3 λεπτά για ανάγνωση

Online Marketplaces vs. E-shops: Ποιος κερδίζει στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει ένα θεμελιώδες ερώτημα σχετικά με το Marketplaces vs E-shops - ποιο επιχειρηματικό μοντέλο προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα. Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία από τη γνωστή εταιρεία αναλύσεων ECDB προσφέρουν μια σαφή απάντηση: οι διαδικτυακές αγορές ξεπερνούν τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα και αυτή η τάση φαίνεται να είναι όλο και πιο προφανής.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Online Marketplaces vs. E-shops: Ποιος κερδίζει στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Πηγή: Depositphotos

Marketplaces vs. E-shops

Τα σημερινά στατιστικά στοιχεία της ECDB δείχνουν ότι οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό 72% όλων των παγκόσμιων εσόδων ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα παράγουν μόνο το 28%. Επιπλέον, αυτή η ανισότητα αυξάνεται πρόσφατα. Αν και η διαφορά ανάπτυξης του 2022 μεταξύ αυτών των δύο μοντέλων ήταν μόλις 4%, αυξήθηκε στο 7% το 2023 και ήταν 6% πέρυσι.

Τι κάνει τις αγορές τόσο δημοφιλείς;

Το μυστικό της επιτυχίας των διαδικτυακών αγορών βρίσκεται σε τρεις βασικούς παράγοντες:

  • επεκτασιμότητα
  • αποδοτικότητα
  • αποδοτικότητα

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα, οι αγορές δεν κατέχουν τα αγαθά που πωλούν. Αυτό μειώνει σημαντικά τα τρέχοντα έξοδα και τον κίνδυνο.

Η ταχύτητα κλιμάκωσης είναι ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα. Κάθε νέος πωλητής που συμμετέχει σε μια αγορά συνήθως φέρνει μαζί του την υπάρχουσα πελατειακή του βάση, εκτός από το δικό του απόθεμα. Επομένως, η πλατφόρμα μπορεί να επικεντρωθεί κυρίως στο να κερδίσει χρήματα από προμήθειες, τέλη καταχώρισης, διαφημίσεις ή συνδρομητικές υπηρεσίες.

Online Marketplaces vs. E-shops: Who's Winning in Global E-commerce?

Source: ECDB

Οι περιφερειακές διαφορές έχουν σημασία

Είναι ενδιαφέρον ότι η γεωγραφική περιοχή επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή των επιχειρηματικών μοντέλων. Στην Ασία και τη Νότια και Κεντρική Αμερική, οι αγορές κυριαρχούν εξαιρετικά – το 2024, παρήγαγαν το 97% και το 96% όλων των εσόδων ηλεκτρονικού εμπορίου, αντίστοιχα, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον παγκόσμιο μέσο όρο του 72%.

Οι ηγέτες της αγοράς στην Ασία, συμπεριλαμβανομένων των Alibaba Group Holding, PDD Holdings, ByteDance και JD.com, λειτουργούν γνωστά καταστήματα όπως το Taobao, το Douyin και το Pinduoduo.

Η Νότια και Κεντρική Αμερική έχουν ένα παρόμοιο σενάριο με πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το MercadoLibre, το Magalu, το Amazon και το Shopee. Σε αυτές τις περιοχές, οι μεγάλες μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου εμπνέουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και συχνά έχουν καλύτερη εφοδιαστική, καθώς οι διαδικτυακές αγορές είναι λιγότερο ανεπτυγμένες εκεί.

Η Δύση προτιμά την ισορροπία

Αντίθετα, οι δυτικές αγορές τείνουν να είναι πιο ομοιόμορφα κατανεμημένες. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα παράγουν το 54% των εσόδων ηλεκτρονικού εμπορίου στη Βόρεια Αμερική. Οι αγορές αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 46%.

Το ποσοστό στην Ευρώπη είναι συγκρίσιμο: τα ηλεκτρονικά καταστήματα αντιπροσωπεύουν το 53% του εισοδήματος, ενώ οι αγορές αντιπροσωπεύουν το 47%.

Σε αντίθεση με την Ασία και τη Νότια Αμερική, οι δυτικοί καταναλωτές συχνά εμπιστεύονται περισσότερο μεμονωμένες μάρκες όπως apple.com, backmarket.com ή shein.com. Οι ευνοϊκότερες συνθήκες υλικοτεχνικής υποστήριξης παίζουν επίσης ρόλο εδώ, καθιστώντας τα αυτόνομα ηλεκτρονικά καταστήματα πιο ελκυστικά.

Πολιτιστικές και περιφερειακές ιδιαιτερότητες Κάντε μια επιλογή

Οι αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου διαφορετικού σχήματος εξηγούν αυτές τις παραλλαγές. Κάθε αγορά είναι διαφορετική και διαμορφώνεται από την περιφερειακή κουλτούρα, την πολιτική και τις φυσικές συνθήκες. Αυτοί είναι ακριβώς οι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά εάν οι αγορές ή τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν μεγαλύτερη επιτυχία σε μια δεδομένη περιοχή.

Παρά τις περιφερειακές διαφορές, ωστόσο, τα παγκόσμια δεδομένα της ECDB δείχνουν ότι το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήκει κυρίως στις διαδικτυακές αγορές, το μοντέλο των οποίων αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικό και κερδοφόρο στις περισσότερες περιοχές του κόσμου.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Γιατί η Shein υποβάλλει κρυφά την IPO της;
4 λεπτά για ανάγνωση

Γιατί η Shein υποβάλλει κρυφά την IPO της;

Μετά από αποτυχημένες προσπάθειες στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, ο γίγαντας της γρήγορης μόδας υιοθετεί μια άνευ προηγουμένου προσέγγιση για να βγει στο χρηματιστήριο. Να γιατί έχει σημασία για ολόκληρο τον κλάδο λιανικής.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Amazon δημιούργησε τη δική της μονάδα εγκλήματος – εδώ είναι τα αποτελέσματα
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Amazon δημιούργησε τη δική της μονάδα εγκλήματος – εδώ είναι τα αποτελέσματα

Πρώην πράκτορες του FBI, ομοσπονδιακοί εισαγγελείς και αξιωματικοί πληροφοριών εργάζονται τώρα στην Amazon. Η αποστολή τους; Κυνηγήστε εγκληματίες που πωλούν ψεύτικα προϊόντα. Και κερδίζουν.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Πώς η λιθουανική εκκίνηση έφτασε τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς να εισαχθεί στο χρηματιστήριο
3 λεπτά για ανάγνωση

Πώς η λιθουανική εκκίνηση έφτασε τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς να εισαχθεί στο χρηματιστήριο

Όλοι γνωρίζουν τον Vinted για την αγορά και πώληση ρούχων, αλλά λίγοι συνειδητοποιούν πώς αυτή η λιθουανική startup έγινε ένας γίγαντας 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ παραμένουν ιδιωτικοί, έχουν δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες επιτυχίας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και το ταξίδι ανάπτυξής τους μπορεί να σας εκπλήξει.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU