12 λεπτά για ανάγνωση

Προκλήσεις εφαρμογής αυτοματισμού AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Είστε ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Όταν ξυπνάτε μια μέρα, όλα τα ερωτήματα των πελατών σας απαντώνται αυτόματα, το απόθεμά σας διαχειρίζεται σε τέλεια ισορροπία και οι καμπάνιες μάρκετινγκ εκτελούνται με αυτόματο πιλότο. Και όλα αυτά χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Ακούγεται σαν όνειρο; Δεν χρειάζεται να είναι. Αλλά, όπως έχουν μάθει πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ο δρόμος προς αυτήν την ψηφιακή ουτοπία έρχεται με το δικό του σύνολο εμποδίων με τη μορφή AI. Ας ρίξουμε μια ματιά στις προκλήσεις της υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να αντιμετωπίσετε - και, το πιο σημαντικό, πώς να τις ξεπεράσετε.

Jiri Kral
Jiri Kral
Content Manager, Smartsupp
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Προκλήσεις εφαρμογής αυτοματισμού AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Πηγή: Depositphotos

Προσδιορισμός κοινών προκλήσεων τεχνητής νοημοσύνης στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Πριν συζητήσετε συγκεκριμένες λύσεις, πρέπει να γνωρίζετε τις προκλήσεις που μπορεί να έχετε κατά την εφαρμογή και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου. Είτε πρόκειται για ζητήματα ποιότητας δεδομένων είτε για ζητήματα ενσωμάτωσης, αυτές οι υπεύθυνες προκλήσεις AI θα μπορούσαν κάλλιστα να σπάσουν την εφαρμογή σας ή να την κάνουν.

🔦Ας δούμε τα πιο κοινά εμπόδια – και το πιο σημαντικό, πώς να τα αντιμετωπίσουμε.

Ποιότητα και ποσότητα δεδομένων

Γνωρίζατε ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα των εταιρειών (74%) αγωνίζονται να επιτύχουν και να κλιμακώσουν την αξία με την τεχνητή νοημοσύνη;

Έρευνα της BCG που καλύπτει (24 Οκτωβρίου 2024) 1.000 CXOs και ανώτερα στελέχη από δέκα κλάδους σε 59 χώρες της Ασίας, της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, η μετατροπή των επενδύσεων AI σε πραγματικό αντίκτυπο είναι εκεί όπου η πρόκληση στον κυβερνοχώρο της AI διαφαίνεται μεγαλύτερη.

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια είναι η κακή διαχείριση δεδομένων. Ακόμη και η καλύτερη λύση AI είναι αναποτελεσματική χωρίς μια ισχυρή στρατηγική δεδομένων. Ακόμη και οι λύσεις εξυπηρέτησης πελατών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως οι βοηθοί αγορών τεχνητής νοημοσύνης, είναι εξίσου αποτελεσματικές με τα δεδομένα στα οποία είναι κατασκευασμένες. Εάν τα δεδομένα από τα οποία εξαρτώνται είναι παλιά, αραιά ή κακώς δομημένα, ανεξάρτητα από το πόσο εξελιγμένη είναι η τεχνητή νοημοσύνη, οι ακριβείς και ουσιαστικές απαντήσεις θα είναι άπιαστες.

Τα καλά νέα; Είναι απολύτως επιλύσιμο. Το πρώτο βήμα είναι τα κεντρικά δεδομένα – βεβαιωθείτε ότι έχετε μια σταθερή βάση γνώσεων και οντότητες όπως οι πιο πρόσφατες συχνές ερωτήσεις, λεπτομέρειες προϊόντων / υπηρεσιών, συνομιλίες πελατών. Αυτή η φορά και η χρηματική επένδυση θα αποκομίσουν γρήγορα οφέλη με την αυτοματοποίηση AI, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Data Privacy and Security

Source: Depositphotos

Απόρρητο και ασφάλεια δεδομένων

Όπως μιλήσαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί από δεδομένα, πολλά από αυτά. Συχνά, αυτό σημαίνει ευαίσθητα δεδομένα πελατών.

Αλλά από την άποψη των καταναλωτών, σε μια εποχή όπου οι παραβιάσεις δεδομένων γεμίζουν τις ειδήσεις, η έννοια του μέσου ανθρώπου που νοιάζεται για την ιδιωτική του ζωή είναι κατανοητή.

Οι φόβοι των καταναλωτών σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τις εταιρείες έχουν τεκμηριωθεί καλά: μια μελέτη του Pew Research Center (18 Οκτωβρίου 2023) διαπίστωσε ότι ένα τεράστιο 81% των ανθρώπων στις ΗΠΑ ανησυχούν ότι οι εταιρείες από τις οποίες αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες θα χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να επεξεργαστούν τα δεδομένα τους με τρόπους που θα προτιμούσαν να μην το κάνουν.

Μεροληψία στους αλγόριθμους AI

Φανταστείτε λοιπόν ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι σαν ένας εξαιρετικά έξυπνος αλλά προκατειλημμένος βοηθός. Κατά καιρούς, αντιλαμβάνεται τον κόσμο με δυαδικό τρόπο, παρά την πολύπλευρη φύση της πραγματικότητας. Ναι, έτσι μπορούν να λειτουργήσουν οι αλγόριθμοι AI. Αποκτούν «προκαταλήψεις» από τα δεδομένα της εκπαίδευσής τους – όπως ένα παιδί που μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον γεμάτο στερεότυπα.

Από επιχειρηματική άποψη, αυτό σημαίνει ότι το AI σας μπορεί να παίζει αγαπημένα. Για παράδειγμα, ένα σύστημα AI μπορεί να προτείνει σταθερά προϊόντα υψηλότερης τιμής σε ορισμένα τμήματα πελατών, αγνοώντας τις πραγματικές προτιμήσεις τους. Αυτό δεν είναι μόνο ενοχλητικό, είναι κακό για τις επιχειρήσεις.

Ενσωμάτωση με υπάρχοντα συστήματα

Για να αγκαλιάσετε πλήρως την τεχνητή νοημοσύνη, πρέπει να εγκαταλείψετε ορισμένα από τα υπάρχοντα εργαλεία σας, ανεξάρτητα από τις προσωπικές σας προτιμήσεις. Είναι λυπηρό, αλλά μερικές φορές τα αγαπημένα σας αξεσουάρ απλά δεν ταιριάζουν πια. Για πολλά διαδικτυακά καταστήματα, η βέλτιστη λύση είναι να παραμείνετε με καθιερωμένα εργαλεία με απρόσκοπτες ενσωματώσεις. Σε τελική ανάλυση, γιατί θα θέλατε να επανεφεύρετε τον τροχό όταν υπάρχουν ήδη ισχυρά εργαλεία AI, έτοιμα να λειτουργήσουν με την υπάρχουσα ρύθμισή σας;

💡Για παράδειγμα, εάν θέλετε να εφαρμόσετε ένα chatbot AI βασισμένο στην επεξεργασία φυσικής γλώσσας μαζί με μια ζωντανή συνομιλία με έξυπνες λειτουργίες, είναι λογικό να επιλέξετε έναν μεγαλύτερο συνεργάτη όπως το Smartsupp. Ενσωματώνεται απρόσκοπτα με κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων Shopify, WordPress, Magento, BigCommerceκαι PrestaShop. Αυτές οι ενσωματώσεις πραγματοποιούνται γρήγορα (σε λίγα λεπτά) και δεν χρειάζεστε κωδικοποιητή για να σας βοηθήσει να ξεκινήσετε και να λειτουργήσετε.

Implementing AI solution

Source: Depositphotos

Εφαρμογή λύσεων AI

Η επιλογή της λύσης AI είναι μόνο το πρώτο βήμα σε ένα μακρύ ταξίδι. Οι πραγματικές προκλήσεις ξεκινούν εδώ: πρέπει να έχετε αρκετά δεδομένα υψηλής ποιότητας. πρέπει να ελέγξετε αυστηρά για μεροληψία AI. και επιτυγχάνοντας απρόσκοπτη ενοποίηση μεταξύ όλων των συστημάτων σας.

Μετριασμός της μεροληψίας στους αλγόριθμους AI

Όσον αφορά τη μεροληψία AI, υπάρχουν δύο πράγματα που έχουν σημασία – η ποιότητα των δεδομένων εισόδου και μια καλά καθορισμένη εργασία. Η τεχνητή νοημοσύνη μερικές φορές προσπαθεί να βρει λύση για να μας ευχαριστήσει, ακόμη και αν δεν διαθέτει κάποιες σημαντικές πληροφορίες. Αλλά αυτό μπορεί δυστυχώς μερικές φορές να γυρίσει μπούμερανγκ αν δεν καθοδηγείται σωστά.

Πρέπει να τροφοδοτήσετε το AI σας όχι μόνο οποιαδήποτε δεδομένα, αλλά ποιοτικά δεδομένα που αντιπροσωπεύουν το πλήρες φάσμα των αναγκών της επιχείρησής σας. Στη συνέχεια, δοκιμάστε, δοκιμάστε και δοκιμάστε ξανά. Αναζητήστε τάσεις, εντοπίστε τις τρύπες στη γνώση και προσφέρετε περισσότερες πληροφορίες που λείπουν και βοηθούν στην αντιστάθμιση τυχόν προκατάληψης. Ναι, είναι κουραστική δουλειά – να προσπαθείς να βρεις μια βελόνα στα άχυρα, κάπως. Αλλά πιστέψτε μας ότι αξίζει τον κόπο.

Είτε δημιουργείτε AI για να γράφετε κείμενο, είτε αυτοματοποιείτε διαδικασίες είτε αυτοματοποιείτε την εξυπηρέτηση πελατών ως chatbot AI, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζει πότε να κάνει ερωτήσεις όταν είναι αβέβαιο.

Διασφάλιση διαφάνειας στις διαδικασίες τεχνητής νοημοσύνης

Η διαφάνεια στις διαδικασίες τεχνητής νοημοσύνης εκτείνεται πέρα από την απλή ενσωμάτωση των κανόνων στη νομική ορολογία. Πρόκειται για το να κάνουμε αυτούς τους κανόνες ορατούς, κατανοητούς και να επιβάλλονται επανειλημμένα.

Για να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη στους πελάτες σας, πρέπει να γνωρίζουν ακριβώς πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, ποιες αποφάσεις λάβατε και γιατί. Η διαφάνεια δεν μπορεί να λυθεί με ένα πλαίσιο ελέγχου – είναι μια συνεχής συζήτηση, η οποία πρέπει να είναι σαφής και εύκολα προσβάσιμη, όχι θαμμένη κάτω από την ορολογία των δικηγόρων.

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη από το να επικοινωνείτε απευθείας με τους πελάτες. Απαντήστε στις ερωτήσεις τους, εκτελέστε διαδικτυακά σεμινάρια και γράψτε ενημερωτικά δελτία που καλύπτουν με συνέπεια αυτό το θέμα. Ορίστε ονομαστικές αξίες και ενθαρρύνετε τους χρήστες να εμφανιστούν στην περίσταση. Μιλώντας μαζί τους προσωπικά και στη συνέχεια εξηγώντας τις αποχρώσεις της τεχνητής νοημοσύνης ανοίγει συνεχώς ένα περιβάλλον διαφάνειας. Εξάλλου, η μπάλα είναι στο γήπεδό σας – ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνείτε μαζί τους είναι ζωτικής σημασίας για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.

Data Privacy and Security

Source: Depositphotos

Διασφάλιση του απορρήτου και της ασφάλειας των δεδομένων

Το τραπεζικό θησαυροφυλάκιο προστατεύει εκατομμύρια σε περιουσιακά στοιχεία. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα δεδομένα των πελατών. Μια μόνο ρωγμή στην ασφάλειά σας, και ακριβώς έτσι – η φήμη σας θα καταρρεύσει σαν ένα πακέτο καρτών.

Με τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης να επεξεργάζονται τόνους ευαίσθητων δεδομένων στο σύγχρονο ψηφιακό μας περιβάλλον, η προστασία δεν είναι μόνο σημαντική αλλά ζωτικής σημασίας. Η στρατηγική σας για την προστασία των δεδομένων πρέπει επίσης να αλλάξει, ακριβώς όπως οι χώρες έχουν διαφορετικούς νόμους. Είτε πρόκειται για παράδειγμα GDPR στην Ευρώπη είτε CCPA στην Καλιφόρνια.

Ακολουθούν αποδεδειγμένες μέθοδοι για την καλύτερη προστασία των δεδομένων σας:

  • Κρυπτογραφήστε τα πάντα: Κρυπτογραφήστε δεδομένα κατά τη μεταφορά και την αδράνεια, χρησιμοποιώντας κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο. Και αν δεν μπορείτε να το διαβάσετε, δεν μπορείτε να το κλέψετε.
  • Περιορισμός πρόσβασης: Εφαρμόστε αυστηρούς ελέγχους πρόσβασης και βεβαιωθείτε ότι οι χρήστες διαμορφώνουν μόνο ό,τι χρειάζονται.
  • Ελέγχετε συχνά: Οι έλεγχοι είναι το όφελος σας. Είναι το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης ότι οι απειλές είναι τρωτά σημεία.
  • Εκπαιδεύστε την ομάδα σας: Η ασφάλειά σας είναι τόσο σταθερή όσο η πιο αδύναμη σύνδεσή της. Οι συχνές εκπαιδεύσεις οξύνουν την ομάδα σας και την ενημερώνουν για τις τρέχουσες απειλές.

Ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στα υπάρχοντα συστήματα

Για να λειτουργήσει καλά ο αυτοματισμός, πρέπει να συγκεντρωθούν οι απαιτούμενοι τεχνικοί πόροι. Τα εργαλεία σας πρέπει να μοιράζονται απρόσκοπτα δεδομένα και να λειτουργούν παράλληλα. Και αν δεν το κάνουν; Λοιπόν, τότε καλύτερα να έχετε μια ισχυρή ομάδα ανάπτυξης για να χτίσετε αυτές τις γέφυρες για εσάς. Εδώ είναι τα ζητήματα που πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε:

  • Αντίσταση συστήματος παλαιού τύπου: Τα παλιά σας συστήματα μιλούν μια παρωχημένη γλώσσα και τα σύγχρονα εργαλεία AI απλά δεν τα καταλαβαίνουν.
  • Αναντιστοιχίες μορφής δεδομένων: Κάθε σύστημα έχει τους δικούς του ιδιόκτητους τρόπους αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένων.
  • Κενά ταχύτητας επεξεργασίας: Ορισμένα από τα τρέχοντα συστήματά σας ενδέχεται να εξακολουθούν να λειτουργούν σε ταχύτητες «dial-up», ενώ η AI απαιτεί ευρυζωνικό περιβάλλον. Τελικά, οι ανισότητες ταχύτητας μπορούν να παραλύσουν ολόκληρη τη ρύθμισή σας όσο τίποτα άλλο.
  • Διενέξεις πρωτοκόλλων ασφαλείας: Συχνά, τα σύγχρονα συστήματα AI συνοδεύονται από αυστηρά μέτρα ασφαλείας που ενδέχεται να συγκρούονται μετωπικά με τα μοντέλα ασφαλείας που ισχύουν τώρα στα συστήματά σας.
  • Επιβάρυνση συντήρησης ενσωμάτωσης: Θυμηθείτε – μόλις συνδέσετε τα πάντα, η διατήρηση της λειτουργίας είναι εντελώς διαφορετική πρόκληση.

Διαχείριση οργανωτικού αντίκτυπου

Υπάρχουν δύο ξεχωριστές προσεγγίσεις που μπορούν να ακολουθήσουν οι εταιρείες κατά την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης για την επιχείρησή τους.

Ο πρώτος δρόμος έχει να κάνει με τη μείωση του κόστους – αντικαθιστώντας τους ανθρώπινους υπαλλήλους με συστήματα AI για τη διατήρηση της παραγωγής, ενισχύοντας παράλληλα τα περιθώρια κέρδους. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να είναι αποτελεσματική βραχυπρόθεσμα, αλλά έχει ως αποτέλεσμα χαμένες ευκαιρίες για ανθρώπινο κεφάλαιο και μακροπρόθεσμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ο δεύτερος στρατηγικός δρόμος – και κατά την άποψή μας ο πιο λογικός – βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη ως επιταχυντή ανάπτυξης. Αντί να μειώσουν το μέγεθός τους, οι εταιρείες επενδύουν στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ανθρώπων τους, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για να φροντίσουν εργασίες χαμηλού επιπέδου και ενισχύοντας τα επίπεδα παραγωγικότητας. Οι εργαζόμενοι μπορούν να γίνουν επαγγελματίες με τεχνητή νοημοσύνη, αφήνοντάς τους χώρο να σκεφτούν έξω από το κουτί και να επαναλάβουν, θέτοντας τις βάσεις για ανάπτυξη.

Αντιμετώπιση των ανησυχιών για την απώλεια θέσεων εργασίας

Πρόσφατα στοιχεία από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (14 Ιανουαρίου 2024) αποκάλυψαν μια σημαντική αλλαγή στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό, με την τεχνητή νοημοσύνη να είναι έτοιμη να επηρεάσει περίπου το 40% των θέσεων εργασίας παγκοσμίως. Στις προηγμένες οικονομίες, με δυνητικό ποσοστό 60% των θέσεων εργασίας να επηρεάζονται, περίπου οι μισοί από αυτούς τους ρόλους αναμένεται να αυξηθούν αντί να αντικατασταθούν μέσω της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της παραγωγικότητας και τις νέες ευκαιρίες.

Τι λέτε λοιπόν στους υπαλλήλους που φοβούνται ότι θα αντικατασταθούν;

Εδώ είναι ένα ζευγάρι: Αντί να φοβάστε την τεχνολογία, αρχίστε να τη βλέπετε ως ένα ισχυρό εργαλείο που προορίζεται να διευκολύνει την επαγγελματική σας ζωή. Αντί να πέφτετε σε μια μονοτονία καθηκόντων, μπορείτε τώρα να εστιάσετε σε άλλα καθήκοντα που πραγματικά έχουν σημασία όπου χρειάζονται οι άνθρωποι – όπως η δημιουργικότητα, η καινοτομία και η οικοδόμηση σχέσεων. Δεν είναι αυτή η μεγαλύτερη ευκαιρία που θα έχετε ποτέ να αναπτυχθείτε και να εξελιχθείτε στο επάγγελμά σας;

Όπως και η Βιομηχανική Επανάσταση, η οποία αρχικά προκάλεσε μεγάλο φόβο, αλλά αργότερα γιορτάστηκε για την άνοδο του βιοτικού επιπέδου σε ολόκληρη την κοινωνία, η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια μετασχηματιστική στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Αν και η ενεργοποίηση της αλλαγής μπορεί να είναι δυσάρεστη, η ιστορία μας λέει ότι δημιουργεί νέους ρόλους, βιομηχανίες και ευκαιρίες που δεν είχαμε ονειρευτεί ποτέ πριν.

AI revolutionizes content creation for influencers. Discover trends, challenges, and impacts on influencer marketing and e-commerce strategies.

Source: Depositphotos

Διερεύνηση των ηθικών επιπτώσεων της υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης

Ποια είναι τα βασικά δεοντολογικά ζητήματα που εγείρει το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη; Όταν οι πελάτες απαιτούν αυθεντικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη παράγει παραπληροφόρηση ή μεροληπτικές πληροφορίες, η αξιοπιστία της επωνυμίας σας βρίσκεται στο μπλοκ. Η τέχνη βρίσκεται σε ισορροπία: χρησιμοποιήστε την τεχνητή νοημοσύνη για να προσθέσετε, όχι να αντικαταστήσετε, την ανθρώπινη δημιουργικότητα και να διατηρήσετε τους υπαλλήλους και τους πελάτες αφοσιωμένους με τρόπο που αισθάνεται ανθρώπινος και αξιόπιστος.

Οι υπάλληλοί σας βρίσκονται σε παρόμοια θέση. Παρακολουθούν την τεχνητή νοημοσύνη να εισβάλλει στον χώρο εργασίας τους σαν ψηφιακό τσουνάμι και πρέπει να γνωρίζουν πού βρίσκονται. Μην τους αφήνετε να μαντέψουν – να είστε άμεσοι για το πώς η AI πρόκειται να υποστηρίξει τους ρόλους τους. Αλλά η τεχνητή νοημοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο εγείρει επίσης τα δικά της ζητήματα ηθικής και ιδιωτικότητας.

Και εδώ είναι που ένας ηθικός κώδικας γίνεται ο οδηγός σας μέσα από την άγρια φύση της τεχνητής νοημοσύνης. Ακριβώς όπως ένα καλά καθορισμένο μονοπάτι για πεζοπόρους, πλοηγεί τόσο την ανθρώπινη ομάδα σας όσο και τα συστήματα AI σε ξένο έδαφος. Εάν είστε πολύ μεγάλοι για να έχετε έναν ηθικό επόπτη που επιβλέπει κάθε αυτοματοποιημένη απόφαση, αυτό το ηθικό πλαίσιο είναι αναγκαστικά το δίχτυ ασφαλείας σας.

Η μυστική σάλτσα; Διαφάνεια. Η σαφήνεια σχετικά με τις πρακτικές τεχνητής νοημοσύνης δεν θέτει απλώς κανόνες, αλλά οικοδομεί επίσης εμπιστοσύνη.

Στρατηγικός σχεδιασμός για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης

Φοβάστε ότι η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης είναι πολύ περίπλοκη; Πάρτε μια βαθιά ανάσα – έχετε πλοηγηθεί σε περίπλοκες διαδικασίες στο παρελθόν, και αυτό δεν είναι διαφορετικό. Το κόλπο είναι να κάνετε αυτό το βουνό μιας δουλειάς σε βήματα μωρού.

  • Καθορίστε ρεαλιστικούς στόχους: Αποφύγετε να βράσετε τον ωκεανό. Επικεντρωθείτε σε μερικούς από τους τομείς όπου η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο. Από την αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών έως τον εξορθολογισμό της ανάλυσης δεδομένων, ξεκινήστε μικρά και κλιμακώστε.
  • Δημιουργήστε το χρονολόγιό σας: Πότε θα κάνετε μικρά βήματα στο ταξίδι σας. Δημιουργήστε χώρο για πειραματισμό – κανείς δεν κατάφερε ποτέ να σπεύσει να ενσωματώσει AI. Ας το χωρίσουμε σε φάσεις: έρευνα, δοκιμή, πιλοτικό πρόγραμμα και πλήρης ανάπτυξη.
  • Έξυπνη κατανομή πόρων: Δεν πρόκειται μόνο για χρήματα, σκεφτείτε τους ανθρώπους, την τεχνολογία και τον χρόνο. Βεβαιωθείτε ότι τα μέλη της ομάδας σας έχουν την εκπαίδευση που χρειάζονται. Σκεφτείτε τις ανάγκες κατάρτισης και τις πιθανές αναβαθμίσεις υποδομής.
  • Μετρήστε τι έχει σημασία: Ορίστε την επιτυχία από την πρώτη μέρα. Παρακολουθήστε σημαντικά KPI που έχουν νόημα για την επιχείρησή σας, είτε πρόκειται για ταχύτερους χρόνους απόκρισης, εξοικονόμηση κόστους ή καλύτερη ακρίβεια.

Συμπέρασμα

Η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις, αλλά έχει επίσης τεράστιο δυναμικό μετασχηματισμού για τις επιχειρήσεις που είναι πρόθυμες να την εκμεταλλευτούν ως ευκαιρία να αυξήσουν την παρουσία τους στην αγορά.

Εκεί όπου η επιτυχία έγκειται στην αντιμετώπιση βασικών ανησυχιών: διασφάλιση πρώτης τάξεως παροχής δεδομένων, μέτρα ασφαλείας που είναι αδιαπέραστα, απαλλαγή από την προκατάληψη στους αλγορίθμους στη διαδικασία ανάπτυξης και ύπαρξη ενός συστήματος που είναι απολύτως ομαλό στην ενσωμάτωση. Είναι ένα μεγάλο έργο, αλλά αυτό που αποδίδει μερίσματα μακροπρόθεσμα.

Challanges in detection of AI

Source: Depositphotos

Συχνές ερωτήσεις

Γιατί να χρησιμοποιήσετε το AI για το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταμορφώνοντας πολλαπλές πτυχές της διαδικτυακής επιχείρησής σας. Είτε αυτοματοποιείτε την υποστήριξη πελατών, τη διαχείριση αποθέματος, τη βελτιστοποίηση στρατηγικών τιμολόγησης ή την εξατομίκευση εμπειριών αγορών, οι λύσεις AI αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τόσο της αποτελεσματικότητας όσο και της ανάπτυξης

Οι βοηθοί AI διαχειρίζονται ήδη περίπου το 80% των τυπικών ερωτήσεων των καταναλωτών, εκτός από την εισαγωγή έξυπνων στοιχείων όπως η δυναμική τιμολόγηση που μπορεί να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους οπουδήποτε μεταξύ 15-25%. Η τεχνητή νοημοσύνη βελτιστοποιεί επίσης τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, προβλέπει τη συμπεριφορά των πελατών και αποτρέπει ζητήματα ασφάλειας δεδομένων.

Η πραγματική δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης έγκειται στην ικανότητα επεξεργασίας τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων και χρήσης αυτών των πληροφοριών για τη λήψη αποφάσεων – από την προσαρμογή των τιμών εν κινήσει και τη διαχείριση των επιπέδων αποθέματος έως την παροχή συστάσεων που αυξάνουν τη μέση αξία παραγγελίας.

Ποιες είναι οι ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και την ασφάλεια κατά τη χρήση εργαλείων AI;

Η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης ενδέχεται να ενέχει βασικές ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας ευαίσθητων δεδομένων πελατών, της παραγωγής και διαχείρισης σύμφωνα με τους περιφερειακούς κανονισμούς απορρήτου (όπως ο GDPR στην Ευρώπη, καθώς και ο CCPA της Καλιφόρνιας), του ασφαλούς χειρισμού δεδομένων και της σαφήνειας σχετικά με τις επιλογές που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Το Pew Research Center διαφήμισε (18 Οκτωβρίου 2023) ότι το 81% των πελατών των ΗΠΑ ανησυχούν για το αν οι εταιρείες που χρησιμοποιούν σύστημα AI θα χειριστούν τα δεδομένα τους. Οι τεχνολογίες ασφαλείας, όπως η κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο, ο αυστηρός έλεγχος πρόσβασης, ο τακτικός έλεγχος ασφαλείας και η εκπαίδευση του προσωπικού είναι απαραίτητες προκειμένου να μετριαστούν ρεαλιστικά αυτοί οι φόβοι και να προστατευθούν οι πληροφορίες των πελατών.

Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου AI γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη, με τις προβλέψεις να δείχνουν αποτίμηση 8.65 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025 σύμφωνα με το Sellerscommerce (18 Δεκεμβρίου 2024). Αυτή η ταχεία επέκταση πρόκειται να συνεχιστεί, φθάνοντας τα 22,60 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032, οδηγούμενη από έναν ισχυρό σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 14,60%.

Αυτή η ανάπτυξη της αγοράς AI δείχνει την εκτόξευση της υιοθέτησης εργαλείων AI στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς γίνεται εμφανές στις επιχειρήσεις το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την αποτελεσματικότητα που παρέχουν οι λύσεις AI. Η ανάπτυξη της αγοράς οφείλεται στην αύξηση των προτιμήσεων των καταναλωτών για εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών, αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης πελατών και έξυπνες λύσεις διαχείρισης αποθεμάτων.

