
Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των επιρροών
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της έκθεσης της KPMG είναι ο σημαντικός ρόλος των κοινωνικών δικτύων και των influencers στις αγοραστικές αποφάσεις της Gen Z. Πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram δεν χρησιμεύουν μόνο για κοινωνική αλληλεπίδραση. Αποτελούν βασικά επιχειρηματικά κανάλια όπου γεννιούνται οι τάσεις και διαμορφώνεται η συμπεριφορά των καταναλωτών. Μια ισχυρή παρουσία σε αυτές τις πλατφόρμες είναι απαραίτητη για την επιτυχία της μάρκας.
«Σε μια αγορά που απαιτεί ανταγωνιστικές τιμές, οι κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου αγωνίζονται σκληρά όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με φυσικά καταστήματα. Η προσέλκυση νέων πελατών σε μια κορεσμένη αγορά είναι δύσκολη, αλλά τα συγκεκριμένα συμφέροντα των Millennials και της Gen Z είναι μια αξιοσημείωτη ευκαιρία. Οι λιανοπωλητές θα πρέπει να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους σε αυτές τις ομάδες και όσοι υπερέχουν στην ανάλυση δεδομένων πελατών τόσο από online όσο και από offline πηγές θα έχουν ένα πλεονέκτημα», δήλωσε ο Shin Jang Hun, Partner και National Leader for Consumer &; Retail της KPMG Korea.
Η γενιά Ζ στην Ασία και τον Ειρηνικό βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε διασημότητες και influencers όταν επιλέγει τη μόδα, μια τάση που αντικατοπτρίζεται και στην Ευρώπη. Οι τοπικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας με περιφερειακούς παράγοντες επιρροής που έχουν απήχηση στο κοινό της γενιάς Z. Αυτή η συνεργασία μπορεί να αυξήσει την προβολή και την αξιοπιστία της επωνυμίας, να ενισχύσει την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις μέσω αυθεντικής υποστήριξης.

Source: KPMG
Η άνοδος των ζωντανών αγορών και της τεχνητής νοημοσύνης
Μια άλλη τάση που επισημαίνεται στην έκθεση είναι οι πωλήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στην Ασία και τον Ειρηνικό, το 63% των καταναλωτών της γενιάς Z ασχολούνται με αγορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 57% συμμετέχουν σε ζωντανές αγορές, δηλαδή αγορές μέσω ζωντανών μεταδόσεων. Αυτό υποδηλώνει ότι προτιμούν διαδραστικά και ελκυστικά ερεθίσματα αγορών. Η τρέχουσα έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης το εξυπηρετεί καλά.
Η έκθεση αναφέρει ως παράδειγμα τη Nutrifood, η οποία είχε ήδη χρησιμοποιήσει ζωντανές ροές και influencers για μάρκετινγκ. Πέρυσι, ανακάλυψαν ότι οι νεαρές μητέρες είναι συχνά ξύπνιες τη νύχτα για να ηρεμήσουν τα μωρά τους και είναι έτοιμες να αγοράσουν βρεφικό γάλα που παράγει η εταιρεία. Η εταιρεία συνειδητοποίησε ότι οι 12ωρες ζωντανές μεταδόσεις δεν ήταν πρακτικές, οπότε αναζήτησαν μια λύση στην τεχνητή νοημοσύνη.
«Οι σημερινές τεχνολογίες μας επιτρέπουν να εξυπηρετούμε καλύτερα τους καταναλωτές και να προσεγγίζουμε ένα ευρύ φάσμα πελατών. Η προληπτική μετάβαση σε τεχνολογίες και ψηφιακές πλατφόρμες, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία και αυξάνοντας τις απρόσκοπτες αγορές και την αξία για τους καταναλωτές, θα επιστρέψει στην επιχείρηση». Tran Bao Minh, Αντιπρόεδρος της Nutifood.
Επιπλέον, η επιρροή του TikTok είναι ιδιαίτερα έντονη. Οι επωνυμίες που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το TikTok για μάρκετινγκ μπορούν να επιτύχουν σημαντική εμβέλεια και αντίκτυπο.
Για να κερδίσουν, οι εταιρείες θα πρέπει να αναπτύξουν μια ισχυρή στρατηγική κοινωνικών μέσων και να επικεντρωθούν στο TikTok. Δημιουργήστε ελκυστικό και δημιουργικό περιεχόμενο που παρουσιάζει προϊόντα με ελκυστικό τρόπο, χρησιμοποιήστε δημοφιλή μουσική και τάσεις για να αυξήσετε την προβολή και συνεργαστείτε με επιρροές.
Προσαρμογή των στρατηγικών της εφοδιαστικής αλυσίδας
Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι μάρκες επανεξετάζουν τις στρατηγικές της αλυσίδας εφοδιασμού τους για να προσαρμοστούν καλύτερα στις προτιμήσεις των καταναλωτών της γενιάς Z. Η γρήγορη μόδα και οι γρήγοροι χρόνοι παράδοσης είναι το κλειδί, καθώς αυτή η ομάδα πελατών εκτιμά την αμεσότητα και την προσαρμογή στις τάσεις.
Σε αυτήν την περίπτωση, είναι σκόπιμο να εξετάσετε το ενδεχόμενο επένδυσης σε πιο ευέλικτες λύσεις εφοδιαστικής αλυσίδας. Η εφαρμογή προηγμένων συστημάτων διαχείρισης αποθεμάτων, η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής για ταχύτερη παράδοση και η διασφάλιση μιας απρόσκοπτης πολυκαναλικής εμπειρίας μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών.