3 λεπτά για ανάγνωση

Το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο φτάνει τα 887 δισ. ευρώ παρά τις προκλήσεις της αγοράς το 2023

Ο ευρωπαϊκός τομέας ψηφιακού ηλεκτρονικού εμπορίου παρέμεινε ανθεκτικός το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 3%, καθώς ο συνολικός κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C αυξήθηκε από 864 δισεκατομμύρια ευρώ σε 887 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, αυτή η επέκταση κρύβει σημαντικές προκλήσεις για τη βιομηχανία, σύμφωνα με νέα έκθεση του E-commerce Europe και του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Άμστερνταμ.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο φτάνει τα 887 δισ. ευρώ παρά τις προκλήσεις της αγοράς το 2023
Πηγή: Depositphotos

Παρά τη θετική πορεία, ο συνολικός ρυθμός ανάπτυξης του τομέα μειώθηκε κατά 3%, λόγω τριών βασικών παραγόντων:

  • επίμονες πληθωριστικές πιέσεις
  • έντονος ανταγωνισμός από τους παράγοντες της ασιατικής αγοράς
  • την εν εξελίξει υλοποίηση της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης

Οι προκλήσεις αυτές έχουν οδηγήσει σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον λειτουργίας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Το τοπίο της αγοράς αποκαλύπτει έντονες περιφερειακές ανισότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη, υπογραμμίζοντας την κρίσιμη ανάγκη για συντονισμένη δράση σε επίπεδο ΕΕ.

Μια συγκεκριμένη πρόκληση προκύπτει από την αποσύνδεση μεταξύ των απαιτήσεων των καταναλωτών και της οικονομικής πραγματικότητας.

Ενώ οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο βιώσιμα προϊόντα, η μειωμένη αγοραστική τους δύναμη καθιστά δύσκολο για αυτούς να αντέξουν οικονομικά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις σε υψηλές τιμές.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη προτείνει διάφορες βασικές μεταρρυθμίσεις. Οι συστάσεις τους επικεντρώνονται στη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τους φορείς της ΕΕ και τρίτων χωρών, καθώς και στην αποτελεσματικότερη επιβολή των κανονισμών της ΕΕ.

Ο οργανισμός τονίζει τη σημασία των εξορθολογισμένων συστημάτων πληροφόρησης των καταναλωτών, ενός πιο ανταγωνιστικού τοπίου πληρωμών λιανικής και των αναθεωρημένων φορολογικών πολιτικών.

Όσον αφορά το μέλλον, η προσεκτική εξισορρόπηση των διαφόρων αναγκών των ενδιαφερόμενων μερών θα καθορίσει την επιτυχία του τομέα. Αυτό περιλαμβάνει:

  • παροχή βοήθειας στις ΜΜΕ , με παράλληλη παροχή στους μεγαλύτερους παράγοντες επαρκούς ευελιξίας για την εφαρμογή των αναγκαίων αλλαγών
  • Η έμφαση στο διασυνοριακό εμπορικό δυναμικό παραμένει κρίσιμη
  • τη συνεχή ανάπτυξη βιώσιμων πρακτικών

Η «εφαρμογή» πρέπει να είναι η λέξη-κλειδί για τη νέα εντολή της ΕΕ», λέει το E-commerce Europe, τονίζοντας τη σημασία της βοήθειας των επιχειρήσεων στην εξισορρόπηση της συμμόρφωσης και της οικονομικής ανάπτυξης.

Καθώς ο τομέας εξελίσσεται, η διατήρηση ενός υγιούς οικοσυστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου με παράλληλη υιοθέτηση της ψηφιακής και βιώσιμης μετάβασης θα είναι ζωτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels
5 λεπτά για ανάγνωση

Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels

Ακολουθεί μια ενημέρωση πλατφόρμας που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται βίντεο. Καθώς το Facebook απλοποιεί τη δημιουργία βίντεο, μόλις ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες, κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα θα γίνει αυτόματα ένας κύλινδρος. Δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγετε μεταξύ μορφών – όλα είναι ενοποιημένα τώρα. Ας αναλύσουμε […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια ενιαία επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα ρουμανικό εμπορικό κέντρο είναι στην πραγματικότητα μέρος κάτι πολύ μεγαλύτερου. Ενώ οι περισσότεροι λιανοπωλητές κάνουν περικοπές, ο γαλλικός γίγαντας οικιακής βελτίωσης Leroy Merlin διπλασιάζει την Ανατολική Ευρώπη με ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ολόκληρο το τοπίο DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία
4 λεπτά για ανάγνωση

Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία

Η Microsoft Advertising μόλις έριξε τις μεγαλύτερες ενημερώσεις της εδώ και μήνες, αντιμετωπίζοντας τα κύρια ζητήματα που έχουν απογοητεύσει τους διαφημιζόμενους. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν τελικά να καταστήσουν την πλατφόρμα μια σοβαρή εναλλακτική λύση του Google Ads. Από τις αναθεωρημένες αναφορές έως τις σημαντικές αλλαγές λογικής Performance Max και τις βελτιωμένες εισαγωγές μεταξύ πλατφορμών, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+