Τι αντίκτυπο έχει το AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Με σεισμικές αλλαγές σε κρίσιμους τομείς των επιχειρήσεων, η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τα θεμέλια του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στα logistics, οι εταιρείες επιτυγχάνουν έως και 20% εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους με βελτιστοποίηση διαδρομής που βασίζεται σε AI και πρόβλεψη ζήτησης. Οι προσδοκίες των πελατών αλλάζουν, με πάνω από το 70% να αναμένει πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες που μόνο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει σε κλίμακα.

Η ευρεία χρήση AI μεταξύ των μεγάλων λιανοπωλητών τροφοδοτεί μεγαλύτερη αφοσίωση πελατών, βελτιωμένη ακρίβεια αποθεμάτων και τεράστια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στην ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.

 

Κοινή χρήση άρθρου
Jiri Kral
Jiri Kral
Content Manager, Smartsupp

Jiří Král is a Content Manager at Smartsupp, a SaaS company specializing in conversational commerce solutions. Through engaging content and relatable examples, he transforms complex tech concepts like chatbots and AI into bite-sized insights that anyone can grasp and apply to their business.

Smartsupp
Αυτό το άρθρο είναι προσφορά του/της

Smartsupp

Smartsupp is a leading provider of conversational e-commerce solutions. The company specializes in innovative chat technologies, including live chat, chatbots and AI assistants. Smartsupp's solutions are trusted by more than 100,000 e-commerce businesses globally.

Παρόμοια άρθρα
Μεταμορφώνοντας την εμπειρία των πελατών με AI συνομιλίας και αυτοματοποίηση
12 λεπτά για ανάγνωση

Μεταμορφώνοντας την εμπειρία των πελατών με AI συνομιλίας και αυτοματοποίηση

Σας ακούγεται οικεία η τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας ή εξακολουθείτε να προτιμάτε να αλληλεπιδράτε με ανθρώπινους πράκτορες; Έχει έρθει η ώρα για εμάς, τους πελάτες, να συμμετάσχουμε σε συνομιλίες με την υποστήριξη πελατών AI που μοιάζει με άνθρωπο; Φανταστείτε μια καλά δομημένη ομάδα όπου οι πράκτορες AI εξαλείφουν αποτελεσματικά τους χρόνους αναμονής, λειτουργούν συνεχώς χωρίς συμβιβασμούς […]

Matej Hantabal Matej Hantabal
Director, Vox Sapiens
Ανάγνωση άρθρου
AI vs. Αυθεντικότητα: Η αυξανόμενη ανάγκη για προέλευση στο ψηφιακό περιεχόμενο
5 λεπτά για ανάγνωση

AI vs. Αυθεντικότητα: Η αυξανόμενη ανάγκη για προέλευση στο ψηφιακό περιεχόμενο

Η άνοδος του περιεχομένου που παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει την ψηφιακή αυθεντικότητα, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο να διακρίνουμε τη διαφορά μεταξύ πραγματικών και ψεύτικων μέσων. Περιπτώσεις όπως ο «Balenciaga Pope» και οι ψεύτικες εκρήξεις του Πενταγώνου έφεραν αυτή την τάση στο φως και έδειξαν πόσο άσχημα μπορούν να γίνουν τα πράγματα […]

Ανάγνωση άρθρου
Η νέα γεννήτρια εικόνων Aurora του Grok: Τι σημαίνει για το ηλεκτρονικό σας εμπόριο
3 λεπτά για ανάγνωση

Η νέα γεννήτρια εικόνων Aurora του Grok: Τι σημαίνει για το ηλεκτρονικό σας εμπόριο

Το κοινωνικό δίκτυο X (πρώην Twitter) εισήγαγε ένα νέο χαρακτηριστικό στον βοηθό AI Grok – μια γεννήτρια εικόνων που ονομάζεται Aurora. Για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό αντιπροσωπεύει μια άλλη ευκαιρία να αυτοματοποιήσουν και να εξορθολογίσουν τη δημιουργία οπτικού περιεχομένου.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+