Η αυξανόμενη τάση των πρώιμων αγορών
Μια πρόσφατη έρευνα της Gartner αποκαλύπτει ότι το 32% των Αμερικανών καταναλωτών σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου, υποδεικνύοντας μια στροφή προς προηγούμενες αγορές. Συγκριτικά, το 29% των πελατών σχεδιάζει να ξεκινήσει τις αγορές του τον Νοέμβριο.
Αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς παρουσιάζει μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να προσελκύσουν πελάτες πολύ νωρίτερα. Μεγάλοι λιανοπωλητές όπως η Amazon και η Target προωθούν ήδη φθινοπωρινές εκδηλώσεις πωλήσεων, όπως οι Prime Big Deal Days και η Circle Week.
Ο αντίκτυπος του πληθωρισμού στα πορτοφόλια
Η έρευνα ρίχνει επίσης φως στον τρόπο με τον οποίο ο πληθωρισμός επηρεάζει την αγοραστική συμπεριφορά. Μόνο το 14% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες του για χριστουγεννιάτικες αγορές σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το 21% σκοπεύει να εξοικονομήσει χρήματα και το 64% αναμένει να διατηρήσει το ίδιο επίπεδο δαπανών.
Σύμφωνα με το 75% των ερωτηθέντων, οι υψηλότερες τιμές, παρά το αυξημένο διαθέσιμο εισόδημα, είναι ο κύριος λόγος για τις υψηλότερες χριστουγεννιάτικες δαπάνες.
Εποχή διαδικτυακών αγορών και υβριδικών υπηρεσιών στις ΗΠΑ
Ευτυχώς για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ηλεκτρονικές αγορές παραμένουν δημοφιλείς μεταξύ των καταναλωτών – το 20% των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές του φέτος. Επιπλέον, το 57% των ερωτηθέντων σκοπεύει να χρησιμοποιήσει υβριδικές υπηρεσίες αγορών, όπως αγορά online, παραλαβή στο κατάστημα (BOPIS), παραλαβή από το πεζοδρόμιο, παράδοση αυθημερόν ή ταχεία παράδοση.
Ενώ ορισμένες επιλογές παράδοσης μπορεί να μην είναι τόσο διαδεδομένες σε άλλες περιοχές, μπορούν να χρησιμεύσουν ως έμπνευση. Είναι επίσης μια υπενθύμιση για τα e-shops ότι η διασφάλιση της προβολής και της διαθεσιμότητας είναι ζωτικής σημασίας. Οι πελάτες εκτιμούν την ευκολία και την ευελιξία – ειδικά για τους αγοραστές των Χριστουγέννων.
Επιστροφές Προϊόντων
Όλο και περισσότεροι καταναλωτές, ιδίως νεότεροι, προτιμούν παρατεταμένες περιόδους επιστροφής. Τα στοιχεία της Gartner δείχνουν ότι πάνω από το 70% των πελατών κάτω των 40 ετών θα εκτιμούσαν πιο ευέλικτες προθεσμίες επιστροφής που εκτείνονται πέρα από την παραδοσιακή περίοδο 30-60 ημερών.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρουν εκτεταμένες περιόδους επιστροφής κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων θα μπορούσαν να δουν υψηλότερα ποσοστά μετατροπής και ικανοποίηση πελατών.
Ο Kassi Socha, αναλυτής της Gartner, συμβουλεύει τους λιανοπωλητές να αρχίσουν να σχεδιάζουν για την περίοδο των Χριστουγέννων ήδη από το πρώτο τρίμηνο και να βελτιώνουν συνεχώς τις στρατηγικές μάρκετινγκ.
“Αυτή η στρατηγική επιτρέπει στις ομάδες μάρκετινγκ να εξετάσουν τις έγκαιρες γνώσεις των καταναλωτών και τις αναλύσεις αγοράς, διασφαλίζοντας ότι οι υποθέσεις που έθεσαν στην αρχή του έτους ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών-στόχων τους”, δηλώνει ο Socha.