
Παρά τη θετική πορεία, ο συνολικός ρυθμός ανάπτυξης του τομέα μειώθηκε κατά 3%, λόγω τριών βασικών παραγόντων:
- επίμονες πληθωριστικές πιέσεις
- έντονος ανταγωνισμός από τους παράγοντες της ασιατικής αγοράς
- την εν εξελίξει υλοποίηση της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης
Οι προκλήσεις αυτές έχουν οδηγήσει σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον λειτουργίας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Το τοπίο της αγοράς αποκαλύπτει έντονες περιφερειακές ανισότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη, υπογραμμίζοντας την κρίσιμη ανάγκη για συντονισμένη δράση σε επίπεδο ΕΕ.
Μια συγκεκριμένη πρόκληση προκύπτει από την αποσύνδεση μεταξύ των απαιτήσεων των καταναλωτών και της οικονομικής πραγματικότητας.
Ενώ οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο βιώσιμα προϊόντα, η μειωμένη αγοραστική τους δύναμη καθιστά δύσκολο για αυτούς να αντέξουν οικονομικά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις σε υψηλές τιμές.

Source: Ecommerce-europe.eu
Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη προτείνει διάφορες βασικές μεταρρυθμίσεις. Οι συστάσεις τους επικεντρώνονται στη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τους φορείς της ΕΕ και τρίτων χωρών, καθώς και στην αποτελεσματικότερη επιβολή των κανονισμών της ΕΕ.
Ο οργανισμός τονίζει τη σημασία των εξορθολογισμένων συστημάτων πληροφόρησης των καταναλωτών, ενός πιο ανταγωνιστικού τοπίου πληρωμών λιανικής και των αναθεωρημένων φορολογικών πολιτικών.
Όσον αφορά το μέλλον, η προσεκτική εξισορρόπηση των διαφόρων αναγκών των ενδιαφερόμενων μερών θα καθορίσει την επιτυχία του τομέα. Αυτό περιλαμβάνει:
- παροχή βοήθειας στις ΜΜΕ , με παράλληλη παροχή στους μεγαλύτερους παράγοντες επαρκούς ευελιξίας για την εφαρμογή των αναγκαίων αλλαγών
- Η έμφαση στο διασυνοριακό εμπορικό δυναμικό παραμένει κρίσιμη
- τη συνεχή ανάπτυξη βιώσιμων πρακτικών
Η «εφαρμογή» πρέπει να είναι η λέξη-κλειδί για τη νέα εντολή της ΕΕ», λέει το E-commerce Europe, τονίζοντας τη σημασία της βοήθειας των επιχειρήσεων στην εξισορρόπηση της συμμόρφωσης και της οικονομικής ανάπτυξης.
Καθώς ο τομέας εξελίσσεται, η διατήρηση ενός υγιούς οικοσυστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου με παράλληλη υιοθέτηση της ψηφιακής και βιώσιμης μετάβασης θα είναι ζωτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς.