3 λεπτά για ανάγνωση

Το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο φτάνει τα 887 δισ. ευρώ παρά τις προκλήσεις της αγοράς το 2023

Ο ευρωπαϊκός τομέας ψηφιακού ηλεκτρονικού εμπορίου παρέμεινε ανθεκτικός το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 3%, καθώς ο συνολικός κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C αυξήθηκε από 864 δισεκατομμύρια ευρώ σε 887 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, αυτή η επέκταση κρύβει σημαντικές προκλήσεις για τη βιομηχανία, σύμφωνα με νέα έκθεση του E-commerce Europe και του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Άμστερνταμ.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο φτάνει τα 887 δισ. ευρώ παρά τις προκλήσεις της αγοράς το 2023
Πηγή: Depositphotos

Παρά τη θετική πορεία, ο συνολικός ρυθμός ανάπτυξης του τομέα μειώθηκε κατά 3%, λόγω τριών βασικών παραγόντων:

  • επίμονες πληθωριστικές πιέσεις
  • έντονος ανταγωνισμός από τους παράγοντες της ασιατικής αγοράς
  • την εν εξελίξει υλοποίηση της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης

Οι προκλήσεις αυτές έχουν οδηγήσει σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον λειτουργίας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Το τοπίο της αγοράς αποκαλύπτει έντονες περιφερειακές ανισότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη, υπογραμμίζοντας την κρίσιμη ανάγκη για συντονισμένη δράση σε επίπεδο ΕΕ.

Μια συγκεκριμένη πρόκληση προκύπτει από την αποσύνδεση μεταξύ των απαιτήσεων των καταναλωτών και της οικονομικής πραγματικότητας.

Ενώ οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο βιώσιμα προϊόντα, η μειωμένη αγοραστική τους δύναμη καθιστά δύσκολο για αυτούς να αντέξουν οικονομικά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις σε υψηλές τιμές.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη προτείνει διάφορες βασικές μεταρρυθμίσεις. Οι συστάσεις τους επικεντρώνονται στη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τους φορείς της ΕΕ και τρίτων χωρών, καθώς και στην αποτελεσματικότερη επιβολή των κανονισμών της ΕΕ.

Ο οργανισμός τονίζει τη σημασία των εξορθολογισμένων συστημάτων πληροφόρησης των καταναλωτών, ενός πιο ανταγωνιστικού τοπίου πληρωμών λιανικής και των αναθεωρημένων φορολογικών πολιτικών.

Όσον αφορά το μέλλον, η προσεκτική εξισορρόπηση των διαφόρων αναγκών των ενδιαφερόμενων μερών θα καθορίσει την επιτυχία του τομέα. Αυτό περιλαμβάνει:

  • παροχή βοήθειας στις ΜΜΕ , με παράλληλη παροχή στους μεγαλύτερους παράγοντες επαρκούς ευελιξίας για την εφαρμογή των αναγκαίων αλλαγών
  • Η έμφαση στο διασυνοριακό εμπορικό δυναμικό παραμένει κρίσιμη
  • τη συνεχή ανάπτυξη βιώσιμων πρακτικών

Η «εφαρμογή» πρέπει να είναι η λέξη-κλειδί για τη νέα εντολή της ΕΕ», λέει το E-commerce Europe, τονίζοντας τη σημασία της βοήθειας των επιχειρήσεων στην εξισορρόπηση της συμμόρφωσης και της οικονομικής ανάπτυξης.

Καθώς ο τομέας εξελίσσεται, η διατήρηση ενός υγιούς οικοσυστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου με παράλληλη υιοθέτηση της ψηφιακής και βιώσιμης μετάβασης θα είναι ζωτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram
3 λεπτά για ανάγνωση

Το WhatsApp ενοποιεί το μάρκετινγκ σε Facebook και Instagram

Το WhatsApp ανακοίνωσε σημαντικές επιχειρηματικές ενημερώσεις στο συνέδριό του στο Μαϊάμι που ενσωματώνουν τη διαχείριση μάρκετινγκ σε WhatsApp, Facebook και Instagram. Οι εταιρείες μπορούν πλέον να διαχειρίζονται εκστρατείες και για τις τρεις πλατφόρμες μέσω ενός ενιαίου πίνακα διαχείρισης διαφημίσεων.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα
5 λεπτά για ανάγνωση

Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στο μάρκετινγκ επιρροής. Ενώ οι μάρκες πειραματίζονται με προσωπικότητες που δημιουργούνται από AI, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να μην τις εμπιστεύονται. Η ανατροπή; Η αυθεντικότητα μπορεί να μην έχει τόση σημασία όσο νομίζουν όλοι.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Reddit λανσάρει τον Δείκτη ποιότητας για διαφημιστικές καμπάνιες

Το Reddit μόλις κυκλοφόρησε κάτι που κάθε διαφημιζόμενος θα αναγνωρίσει – ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας για διαφημίσεις, όπως και της Google. Ο νέος δείκτης βελτιστοποίησης αξιολογεί τη ρύθμιση του λογαριασμού σας και σας λέει ακριβώς πού να βελτιωθείτε, καθιστώντας τη διαφήμιση στο Reddit λιγότερο παιχνίδι εικασίας.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge