
Τι είναι η τοπική έρευνα λέξεων-κλειδιών SEO και γιατί είναι σημαντική;
Το τοπικό SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της διαδικτυακής παρουσίας σας για να προσελκύσετε περισσότερες επιχειρήσεις από σχετικές τοπικές αναζητήσεις. Με απλά λόγια, θέλετε η επιχείρησή σας να εμφανίζεται, και κατά προτίμηση στην κορυφή, όταν κάποιος κοντά αναζητά μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που προσφέρετε.
Αλλά πώς αποφασίζει η Google ποιες επιχειρήσεις θα εμφανίζονται στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης; Κατά την αξιολόγηση και την κατάταξη των τοπικών αποτελεσμάτων, η Google εξετάζει τρεις βασικούς παράγοντες:
- Συνάφεια – Πόσο καλά ταιριάζει η επιχείρησή σας με αυτό που αναζητά κάποιος.
- Απόσταση – Πόσο κοντά βρίσκεται η επιχείρησή σας στον όρο τοποθεσίας που χρησιμοποιείται στην αναζήτηση ή στην πραγματική τοποθεσία του ερευνητή.
- Προβολή – Πόσο γνωστή και αξιόπιστη είναι η επιχείρησή σας στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να επηρεαστεί από παράγοντες όπως οι κριτικές Google, τα backlinks, οι αναφορές και η αρχή επωνυμίας.
👉 Μπορείτε να διαβάσετε την επίσημη εξήγηση της Google για το πώς λειτουργούν οι κατατάξεις τοπικής αναζήτησης εδώ.
Εν συντομία: Το τοπικό SEO δεν αφορά μόνο την προσθήκη του ονόματος της πόλης σας σε λίγες σελίδες. Πρόκειται για την οικοδόμηση μιας ισχυρής, αξιόπιστης διαδικτυακής παρουσίας που είναι σχετική, κοντά και αναγνωρίζεται ως υψηλής ποιότητας, τόσο από τις μηχανές αναζήτησης όσο και από τους πελάτες.
Τι είναι η πρόθεση τοπικής αναζήτησης και γιατί έχει σημασία
Πριν ξεκινήσουμε με την έρευνα λέξεων-κλειδιών για τοπικό SEO, πρέπει να καταλάβετε τι πραγματικά εννοούν οι άνθρωποι όταν πληκτρολογούν κάτι στο Google.
Η πρόθεση τοπικής αναζήτησης σημαίνει απλώς ότι ο χρήστης θέλει να βρει προϊόντα, υπηρεσίες ή επιχειρήσεις κοντά του. Δεν αναζητούν γενικές πληροφορίες. Είναι έτοιμοι να αναλάβουν δράση σε τοπικό επίπεδο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τοπικές λέξεις-κλειδιά είναι απίστευτα ισχυρές για την προσέλκυση πραγματικών πελατών.
Τύποι τοπικών αναζητήσεων που πρέπει να γνωρίζετε
Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι τοπικών αναζητήσεων:
- Ρητές τοπικές αναζητήσεις –αυτές περιλαμβάνουν έναν σαφή όρο τοποθεσίας στο ερώτημα.
👉 Παράδειγμα: “οδοντίατρος στη Μπρατισλάβα”, “καλύτερη καφετέρια στην Πράγα”, “καναπέδες Μαδρίτη ανοιχτό τώρα” .
- Έμμεσες τοπικές αναζητήσεις – αυτές δεν περιλαμβάνουν μια τοποθεσία, αλλά η Google κατανοεί την πρόθεση του χρήστη με βάση την τρέχουσα τοποθεσία του.
👉 Παράδειγμα: “οδοντίατρος” ή “υδραυλικός” έψαξε ενώ βρισκόταν στη Μπρατισλάβα.
Η Google χρησιμοποιεί δεδομένα τοποθεσίας από τις συσκευές των χρηστών, το ιστορικό αναζήτησης και άλλα χαρακτηριστικά ταυτοποίησης για την παροχή των πιο σχετικών κοντινών αποτελεσμάτων, ακόμα και όταν ο χρήστης δεν αναφέρει πόλη, περιοχή ή γειτονιά.
Γιατί η τοπική πρόθεση έχει τόση σημασία για την έρευνα λέξεων-κλειδιών;
Επειδή αν δεν ευθυγραμμίσετε τις λέξεις-κλειδιά σας με τη συμπεριφορά τοπικής αναζήτησης, θα χάσετε τα άτομα που είναι έτοιμα να αγοράσουν ή να κάνουν κράτηση σήμερα.
💡 Σημαντική συμβουλή: Όταν κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για τοπικό SEO, δεν ψάχνετε μόνο για γενικές λέξεις-κλειδιά όπως “οδοντίατρος” ή “καφετέρια”. Πρέπει να ανακαλύψετε τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν τοπικά, συμπεριλαμβανομένων φράσεων όπως “κοντά μου”, συγκεκριμένα ονόματα πόλεων, γειτονιές, ακόμη και τροποποιητές σε πραγματικό χρόνο όπως “ανοιχτό τώρα” ή “24 ώρες”.
Τοπική έρευνα λέξεων-κλειδιών SEO: Βήμα προς βήμα
Τώρα που καταλαβαίνετε πώς λειτουργεί η πρόθεση τοπικής αναζήτησης, ήρθε η ώρα να μπείτε στην πραγματική διαδικασία εύρεσης των καλύτερων λέξεων-κλειδιών για τοπικό SEO. Εδώ είναι ένα απλό, εφαρμόσιμο βήμα προς βήμα σύστημα που μπορείτε να ακολουθήσετε, είτε βελτιστοποιείτε τον δικό σας ιστότοπο είτε κάνετε SEO για τοπικούς πελάτες.
Βήμα 1: Ορισμός λέξεων-κλειδιών σπόρων
Το πρώτο βήμα είναι να ορίσετε τις λέξεις-κλειδιά σπόρων – τις βασικές λέξεις και φράσεις που περιγράφουν την επιχείρηση, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Πιάστε ένα σημειωματάριο ή ανοίξτε ένα υπολογιστικό φύλλο. Θα γράφετε τα πράγματα βήμα προς βήμα.
Συλλογίζομαι:
- Τι υπηρεσίες προσφέρετε;
- Ποια προϊόντα πουλάτε;
- Τι είδους υπηρεσίες ή προϊόντα θα αναζητούσαν οι χρήστες;
👉 Παράδειγμα για έναν οδοντίατρο:
Λέξεις-κλειδιά σπόρων θα μπορούσαν να είναι οδοντίατρος, οδοντιατρική κλινική, εξόρυξη δοντιών, λεύκανση δοντιών, οδοντίατρος έκτακτης ανάγκης και invisalign.
👉 Παράδειγμα για ένα συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων:
Οι λέξεις-κλειδιά σπόρων μπορεί να περιλαμβάνουν επισκευή αυτοκινήτου, αλλαγή λαδιών, αντικατάσταση φρένων, σέρβις ελαστικών και επιθεώρηση οχήματος.
Συμβουλή: Προσπαθήστε πρώτα να απαριθμήσετε όλες τις κύριες υπηρεσίες και τους τύπους προϊόντων σας, προτού σκεφτείτε τυχόν όρους για συγκεκριμένη τοποθεσία. Θα προσθέσετε το τοπικό περιβάλλον αργότερα κατά τη διάρκεια της επέκτασης.
Βήμα 2: Αναπτύξτε λέξεις-κλειδιά και καταγράψτε τοπικούς τροποποιητές
Μόλις έχετε τις βασικές λέξεις-κλειδιά σπόρων, το επόμενο βήμα είναι να τις επεκτείνετε και να προσθέσετε τοπική γεύση. Αυτή η φάση είναι όπου αρχίζετε να βρίσκετε πραγματικά ερωτήματα αναζήτησης που χρησιμοποιούν άτομα στην περιοχή σας και δημιουργείτε μια πλήρη λίστα ιδεών λέξεων-κλειδιών.
Πώς να επεκτείνετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών σας (δωρεάν και εύκολες μέθοδοι)
Δεν χρειάζεστε ακριβά εργαλεία για να αρχίσετε να επεκτείνετε τις λέξεις-κλειδιά σας. Ακολουθούν απλές (και δωρεάν) μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:
Αυτόματη συμπλήρωση
GoogleΑρχίστε να πληκτρολογείτε τη λέξη-κλειδί seed στο Google και δείτε ποιες προτάσεις εμφανίζονται.
👉 Παράδειγμα: Εάν βρίσκεστε στην Ισπανία, πληκτρολογώντας “καφετέρια σε…” εμφανίζονται προτάσεις όπως “καφετέρια Μαδρίτη“, καφετέρια Βαρκελώνη” κ.λπ.

Source: Google
επίσης οι χρήστεςΑνατρέξτε στα πλαίσια “Οι άνθρωποι ρωτούν επίσης” για να βρείτε συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με τις υπηρεσίες σας.

Source: Google
επίσης την επιλογή Κύλιση στο κάτω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google, για να ανακαλύψουν πρόσθετα σχετικά ερωτήματα που αναζητούν και οι χρήστες.

Source: Google
Χρησιμοποιήστε το Google Trends, για να δείτε πώς διαφέρουν οι όροι αναζήτησης ανάλογα με την πόλη ή την περιοχή και να ανακαλύψετε αυξανόμενες ευκαιρίες λέξεων-κλειδιών.
AnswerThePublic
Ένα εξαιρετικό εργαλείο για να οπτικοποιήσετε ερωτήσεις και φράσεις που κάνουν οι άνθρωποι γύρω από τα θέματα σπόρων σας.
Μπόνους για κατόχους ιστότοπων: Χρησιμοποιήστε το Google Search Console
Εάν έχετε ήδη έναν ιστότοπο, μην παραλείψετε να ελέγξετε τα δεδομένα του Google Search Console .
Ανατρέξτε στην ενότητα “Απόδοση” → “Αποτελέσματα αναζήτησης” για να βρείτε ερωτήματα όπου εμφανίζεστε ήδη, ακόμα κι αν δεν έχετε καλή κατάταξη ακόμα. Μπορεί να βρείτε πολύτιμα τοπικά ερωτήματα κρυμμένα εκεί, έτοιμα για βελτιστοποίηση.

Source: Canva
Καταγραφή τοπικών τροποποιητών
Κατά την επέκταση λέξεων-κλειδιών, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στους τοπικούς τροποποιητές, λέξεις που σηματοδοτούν τοπική πρόθεση.
Παραδείγματα:
- Ονόματα τοποθεσιών: πόλη, περιοχή, γειτονιά (π.χ., “Bratislava, Staré mesto, “, “New York”, “Central Park”)
- “Κοντά μου” φράσεις: οδοντίατρος κοντά μου, brunch cafe κοντά μου
- “Ανοιχτό τώρα”, “24 ώρες”, “έκτακτη ανάγκη”: επείγουσα φροντίδα ανοιχτή τώρα, οδοντίατρος έκτακτης ανάγκης 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα
- Τροποποιητές για συγκεκριμένες υπηρεσίες: κινητή περιποίηση σκύλων Μπρατισλάβα, υπηρεσία επισκευής αυτοκινήτων Μαδρίτη
Μην ξεχάσετε να αναγνωρίσετε την πρόθεση αναζήτησης κατά την επέκταση
Η έγκαιρη αναγνώριση της πρόθεσης αναζήτησης σάς βοηθά να στοχεύσετε τις σωστές λέξεις-κλειδιά με τις σωστές σελίδες.
Γρήγορες ενδείξεις:
- “How to”, “best”, “guide” = ενημερωτικό
- “Κοντά μου”, ονόματα πόλεων/περιοχών = πλοήγησης/συναλλαγής
- “Αγορά”, “ραντεβού”, “παραγγελία” = συναλλαγή
Βήμα 3: Αναλύστε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας
Μόλις επεκτείνετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών σας, ήρθε η ώρα να κατασκοπεύσετε (ηθικά!) τους ανταγωνιστές σας. Η ανάλυση των λέξεων-κλειδιών που στοχεύουν μπορεί να αποκαλύψει πολύτιμες ευκαιρίες που μπορεί να έχετε χάσει και να σας δείξει τι λειτουργεί ήδη στην τοπική αγορά σας.
Πώς να αναλύσετε λέξεις-κλειδιά ανταγωνιστών
Ξεκινήστε ελέγχοντας ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν οι κορυφαίοι τοπικοί ανταγωνιστές σας στις σημαντικές σελίδες τους. Μπορείτε να συγκεντρώσετε πολλές πολύτιμες πληροφορίες απλά κοιτάζοντας:
- Τίτλοι σελίδων (ετικέτες τίτλου)
👉 Ποιες λέξεις-κλειδιά τοποθετούν στην αρχή των τίτλων τους; - Meta Περιγραφές
👉 Χρησιμοποιούν τοπικούς όρους, όπως ονόματα πόλεων ή συνοικίες, για να προσελκύσουν κλικ; - Επικεφαλίδες
H1 👉 Είναι οι επικεφαλίδες H1 βελτιστοποιημένες για τοπική πρόθεση (π.χ. “Οδοντίατρος Μπρατισλάβα – Επείγουσα οδοντιατρική περίθαλψη”); - URL γυμνοσάλιαγκες
👉 Οι διευθύνσεις URL της σελίδας τους περιλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά προορισμού ή όρους τοποθεσίας (π.χ. /dentist-bratislava ή /emergency-plumber-prague); - Διακρίσεις (Η2, Η3)
👉 Ποιες δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά στοχεύουν βαθύτερα στο περιεχόμενο; - Περιεχόμενο
στη σελίδα 👉 Ποιες λέξεις και φράσεις επαναλαμβάνονται φυσικά σε όλο το κυρίως κείμενό τους; Ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες;
Φιλοδώρημα: Δεν χρειάζεστε ακριβά εργαλεία για αυτήν τη βασική έρευνα ανταγωνιστών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης όπως Λεπτομερής επέκταση SEO ή MozBar για γρήγορη προβολή τίτλων, H1 και μετα-περιγραφών απευθείας σε ιστότοπους ανταγωνιστών.
Σημαντικό: Ελέγξτε και τον τύπο σελίδας
Κατά την ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών, πρέπει επίσης να ελέγξετε τι είδους κατάταξη σελίδας έχουν αυτές οι λέξεις-κλειδιά. Είναι μια λεπτομερής σελίδα υπηρεσιών που περιγράφει μια συγκεκριμένη προσφορά; Μια σελίδα προορισμού τοποθεσίας που στοχεύει μια πόλη ή περιοχή; Μια ανάρτηση ιστολογίου που απαντά σε μια ερώτηση; Ή μήπως μια σελίδα FAQ που καλύπτει πολλά ερωτήματα; Η κατανόηση του τύπου της σελίδας σάς βοηθά να αντιστοιχίσετε τη στρατηγική σας με αυτό που ανταμείβει η Google.
Για παράδειγμα, η προσπάθεια κατάταξης μιας σελίδας υπηρεσίας για μια λέξη-κλειδί ενδέχεται να μην λειτουργήσει, εάν τα περισσότερα κορυφαία αποτελέσματα είναι αναρτήσεις ιστολογίου.
Βήμα 4: Καθαρίστε και φιλτράρετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών
Αφού επεκτείνετε τις λέξεις-κλειδιά σας, πιθανότατα θα έχετε μια αρκετά μεγάλη λίστα. Αλλά δεν θα είναι χρήσιμη κάθε λέξη-κλειδί που συλλέξατε. Τώρα λοιπόν ήρθε η ώρα να καθαρίσετε και να φιλτράρετε τη λίστα σας για καλύτερη εστίαση.
Πώς να καθαρίσετε και να φιλτράρετε την τοπική λίστα λέξεων-κλειδιών SEO
Δείτε τι πρέπει να κάνετε:
- Κατάργηση διπλότυπων
Ελέγξτε για διπλότυπες λέξεις-κλειδιά που εμφανίζονται πολλές φορές και διατηρήστε μόνο μία καθαρή έκδοση. - Εξαλείψτε τις άσχετες λέξεις-κλειδιά
Ορισμένες λέξεις-κλειδιά μπορεί να φαίνονται σχετικές, αλλά στην πραγματικότητα δεν ταιριάζουν με τις υπηρεσίες ή τους επιχειρηματικούς στόχους σας.
👉 Παράδειγμα: Εάν διευθύνετε μια οδοντιατρική κλινική στην Οστράβα, δεν χρειάζεστε λέξεις-κλειδιά όπως “DIY λεύκανση δοντιών στο σπίτι”, εκτός εάν σκοπεύετε να δημιουργήσετε εκπαιδευτικό περιεχόμενο ιστολογίου γύρω από αυτό. - Φιλτράρισμα κατά τοπική συνάφεια
Εστιάστε σε λέξεις-κλειδιά που έχουν σαφή τοπική πρόθεση – είτε ρητά (με ονόματα πόλεων ή περιοχών) είτε σιωπηρά (λέξεις-κλειδιά υπηρεσίας που αναζητούνται τοπικά, όπως “υδραυλικός έκτακτης ανάγκης κοντά μου”).
Φιλοδώρημα: Μην φοβάστε να κόψετε επιθετικά. Είναι καλύτερο να συνεργαστείτε με μια εστιασμένη, σχετική λίστα παρά με μια φουσκωμένη που αραιώνει τη στρατηγική SEO σας.
Γρήγορη ροή εργασίας για καθαρισμό λέξεων-κλειδιών
- Οργανώστε τις λέξεις-κλειδιά σας σε ένα εργαλείο υπολογιστικού φύλλου ή λέξεων-κλειδιών.
- Χρησιμοποιήστε φίλτρα για να καταργήσετε αυτόματα τα διπλότυπα.
- Ελέγξτε μη αυτόματα τις υπόλοιπες λέξεις-κλειδιά ως προς τη συνάφεια με την επιχείρησή σας και τις τοποθεσίες στόχευσης.
- Παρακολουθήστε λέξεις-κλειδιά για τις οποίες θα μπορούσατε ρεαλιστικά να δημιουργήσετε περιεχόμενο ή σελίδες προορισμού που ευθυγραμμίζονται με την πρόθεση αναζήτησης.
Μια καλά καθαρισμένη λίστα λέξεων-κλειδιών σάς προετοιμάζει ιδανικά για τα επόμενα βήματα: ανάλυση μετρήσεων αναζήτησης και σχεδιασμός της στρατηγικής βελτιστοποίησης.
Βήμα 5: Έλεγχος βασικών μετρήσεων λέξεων-κλειδιών
Τώρα που έχετε μια καθαρή και σχετική λίστα λέξεων-κλειδιών, ήρθε η ώρα να κάνετε έναν βασικό έλεγχο των πιο σημαντικών μετρήσεων λέξεων-κλειδιών. Αυτό το βήμα σας βοηθά να δώσετε προτεραιότητα σε λέξεις-κλειδιά που δεν είναι μόνο σχετικές αλλά και ρεαλιστικές και πολύτιμες για την τοπική στρατηγική SEO.
Ποιες μετρήσεις πρέπει να ελέγξετε;
- Όγκος
αναζήτησης 👉 Πόσα άτομα αναζητούν αυτήν τη λέξη-κλειδί κάθε μήνα;
Για το τοπικό SEO, ο χαμηλότερος όγκος αναζήτησης σε σύγκριση με τις εθνικές λέξεις-κλειδιά δεν αποτελεί ανησυχία. Τα τοπικά ερωτήματα είναι συχνά πιο στοχευμένα και έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες μετατροπής. - Δυσκολία λέξεων-κλειδιών (KD)
👉 Πόσο δύσκολο θα είναι να κατατάξετε αυτήν τη λέξη-κλειδί;
Εργαλεία όπως το Ahrefs, το SEMrush, το Ubersuggest ή το Marketing Miner εκτιμούν τις βαθμολογίες δυσκολίας λέξεων-κλειδιών και σας δίνουν μια ιδέα για το πόσο ανταγωνιστικός είναι ένας όρος. - Συνάφεια και πρόθεση
👉 Η λέξη-κλειδί ταιριάζει με αυτό που θα αναζητούσε ο πελάτης-στόχος σας όταν είναι έτοιμος να επισκεφθεί, να αγοράσει ή να κάνει κράτηση;
Μια λέξη-κλειδί μπορεί να έχει όγκο, αλλά αν δεν ταιριάζει στην υπηρεσία ή το κοινό σας, δεν αξίζει να στοχεύσετε.
Πώς να ελέγξετε αυτές τις μετρήσεις
- Ahrefs (εργαλείο επί πληρωμή) → Βαθύτερη ανάλυση λέξεων-κλειδιών, συμπεριλαμβανομένων γονικών θεμάτων, δυναμικού επισκεψιμότητας και δυσκολίας λέξεων-κλειδιών.
- SEMrush (Εργαλείο επί πληρωμή) → Προσφέρει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση, ιδιαίτερα χρήσιμη για ευρύτερες στρατηγικές λέξεων-κλειδιών.
- Marketing Miner (Μεγάλη αξία για τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Σλοβακία και η Τσεχία) → Προσφέρει δεδομένα λέξεων-κλειδιών για περιφερειακές αγορές που συχνά υποεκπροσωπούνται στα παγκόσμια εργαλεία.
Συμβουλή για προχωρημένους: Εάν κάνετε SEO για πελάτες, εργαλεία όπως το Ahrefs καθιστούν πολύ πιο εύκολο να δείτε πώς να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για τοπικό SEO πελατών.
Βήμα 6: (Προαιρετικό) Σύνθετη συμβουλή: Αναλύστε τις δυνατότητες SERP για σημαντικές λέξεις-κλειδιά
Η ανάλυση των χαρακτηριστικών SERP (στοιχεία σελίδας αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) αποτελεί μέρος προηγμένων στρατηγικών έρευνας λέξεων-κλειδιών για τοπικό SEO. Είναι ένας ισχυρός τρόπος για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας, εξετάζοντας προσεκτικά τι πραγματικά εμφανίζεται στο Google όταν κάποιος αναζητά τους όρους-στόχους σας.
Αναλύοντας τις λειτουργίες SERP, θα κατανοήσετε βαθύτερα τον τρόπο με τον οποίο η Google χειρίζεται συγκεκριμένα τοπικά ερωτήματα και τον τύπο περιεχομένου ή βελτιστοποίησης που θα χρειαστείτε για να ανταγωνιστείτε με επιτυχία.
Αυτό το βήμα είναι προαιρετικό, αλλά μπορεί να σας δώσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ειδικά σε πιο ανταγωνιστικές τοπικές αγορές.
Τι πρέπει να προσέξετε στα τοπικά SERP;
- Βλέπετε ένα τοπικό πακέτο στο επάνω μέρος – τον χάρτη με τρεις επισημασμένες επιχειρήσεις; Εάν ναι, η βελτιστοποίηση του Επιχειρηματικού προφίλ σας Google θα είναι εξίσου κρίσιμη με το SEO του ιστότοπού σας.
- Μερικές φορές, κυριαρχούν οι τυπικές οργανικές καταχωρίσεις , όπως αναρτήσεις ιστολογίου, σελίδες υπηρεσιών ή σελίδες κατηγοριών.
- Άλλες φορές, μπορεί να παρατηρήσετε κουτιά “Οι άνθρωποι ρωτούν επίσης” γεμάτα κοινές ερωτήσεις – μεγάλη έμπνευση για ενότητες FAQ ή αναρτήσεις ιστολογίου.
- Για περισσότερες ενημερωτικές αναζητήσεις, ενδέχεται να εμφανιστούν τα Επιλεγμένα αποσπάσματα (αυτά τα σύντομα πλαίσια απαντήσεων), προσφέροντας την ευκαιρία να τραβήξετε γρήγορα την προσοχή.
- Και μην ξεχνάτε τα πλήρη Επιχειρηματικά προφίλ Google, τα οποία συχνά εμφανίζονται σε περίοπτη θέση, ειδικά σε αναζητήσεις για κινητά.
Κάθε μία από αυτές τις λειτουργίες σηματοδοτεί τι είδους περιεχόμενο προτιμά η Google για αυτό το ερώτημα.

Source: Google
Συμβουλή: Αν μια λέξη-κλειδί ενεργοποιεί συνεχώς ένα Τοπικό πακέτο, τότε η ύπαρξη ενός πλήρως βελτιστοποιημένου Επιχειρηματικού προφίλ Google και η δημιουργία τοπικών παραπομπών και η συγκέντρωση κριτικών είναι εξίσου σημαντική με τη δημιουργία νέων σελίδων στον ιστότοπό σας.
Πώς να αναλύσετε γρήγορα τις δυνατότητες SERP
- Αναζητήστε τις σημαντικές λέξεις-κλειδιά σας με μη αυτόματο τρόπο σε ένα παράθυρο ανώνυμης περιήγησης (για να αποφύγετε εξατομικευμένα αποτελέσματα).
- Παρατηρήστε:
- Υπάρχει τοπικό πακέτο;
- Ποια είναι η υψηλότερη κατάταξη: σελίδες υπηρεσιών, αναρτήσεις ιστολογίου, καταχωρίσεις Google Business;
- Υπάρχουν επιλεγμένα αποσπάσματα ή πλαίσια People Ask επίσης;
- Κρατήστε σημειώσεις. Δώστε προτεραιότητα στις λέξεις-κλειδιά όπου μπορείτε ρεαλιστικά να ανταγωνιστείτε με βάση τη δομή SERP.
Βήμα 7: Οργάνωση και αντιστοίχιση λέξεων-κλειδιών
Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να έχετε μια σταθερή λίστα καθαρών, σχετικών τοπικών λέξεων-κλειδιών και μια καλή κατανόηση του τρόπου συμπεριφοράς τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τώρα ήρθε η ώρα να τα οργανώσετε και να τα χαρτογραφήσετε σε μια δομή που υποστηρίζει τους στόχους SEO σας.
Πώς να οργανώσετε τις λέξεις-κλειδιά σας για τοπικό SEO
Ομαδοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά σας με βάση:
Συνάφεια
υπηρεσίας👉 Με ποια υπηρεσία ή προϊόν σχετίζεται αυτή η λέξη-κλειδί;;
Τοπική πρόθεση
👉 Η λέξη-κλειδί σηματοδοτεί σαφώς μια τοπική αναζήτηση; (π.χ., “φωτογράφος γάμου Brno”, “υδραυλικός έκτακτης ανάγκης Μάλαγα”)
Εμπορικό δυναμικό
👉 Είναι ο χρήστης έτοιμος να αναλάβει δράση ή απλώς να ερευνήσει; Δώστε προτεραιότητα στις λέξεις-κλειδιά υψηλής πρόθεσης για σελίδες εξυπηρέτησης και προορισμού.
Ευκαιρία
👉 Μπορείτε ρεαλιστικά να ανταγωνιστείτε για αυτήν τη λέξη-κλειδί με βάση τη δυσκολία και τα τρέχοντα SERP;
Δημιουργία συμπλεγμάτων λογικών λέξεων-κλειδιών
Η δημιουργία συμπλεγμάτων λέξεων-κλειδιών (λογικές ομάδες σχετικών λέξεων-κλειδιών) διευκολύνει τον προγραμματισμό περιεχομένου και τη βελτιστοποίηση SEO. Αντί να προσπαθείτε να δημιουργήσετε μια νέα σελίδα για κάθε λέξη-κλειδί, θα πρέπει να ομαδοποιήσετε στενά συνδεδεμένες λέξεις-κλειδιά σε ομάδες. Μια ισχυρή σελίδα μπορεί φυσικά να καταταχθεί για πολλούς σχετικούς όρους.
👉 Παράδειγμα συμπλέγματος λέξεων-κλειδιών για οδοντιατρική κλινική στη Μπρατισλάβα:
- παιδίατρος Μπρατισλάβα
- παιδιατρική κλινική στη Μπρατισλάβα
- παιδιατρική φροντίδα Μπρατισλάβα
👉 Παράδειγμα συμπλέγματος λέξεων-κλειδιών για ένα vegan καφέ στην Πράγα:
- vegan cafe Πράγα
- καλύτερο vegan brunch Πράγα
- vegan αρτοποιείο Πράγα
- vegan επιδόρπια χωρίς γλουτένη Πράγα
Φιλοδώρημα: Μια κύρια σελίδα (όπως η σελίδα προορισμού “Vegan Café Prague”) μπορεί φυσικά να περιλαμβάνει σχετικούς όρους όπως “vegan brunch”, “επιλογές χωρίς γλουτένη” και “καλύτερα vegan επιδόρπια” βοηθώντας σας να κατατάξετε πολλές παραλλαγές χωρίς γέμιση λέξεων-κλειδιών.
Αντιστοίχιση λέξεων-κλειδιών σε συγκεκριμένες σελίδες
Τέλος, αντιστοιχίστε τα συμπλέγματα λέξεων-κλειδιών σας στις σωστές σελίδες στον ιστότοπό σας:
- Σελίδες υπηρεσιών → Κύριες λέξεις-κλειδιά υπηρεσιών (π.χ. “οδοντίατρος έκτακτης ανάγκης Βιέννη”)
- Τοποθεσίες Σελίδες προορισμού → Αν εξυπηρετείτε πολλές πόλεις ή περιοχές, δημιουργήστε τοπικά προσαρμοσμένες σελίδες προορισμού (π.χ. “Υδραυλικός Μαδρίτη”, “Υδραυλικός Βαρκελώνη”)
- Άρθρα ιστολογίου → Απαντήστε σε ενημερωτικά ερωτήματα (π.χ., “πώς να βρείτε το καλύτερο vegan καφέ στην Πράγα”)
- FAQ Pages → Αντιμετώπιση συνηθισμένων ερωτήσεων (ιδανικό για την καταγραφή αποτελεσμάτων People Ask Ask)
Επαγγελματική συμβουλή: Η αντιστοίχιση λέξεων-κλειδιών βοηθά επίσης στην αποφυγή κανιβαλισμού λέξεων-κλειδιών (όταν πολλές σελίδες ανταγωνίζονται για την ίδια λέξη-κλειδί). Αυτό είναι ένα συνηθισμένο λάθος που αποδυναμώνει την απόδοση SEO.
Θυμηθείτε: η αποτελεσματική χαρτογράφηση λέξεων-κλειδιών σημαίνει ότι κάθε σελίδα έχει σαφή εστίαση, υποστηρίζει μια συγκεκριμένη πρόθεση χρήστη και ταιριάζει φυσικά στη δομή του ιστότοπού σας. Έτσι μπορεί να φαίνεται μια απλή τοπική έξοδος έρευνας λέξεων-κλειδιών SEO.

Source: Author’s own analysis/data, compiled in Google Sheets
Βήμα 8: Σχέδιο βελτιστοποίησης
Μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα λέξεων-κλειδιών και τα συμπλέγματα λέξεων-κλειδιών αντιστοιχιστούν σε συγκεκριμένες σελίδες, ήρθε η ώρα να μετατρέψετε την έρευνά σας σε δράση. Το επόμενο βήμα είναι η βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας και του Επιχειρηματικού προφίλ Google, για να διασφαλίσετε ότι οι τοπικές σας προσπάθειες έρευνας λέξεων-κλειδιών SEO θα αποφέρουν πραγματικά αποτελέσματα.
Πού να εστιάσετε τις προσπάθειές σας βελτιστοποίησης
Ιστοσελίδα On-Page SEO
Βεβαιωθείτε ότι κάθε σημαντική σελίδα στον ιστότοπό σας είναι πλήρως βελτιστοποιημένη για τις λέξεις-κλειδιά-στόχους της:
- Συμπεριλάβετε την κύρια λέξη-κλειδί φυσικά στην ετικέτα τίτλου, στην επικεφαλίδα H1 και στη μετα-περιγραφή.
- Χρησιμοποιήστε σχετικές δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά σε υπότιτλους H2/H3 και σε όλο το περιεχόμενο της σελίδας όπου έχει νόημα.
- Βελτιστοποιήστε τα εναλλακτικά κείμενα εικόνας με περιγραφικούς όρους (χωρίς γέμιση λέξεων-κλειδιών).
- Βεβαιωθείτε ότι οι γυμνοσάλιαγκες URL είναι σύντομες, καθαρές και περιλαμβάνουν σημαντικές λέξεις-κλειδιά όταν είναι σχετικές.
- Προσθέστε εσωτερικούς συνδέσμους μεταξύ σχετικών σελίδων χρησιμοποιώντας φυσικό, πλούσιο σε λέξεις-κλειδιά κείμενο αγκύρωσης.
Αλλά πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τις λέξεις-κλειδιά “Κοντά μου” στο περιεχόμενο φυσικά;
Δεν χρειάζεται να αναγκάσετε άβολες φράσεις όπως “καφετέρια κοντά μου” στις προτάσεις σας. Αντ’ αυτού, η Google κατανοεί τη φράση “κοντά μου” με βάση τα σήματα τοποθεσίας σας, όπως τη διεύθυνση της επιχείρησής σας, το Επιχειρηματικό προφίλ σας Google και το περιεχόμενο της σελίδας σας που αναφέρει την πόλη, την περιοχή ή τη γειτονιά σας. Στο περιεχόμενό σας, θα πρέπει φυσικά να αναφέρετε την τοποθεσία, την περιοχή εξυπηρέτησης και την εγγύτητά σας.
👉 Για παράδειγμα, μπορείτε να γράψετε: “Ψάχνετε για μια ζεστή καφετέρια στο κέντρο της Βιέννης; Επισκεφθείτε μας μόλις λίγα λεπτά από την κεντρική πλατεία!”
Συμβουλή: Εστιάστε στη δημιουργία ισχυρού, τοπικού περιεχομένου που καθιστά σαφές πού βρίσκεστε. Η Google θα συνδέσει την επιχείρησή σας με αναζητήσεις “κοντά μου” με βάση τη συνάφεια και την απόσταση.
Βελτιστοποίηση Επιχειρηματικού προφίλ Google (GBP)Η GBP σας (πρώην Google My Business) είναι απαραίτητη για την εμφάνισή της στα αποτελέσματα του Τοπικού πακέτου και των Χαρτών Google. Βεβαιωθείτε ότι:
- Χρησιμοποιήστε συνεπή στοιχεία επωνυμίας, διεύθυνσης και αριθμού τηλεφώνου της επιχείρησης.
- Επιλέξτε τις πιο ακριβείς κατηγορίες για την επιχείρησή σας.
- Γράψτε μια πλούσια σε λέξεις-κλειδιά, φιλική προς τον πελάτη περιγραφή επιχείρησης.
- Προσθέστε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και διατηρήστε τις ενημερωμένες.
- Ενθαρρύνετε τους πελάτες να αφήνουν θετικές κριτικές και να απαντούν άμεσα σε αυτές.
- Δημοσιεύστε τακτικές ενημερώσεις ή προσφορές απευθείας μέσω του προφίλ σας στο GBP για να ενισχύσετε τα σήματα αφοσίωσης.
Φιλοδώρημα: Το SEO ιστότοπου και η βελτιστοποίηση επιχειρηματικού προφίλ Google λειτουργούν καλύτερα όταν συνδυάζονται. Ακόμα κι αν ο ιστότοπός σας κατατάσσεται καλά, ένα αδύναμο προφίλ GBP μπορεί να σας κοστίσει πολύτιμη προβολή στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Οι λέξεις-κλειδιά από μόνες τους δεν εγγυώνται την τοπική επιτυχία SEO
Η εύρεση των σωστών λέξεων-κλειδιών και η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας δεν είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία. Ακόμη και η καλύτερη στρατηγική λέξεων-κλειδιών δεν θα βοηθήσει εάν η επιχείρησή σας δεν προσφέρει καλή εμπειρία χρήστη τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης.
Η τοπική επιτυχία SEO εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από την εμπιστοσύνη, την ακρίβεια και τη χρηστικότητα.
Διατηρήστε τις πληροφορίες της επιχείρησής σας ακριβείς και ενημερωμένες
Οι μηχανές αναζήτησης και οι πελάτες σας αναμένουν οι πληροφορίες της επιχείρησής σας να είναι σωστές και ενημερωμένες. Φανταστείτε το εξής: ένας πελάτης βρίσκει το εστιατόριό σας μέσω Google, οδηγεί σε όλη την πόλη, μόνο για να ανακαλύψει ότι είστε κλειστοί επειδή δεν ενημερώσατε τις ώρες λειτουργίας των διακοπών σας. Οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα φύγουν μόνο απογοητευμένοι, μπορεί να αφήσουν και μια κακή κριτική.
💡 Source: Canva
Διατηρείτε πάντα ενημερωμένο το Επιχειρηματικό προφίλ Google και τον ιστότοπό σας με:
- Σωστές ώρες λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στις αργίες.
- Τρέχων αριθμός τηλεφώνου και διεύθυνση.
Δημιουργήστε εμπιστοσύνη με κριτικές και δέσμευση πελατών
Οι κριτικές έχουν μεγαλύτερη σημασία από ό, τι νομίζετε. Οι θετικές κριτικές, οι γρήγορες απαντήσεις στα σχόλια των πελατών και η ενεργή διαχείριση προφίλ συμβάλλουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, τόσο στα μάτια της Google όσο και στο μυαλό των πελατών σας.
Ένα καλά βελτιστοποιημένο προφίλ με ισχυρή χρήση λέξεων-κλειδιών, αλλά κακές κριτικές, θα εξακολουθεί να δυσκολεύεται να αποδώσει καλά στην κατάταξη τοπικής αναζήτησης.
Συμβουλή: Ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες να αφήνουν κριτικές και να απαντούν πάντα επαγγελματικά, ακόμη και σε αρνητικά σχόλια.
Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος, σαφής και εύκολος στη χρήση
Εάν ο ιστότοπός σας είναι αργός, συγκεχυμένος ή ξεπερασμένος, οι επισκέπτες θα φύγουν γρήγορα, ανεξάρτητα από το πόσο καλά βελτιστοποιούνται οι λέξεις-κλειδιά σας. Η Google λαμβάνει επίσης υπόψη τα σήματα εμπειρίας χρήστη κατά την κατάταξη τοπικών αποτελεσμάτων.
Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας:
- Φορτώνει γρήγορα τόσο σε κινητές όσο και σε επιτραπέζιες συσκευές.
- Ο ιστότοπος έχει μια σαφή, φιλική προς το χρήστη δομή πλοήγησης.
- Διαθέτει μια εύκολη στην εύρεση σελίδα επικοινωνίας με:
- Ένας ενσωματωμένος χάρτης Google.
- Απλές οδηγίες για το πώς να φτάσετε (ιδιαίτερα χρήσιμες εάν η τοποθεσία σας είναι δύσκολη).
- Αριθμοί τηλεφώνου με δυνατότητα κλικ και φόρμες επικοινωνίας για άμεση δράση, ιδιαίτερα σημαντικές για χρήστες κινητών.
Φιλοδώρημα: Σκεφτείτε τον ιστότοπό σας από την οπτική γωνία ενός επισκέπτη για πρώτη φορά: Είναι σαφές ποιος είστε, πού βρίσκεστε και πώς να επικοινωνήσετε μαζί σας εντός 5 δευτερολέπτων;
Τοπική έρευνα λέξεων-κλειδιών SEO: Βασικά Takeaways
Ας ανακεφαλαιώσουμε γρήγορα τη διαδικασία που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βρείτε τις καλύτερες λέξεις-κλειδιά για τοπική επιτυχία SEO:
- Κατανοήστε την πρόθεση τοπικής αναζήτησης πριν ξεκινήσετε την έρευνα λέξεων-κλειδιών. Εστιάστε σε αυτό που πραγματικά αναζητούν οι τοπικοί πελάτες, όχι μόνο σε γενικούς γενικούς όρους.
- Ορίστε τις λέξεις-κλειδιά εκκίνησης με βάση τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας. Σκεφτείτε καθαρά όλα όσα προσφέρετε, όχι μόνο τις κύριες κατηγορίες σας.
- Επεκτείνετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών χρησιμοποιώντας την Αυτόματη συμπλήρωση Google, την Ερώτηση ατόμων, το Google Trends και άλλα εργαλεία. Καταγράψτε σημαντικούς τοπικούς τροποποιητές, όπως ονόματα πόλεων, “κοντά μου”, “ανοιχτό τώρα” και λέξεις-κλειδιά περιοχής.
- Αναλύστε τους ανταγωνιστές για να εντοπίσετε ευκαιρίες λέξεων-κλειδιών και κενά περιεχομένου.
- Καθαρίστε και φιλτράρετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών , για να καταργήσετε διπλότυπα και άσχετους όρους.
- Ελέγξτε βασικές μετρήσεις λέξεων-κλειδιών , όπως ο όγκος αναζήτησης, η δυσκολία και η συνάφεια, για να δώσετε προτεραιότητα πιο έξυπνα.
- (Προαιρετικό) Αναλύστε τις λειτουργίες SERP για να κατανοήσετε καλύτερα τους τύπους περιεχομένου που προτιμά η Google για τοπικά ερωτήματα.
- Οργανώστε και αντιστοιχίστε λέξεις-κλειδιά σε λογικά συμπλέγματα και αντιστοιχίστε τις στις σωστές σελίδες, όπως σελίδες υπηρεσιών, σελίδες προορισμού τοποθεσίας, άρθρα ιστολογίου και συχνές ερωτήσεις.
- Προετοιμάστε ένα σχέδιο βελτιστοποίησης τόσο για τον ιστότοπό σας όσο και για το Επιχειρηματικό προφίλ σας Google.
Συμπέρασμα
Η εύρεση των σωστών λέξεων-κλειδιών για τοπικό SEO αφορά την κατανόηση της πραγματικής συμπεριφοράς αναζήτησης των πελατών σας, την αναγνώριση της τοπικής πρόθεσης και την ευθυγράμμιση του ιστότοπού σας και της διαδικτυακής παρουσίας σας με αυτό που η Google και το κοινό σας θέλουν πραγματικά να δουν.
Ακολουθώντας μια έξυπνη, δομημένη διαδικασία έρευνας λέξεων-κλειδιών, θα σταματήσετε να μαντεύετε και θα αρχίσετε να στοχεύετε τους όρους που φέρνουν πραγματικά τοπική επισκεψιμότητα, δυνητικούς πελάτες και πωλήσεις.
Θυμηθείτε, το τοπικό SEO είναι ανταγωνιστικό, αλλά είναι επίσης γεμάτο ευκαιρίες αν ξέρετε πού να κοιτάξετε. Ξεκινήστε με τα βασικά, εφαρμόστε αυτά που μάθατε εδώ βήμα προς βήμα και θα είστε σε καλό δρόμο για να ξεπεράσετε τους τοπικούς ανταγωνιστές σας και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας πιο γρήγορα.
Και αν ποτέ αισθανθείτε κολλημένοι, μην το ξεχνάτε: ορισμένες φορές, μικρές βελτιστοποιήσεις, όπως η στόχευση μιας λέξης-κλειδιού για συγκεκριμένη περιοχή ή η βελτίωση του Επιχειρηματικού προφίλ σας Google, μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Πώς μπορώ να ρυθμίσω το τοπικό SEO;
Ξεκινήστε βελτιστοποιώντας το Επιχειρηματικό προφίλ σας Google, δημιουργώντας σελίδες για συγκεκριμένες τοποθεσίες στον ιστότοπό σας και στοχεύοντας τοπικές λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι πελάτες σας.
Το τοπικό SEO εξακολουθεί να λειτουργεί;
Ναι και είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Το τοπικό SEO συνεχίζει να οδηγεί πραγματικούς πελάτες σε επιχειρήσεις, ειδικά καθώς οι αναζητήσεις για κινητά και τα ερωτήματα “κοντά μου” συνεχίζουν να αυξάνονται.
Ποια είναι η καλύτερη στρατηγική για τοπικό SEO;
Η καλύτερη στρατηγική συνδυάζει ισχυρή στόχευση λέξεων-κλειδιών, ένα πλήρως βελτιστοποιημένο επιχειρηματικό προφίλ Google, τοπικό περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, συνεπείς αναφορές, καλές κριτικές και έναν γρήγορο, φιλικό προς το χρήστη ιστότοπο.
Είναι δωρεάν το τοπικό SEO;
Η ρύθμιση των βασικών, όπως ένα Επιχειρηματικό προφίλ Google και η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας, μπορούν να γίνουν δωρεάν, αλλά η επένδυση σε επαγγελματική βοήθεια, εργαλεία ή διαφημίσεις μπορεί να επιταχύνει τα αποτελέσματα.
Αξίζει να κάνετε τοπικό SEO;
Ναι, απολύτως. Το τοπικό SEO σάς βοηθά να εμφανίζεστε όταν οι κοντινοί πελάτες είναι έτοιμοι να αγοράσουν, να επισκεφθούν ή να κάνουν κράτηση. Οδηγεί σε εξαιρετικά στοχευμένη επισκεψιμότητα και συχνά παρέχει την καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI) για τις τοπικές επιχειρήσεις.