
Ένας από τους βασικούς παράγοντες για την ανάπτυξη των πλατφορμών ροής είναι το αθλητικό περιεχόμενο. Για παράδειγμα, ένα αποκλειστικό παιχνίδι NFL στο Peacock προσέλκυσε 3 εκατομμύρια νέους συνδρομητές, με το 71% από αυτούς να διατηρούν την υπηρεσία ακόμη και μετά από αρκετές εβδομάδες. Τέτοιες περιπτώσεις αποδεικνύουν ότι η ροή δεν αφορά μόνο ταινίες και σειρές – γίνεται σημαντικός παίκτης στη ζωντανή μετάδοση. Στην περιοχή CCE, η ανάπτυξη του Voyo είναι ένα καλό παράδειγμα. Κατέχει σημαντική θέση σε αυτήν την περιοχή, ειδικά χάρη στις αθλητικές προσφορές της.
Οι καταναλωτές αποδέχονται υψηλότερες τιμές για υπηρεσίες ροής
Οι αυξήσεις των τιμών για τις υπηρεσίες streaming δεν αποθάρρυναν τους θεατές. Το Netflix, το Disney+ και το Hulu έχουν αυξήσει τις τιμές και έχουν περιορίσει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, αλλά οι πελάτες παραμένουν πιστοί. Το YouTube TV αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης στις ΗΠΑ έως το 2026.
Για τις επωνυμίες και τους εμπόρους, αυτό σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες να προσεγγίσουν πιο εύπορους πελάτες. Καθώς οι θεατές αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε πλατφόρμες ροής, η διαφήμιση σε αυτές τις υπηρεσίες μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική και πιο στοχευμένη.
Υβριδικό μοντέλο: Η διαφήμιση παίρνει μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων
Ενώ οι συνδρομές εξακολουθούν να αποτελούν το κυρίαρχο μέρος των εσόδων της πλατφόρμας ροής, το διαφημιστικό τμήμα αναπτύσσεται ταχύτερα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του eMarketer, μέχρι το 2027 το μερίδιο της διαφήμισης στα συνολικά έσοδα θα αυξηθεί κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Οι διαφημιστικές δαπάνες της συνδεδεμένης τηλεόρασης (CTV) αυξάνονται κατά σχεδόν 16% από έτος σε έτος, ξεπερνώντας τα έσοδα από τις ίδιες τις συνδρομές.
Οι μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη θα πρέπει να δουν την ανάπτυξη της διαφήμισης CTV ως ευκαιρία, αλλά και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στις τοπικές συνθήκες. Ενώ η διαφήμιση μέσω προγραμματισμού και η ακριβής στόχευση με βάση τα δεδομένα των χρηστών κυριαρχούν στις ΗΠΑ, η αγορά στην Ευρώπη είναι πιο κατακερματισμένη και κανονισμοί όπως ο GDPR περιορίζουν την εξατομίκευση.
Ο συνδυασμός της διαφήμισης CTV με τη στόχευση με βάση τα συμφραζόμενα και η χρήση τοπικών πλατφορμών ροής που εισάγουν σταδιακά διαδραστικές μορφές και διαφημιστικά μοντέλα μπορεί να είναι αποτελεσματική.
Επιπλέον, νέες μορφές διαφήμισης εμφανίζονται στις πλατφόρμες. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις παύσης κερδίζουν δημοτικότητα επειδή δεν διακόπτουν το περιεχόμενο, αλλά χρησιμοποιούν φυσικές παύσεις στην προβολή. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται ως στατικά ή ελαφρώς κινούμενα γραφικά, συχνά με κωδικό QR ή σαφές CTA. Αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά με τους θεατές όταν έχουν πραγματικά χρόνο και χώρο. Αν και είναι λιγότερο διαδεδομένα στην περιοχή μας μέχρι στιγμής, μπορεί να γίνουν περιζήτητος διαφημιστικός χώρος στο μέλλον, ειδικά με την ανάπτυξη υβριδικών μοντέλων συνδρομής.
Η παγκοσμιοποίηση του streaming και ο αντίκτυπός του στο μάρκετινγκ
Οι υπηρεσίες streaming επεκτείνονται πέρα από τις ΗΠΑ – το Netflix παράγει ήδη σχεδόν το 60% των εσόδων εκτός της Βόρειας Αμερικής. Παρόλο που τα ποσοστά διείσδυσης σε χώρες όπως ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Κίνα υπερβαίνουν το 67%, η ευαισθησία στις τιμές σε περιοχές όπως η Λατινική Αμερική και η Ασία οδηγεί σε αύξηση των μοντέλων που υποστηρίζονται από διαφημίσεις.
Στην αγορά της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (ΚΑΕ), το streaming αντιμετωπίζει συγκεκριμένες προκλήσεις. Οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς προσφέρουν συχνά ροή ως μέρος πακέτων, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη αυτόνομων υπηρεσιών SVOD. Για τις επωνυμίες ηλεκτρονικού εμπορίου και μάρκετινγκ, αυτό σημαίνει την ανάγκη προσαρμογής των στρατηγικών – από το τοπικά προσαρμοσμένο περιεχόμενο έως τις μορφές διαφήμισης προσαρμοσμένες στο τοπικό κοινό.

Source: eMarketer
Το streaming ως το νέο πρότυπο για την ψηφιακή διαφήμιση
Οι πλατφόρμες ροής αλλάζουν θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο οι επωνυμίες προσεγγίζουν τους πελάτες. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η αλλαγή σημαίνει νέες ευκαιρίες αλλά και την ανάγκη προσαρμογής στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον:
- Διαφήμιση όπου βρίσκονται οι θεατές – η αυξανόμενη τηλεθέαση των υπηρεσιών ροής καθιστά τη διαφήμιση CTV ουσιαστικό μέρος των στρατηγικών μάρκετινγκ.
- Ζωντανές μεταδόσεις ως μαγνήτες κοινού – αποκλειστικό περιεχόμενο, ειδικά αθλητικές εκπομπές, προσελκύει αφοσιωμένους θεατές, δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για διαφήμιση και χορηγία.
- Το υβριδικό μοντέλο είναι το μέλλον – ο συνδυασμός συνδρομής και διαφήμισης γίνεται πρότυπο, ανοίγοντας χώρο για νέες μορφές και πιο δυναμικές καμπάνιες.
- Η παγκόσμια ανάπτυξη απαιτεί μια τοπική προσέγγιση – η επιτυχία στις ξένες αγορές εξαρτάται από την προσαρμογή τόσο του περιεχομένου όσο και των διαφημιστικών στρατηγικών στα τοπικά έθιμα και κανονισμούς.
Το streaming είναι το νέο πρότυπο για την κατανάλωση και το μάρκετινγκ πολυμέσων. Οι μάρκες που μπορούν να προσαρμοστούν θα αποκτήσουν στρατηγικό πλεονέκτημα σε αυτό το περιβάλλον.