συζήτηση για τους δασμούς, αλλά θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο αντίκτυπο από την Κίνα. Η Κίνα επωφελείται τόσο από το μέγεθος της εγχώριας αγοράς όσο και από την ανεξαρτησία του οικοσυστήματος, ενώ λειτουργεί ως σημαντικός εξαγωγέας, ο οποίος θα δει τον όγκο του εμπορίου της να μειώνεται καθώς οι διαδρομές μετατοπίζονται πέρα από τις παραδοσιακές διαδρομές.

Παγκόσμια πτώση μετοχών: Τι σημαίνει αυτό για τους μικρότερους παίκτες

Η τρέχουσα κατάσταση παρουσιάζει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις για τις μικρότερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι αυξανόμενες παγκόσμιες εμπορικές πολυπλοκότητες σε συνδυασμό με τα αυξημένα έξοδα για τη διασυνοριακή επιχειρηματική δραστηριότητα δημιουργούν εμπόδια για όλους τους συμμετέχοντες. Οι τοπικοί πωλητές που λειτουργούν ανεξάρτητα από το διεθνές εμπόριο μπορεί να ανακαλύψουν νέες επιχειρηματικές δυνατότητες λόγω των τρεχουσών τάσεων της αγοράς.

Η συνεχιζόμενη τάση δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο ως ψηφιακή επιχείρηση συνεχίζει να λειτουργεί με βάση τις θεμελιώδεις οικονομικές και πολιτικές δυνάμεις της παγκόσμιας αγοράς.

Η τρέχουσα κατάσταση της αγοράς απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, διότι οι συζητήσεις για τα τιμολόγια θα επηρεάσουν βαθιά τόσο την απόδοση της χρηματιστηριακής αγοράς όσο και τις λειτουργικές πτυχές του ηλεκτρονικού εμπορίου τις επόμενες εβδομάδες.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+